-Sentteri-
Well-known member
- Liittynyt
- 27.8.2009
- Viestit
- 466
Saaren mukaan ei rankkuu Kimille, mut Maldonadolle kolme pykälää.
Juuri olin samaa postaamassa.Samalla tavalla tuo Hamiltonkin näyttää ajelevan.
Puuuuuhhhh!!! Kyllä helpotti! Olisi kyllä ketuttanut aivan urakalla...Kimille ei penaltia. Maldonadolle kolme ruutua.
Heh. Täällä olikin sen verran niiloja kyttäämässä että myöhästyin "hieman" tällä ilmoituksella.
Nyt näyttää hyvältä! Ja kun ottaa huomioon autojen suhteelliset rengassyönnit, Button ei todennäköisesti kovin kauas pääse ajelemaan karkuun Kimiltä ja Saubereilta :ahem:Olisihan se nyt jos vanha Span Kuningas ottaisi Eau Rougessa oikomisesta penalttia. Maldito ei olekaan välitön uhka ja Kimi Buttonin perästä starttiin; huikeat on asetelmat.
Tämä nyt on ihan täyttä paskaa. F1-säännöillä sitä ei vaan voi ajaa leveäksi. Esim. WEC-kisassa siitä kerbin yli sai sojotella ihan surutta. (Mitenhän leveää linjaa siinä sarjassa ajettaisiin esim. Abu Dhabissa?) Navigointivirhe eli väärä ajolinja. Huolimattomuutta josta ei edes hyödy mitään. Nykyisillä F1:llä Eau Rougen läpi voi posottaa miljoonaa eri linjaa suunnilleen samalla tuloksella ajallisesti. Sen sijaan niitä linjoja on vähempi, joilla päätyy Kemmelin suoralle viivojen väliin sääntöjen vaatimalla tavalla. Nolo moka tuolla kokemuksella.Voin melkein väittää kaikkien "Flat-out" kuskien ajavan vastaavaa linjaa kuin Kimi (kaikki pyörät valkoisen ulkopuolella) koska tuon vasen-oikea-vasen mutkayhdistelmän ajaminen kaasupohjassa ei olisi muutoin mahdollista. Vahtia pitäisi hiljentää jarruttamalla ensimmäiseen neulansilmän jälkeiseen vasuriin ja tätä ei ole tehty vuosikymmeniin...
Pouhonissa olisi ainakin kaavittu hiekoilta Senna, Grosjean ja toinen Toro Rosso, jos se mutka vielä muistuttaisi kilparataa lentokentän sijaan.Vitutus iski kun näki Hamiltonin vetävän T10:n eli Bruxellesin leveäksi. Kun näkyi incarista että menee leveäksi meni hetki tajuta, että siinäkin on nykyään asvaltit. Se oli ennen varsinkin sateella jännä mutka, joka verotti autoja kivasti. Ei siinä isoa romua tullut, mutta autot jäi radan varteen. Eipä ole sitäkään mutkaa sitten enää.
Jotenkin odotin että Ferrari ois ollu ylempänä ku tuntuivat panostavan harkoissa aika-ajoon aika pitkältiAikalailla tuo harjoitusten kärki pärjäsi aika-ajoissa. Känteinen järjestys vain pikkumuutoksella.
1. Fernando Alonso Ferrari 1.48,542 18
2. Kimi Räikkönen Lotus-Renault + 0,141 21
3. Sergio Perez Sauber-Ferrari + 0,308 23
4. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari + 0,321 20
5. Jenson Button McLaren-Mercedes + 0,549 18
Gran Turismo -kuskina olen aina luullut, että linja on hyväksytty kunhan 2 pyörää on kanttarin päällä. Ovatko nuo F1-säännöt edes kovin tarkalleen määritellyt. Muistan joissain kisoissa kuljettajien ajaneen hyvinkin leveästi ilman rangaistuksia. Esim. Shanghain viimeinen mutka.Tämä nyt on ihan täyttä paskaa. F1-säännöillä sitä ei vaan voi ajaa leveäksi. Esim. WEC-kisassa siitä kerbin yli sai sojotella ihan surutta. (Mitenhän leveää linjaa siinä sarjassa ajettaisiin esim. Abu Dhabissa?) Navigointivirhe eli väärä ajolinja. Huolimattomuutta josta ei edes hyödy mitään. Nykyisillä F1:llä Eau Rougen läpi voi posottaa miljoonaa eri linjaa suunnilleen samalla tuloksella ajallisesti. Sen sijaan niitä linjoja on vähempi, joilla päätyy Kemmelin suoralle viivojen väliin sääntöjen vaatimalla tavalla. Nolo moka tuolla kokemuksella.
Öh. Siis tuossahan nimenomaan on se ero, että Hamiltonin rengas on vielä valkoisen viivan päällä (eli osittain radan puolella, koska viiva on rataa), Kimillä ei.Samalla tavalla tuo Hamiltonkin näyttää ajelevan.