Formula 1 - 2013 - Australia - Aika-ajot

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jatkossa siis tilkedromet tulee suunnitella rookie-turvallisiksi ja tehdä kilometrin levyiset turva-alueet, jotta voivat suorittaa kuvioitaan turvallisesti.
Se ei paljon auta Albert Parkissa, jota ei ole suunniteltu kilparadaksi ja jolla ei ole modernien kilparatojen viemäröintiä.
Mantelimassasta tehtyjä ovat sekä aikamme gladiaattorit että heidän moottoroidut vankkurinsa.
Ei ollut kuskien päätös.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Mutta mitä tulee jokunen tunti sitten melbournen aikaajoissa tehtyyn päätökseen siirtää ajot sunnuntaille, se ei ollut mielestä pelleilyä vaan mitä todennäköisemmin oikea päätös. (tätähän ei voida tietää)
Eiköhän kuitenkin paineet aika-ajon ajattamiselle sovittuna TV-aikana ole isot joten aika-ajojen siirtämistä tuskin tehtiin heppoisin perustein.
Se oli ainoa mahdollinen päätös. Mutta sitä miten tähän tilanteeseen päädyttiin voidaankin tarkastella paljon kriittisemmin. Se, ettei kuljettajia voi nykyään päästää sateella ajamaan on mulle jotenkin käsittämätöntä. Toinen on tämä myöhäisempi alkamisajankohta, mikä on kuin suoraan veren kerjäämistä nenästä. Ei opittu Malesian farssista mitään. Jos kuljettajia ei voida ties minkä syyn takia päästää radalle ja sessiota joudutaan venyttämään, niin pitäisi edes olla sen verran pelivaraa ettei pimeys pääse yllättämään.
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Koti-insinöörit taas vauhdissa ja tietää paremmin kuin FIA miten hommat hoidetaan. :D Lisää vaan :alppu:
No mikä sielä oli niin vaarallista että esti jatkamasta aika-ajoja ? Ei ainakaan tv kuvissa näkynyt mitään sellaista. Viime vuosina on vaa ruettu paskomaan jos vähäkii tulee vettä taivaalta ja se on fakta
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Saari Twitterissä:

"Voin kertoa, että FIA:n päätös oli oikea. Heti lähetyksen jälkeen #Esteri ilmestyi paikalle. Undriveable."
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Ja silti radasta riippumatta meno on samanlaista, kuin tänään Melbournessa, jossa oli "mahdotonta" ajaa mm. kerääntyvän veden ja loputtomien asfalttia koristavien maalattujen linjojen vuoksi. Linjojen joita kaikkia ei edes tv-kuvassa näe, sillä suuri osa niistä on maalattu kilpailun ajaksi mustaksi, jotta rata näyttäisi siistimmältä ja näin saadaan lisää liukasta maalattua pinta-alaa = WTF?!
Onko ne maalattu mustaksi? Olen luullut, että ne mustat jäljet tulee kun radasta on hiottu/jyrsitty maantiemaalauksia pois.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Enkä niin väittänytkään.
Et, mutta kritisoit kuskeja, vaikkei vika ollut heissä.
Seisova vesi ei ole vaarallista.
Ei sinällään, mutta F1-autolla yli ajettaessa siitä tulee sellaista.
Jos pelkää seinään ajamista, pitää ajaa hiljempaa. Harmi vaan että siellä suuri osa on pienimunaisia pleikkarikuskeja, joilla ei riitä rohkeus nostaa.
Kuskit olisivat ajaneet, FIA ei laskenut.
 

nikale

Banned
Liittynyt
27.3.2011
Viestit
467
Ratkaisu tähän: autoja täysillä sadekelin renkailla radalle.

Joo ja sitten jo pariinkin kertaan kerrottu toimiva ratkaisu märällä.
Hiljaisempi vauhti.

Vesi ei ole vaarallista, liian suuri nopeus on.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Nyt oikein onnistunut kauden avaus tähän ja odotellaan ensimmäisiä jaettuja pisteitä Kiinasta.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
FIA:n säännöt ovat niin jäykät että sadekelillä ei voi muuttaa säätöjä, niin että se ei vaikuttaisi kilpailun sääntöihin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ratkaisu tähän: autoja täysillä sadekelin renkailla radalle.
Monsuunirenkaatkaan eivät auta satunnaiseen syvempään lätäkköön. Ongelma on nimenomaan se, että jokin kohta radasta on olosuhteiltaan muusta poikkeava eikä kuskeilla ole kunnollista mahdollisuutta ennakoida tätä.

Tasaisissa olosuhteissa ja tasaisilla uusilla moottoriradoilla tuossa kelissä olisi ajettu.
 
Ylös