Kiitos tarkennuksesta. Arvailun varassahan tässä mennään (ainakin allekirjoittanut) koska FIA ja/tai Redbull ei ilmeisesti ole tarkempia yksityiskohtia ilmoittanut. Siitä lainaamastani tekstistä sai vaan sellaisen käsityksen, että nimenomaan Redbullin oma sensori olisi tarkempi. Kun otta huomioon sarjan pyörittävän keverin rahan ahneuden, on mielestäni ihan ymmärettävää olettaa, että ne FIA:n sensorit ei välttämättä ole niitä mailman parhaita(kalleimpia).eikai sensoriin liittyvä kiistely johdu toleranssista, itse olen ainakin ymmärtänyt toisin.
eli mittausvälistä olisi kyse, rb oma mittari mittaa harvemmin, eli tasoittaa vaihtelupiikkejä. Fian mittari mittaa tiheämmin, eli ottaa vaihtelua tiukasti syyniin. Jos tarkoitus on poistaa hetkellinenkin ylitys, niin tiheä mittaustapa on välttämätöntä.
laatu ei ole tiukkoja toleransseja, vaan kykyä päästä annettuun toleranssiin jokaisella valmistetulla tuotteella.
Se, mistä Red Bullia voi syyttää on se, että kun FIA kertoi heille, että polttoainesyöttönne on yli sallitun, tehkää asialle jotain, niin tarkoituksella jättivät tekemättä. Ei liity mestaruuksiin tai etusormiin.Edit: En silti pidä järkevänä lähteä syyttämään Redbullia tahallisesta sääntöjen rikkomisesta, ainakaan näillä tiedoilla ja pelkästään sillä perusteella, että ovat voittaneet niin monta mestaruutta putkeen ja Vettelin etusormi.
Eivätkö he omien sanojensa mukaan korjanneet asian, tai siis ainakin yrittivät ja sitten näytti oikeita arvoja (oma tai joku mittari, mikä lie).Se, mistä Red Bullia voi syyttää on se, että kun FIA kertoi heille, että polttoainesyöttönne on yli sallitun, tehkää asialle jotain, niin tarkoituksella jättivät tekemättä. Ei liity mestaruuksiin tai etusormiin.
Outoa toimintaa minusta. Selvä hylkäysuhka tiedossa, mutta eivät suostu muuttamaan mitään.
Tästä olen kanssasi samaa mieltä. Todella outoa toimintaa, kun kerran annettiin vielä mahdollisuus, mutta mitään ei muutettu. Kaiken järjen mukaan olisi kannattanut ottaa vaikka se (melko)varma kolmos paikka, sen sijaan että riskeerataan diskaus. Ehkä kuvittelivat pystyvänsä todistamaan FIA:n tiedot virheellisiksi, mutta silti ihme riski. Vielä ei tiedä kuinka tärkeitä olisivat olleet loppukaudesta nuo pisteet. Tosin kait valituksen jättivät/jättävät, joten ei kai tuota asiaa ole vielä loppuun edes käsitelty.Se, mistä Red Bullia voi syyttää on se, että kun FIA kertoi heille, että polttoainesyöttönne on yli sallitun, tehkää asialle jotain, niin tarkoituksella jättivät tekemättä. Ei liity mestaruuksiin tai etusormiin.
Outoa toimintaa minusta. Selvä hylkäysuhka tiedossa, mutta eivät suostu muuttamaan mitään.
Se mittari, jolla FIA lukuja lukee on merkitsevä. Jos on oma mittari, jolla menee läpi ei paljon asiassa auta. "Ei meidän omissa verikokeissa mitään epo-tuloksia näkynyt"-tyyliin.Eivätkö he omien sanojensa mukaan korjanneet asian, tai siis ainakin yrittivät ja sitten näytti oikeita arvoja (oma tai joku mittari, mikä lie).
Ei siitä ole kyse. Red Bull varmaankin tietoisesti on vetänyt asian ihan äärirajoille (kuten on tupannut tehdä monessa muussakin asiassa) uskoen sen menevän läpi. Mutta että ignooraa FIA:lta tulevan suoran kehoituksen on pelkästään ongelmien kerjäämistä. Mistään muista talleista ei ole kyse, vaan ihan Red Bullin omasta mokasta.Tarkoitinkin lähinnä sitä, että en usko Redbullin tietoisesti rukanneen syöttöä yli sallitun ennen kilpailua, etenkään jos perusteena on pelkästään se, että ovat jotenkin enemmän huijari talli kuin esim. Mclaren tai Ferrari.
Siis täh? Se mun kommentti oli lähinnä tarkoitettu niille, ketkä jo aiemmin kouhkasi, että Redbull huijaa koska on Redbull. Samalla lailla muutkin tallit vetää ihan rajalle sääntöjen kanssa, jos siihen pystyvät ja luulevat/laskevat saavansa siitä hyötyä itselleen. Se on vähän niin kun pelin henkikin.Ei siitä ole kyse. Red Bull varmaankin tietoisesti on vetänyt asian ihan äärirajoille (kuten on tupannut tehdä monessa muussakin asiassa) uskoen sen menevän läpi. Mutta että ignooraa FIA:lta tulevan suoran kehoituksen on pelkästään ongelmien kerjäämistä. Mistään muista talleista ei ole kyse, vaan ihan Red Bullin omasta mokasta.
Pointti oli se, että syytteletkö turhaan, jos ei tiedetä millä tavalla yrittivät korjata, kun sanoivat korjanneensa. Onko tuo kaikki vain omaa oletustasi...Se mittari, jolla FIA lukuja lukee on merkitsevä. Jos on oma mittari, jolla menee läpi ei paljon asiassa auta. "Ei meidän omissa verikokeissa mitään epo-tuloksia näkynyt"-tyyliin.
Red Bull vaihtoi sen mittarin ennen kisaa, mutta vaihtoiko omaansa vai FIA:n laitteeseen, en tiedä. Joka tapauksessa oli autossa oma tai FIA:n mittari, varoitus tuli FIA:n saamien mittaustietojen perusteella.
Ei siitä ole kyse. Red Bull varmaankin tietoisesti on vetänyt asian ihan äärirajoille (kuten on tupannut tehdä monessa muussakin asiassa) uskoen sen menevän läpi. Mutta että ignooraa FIA:lta tulevan suoran kehoituksen on pelkästään ongelmien kerjäämistä. Mistään muista talleista ei ole kyse, vaan ihan Red Bullin omasta mokasta.
https://www.youtube.com/watch?v=TsyoG1N-KTIOonko mä maikkarin tutkaparin ja Skyn selostajien kanssa ainoa, joka on sitä mieltä, että Koba osui ensin Räikkösen vasempaan takarenkaaseen, jonka seurauksena siltä petti eturipustukset ja alkoi Iggy pop soimaan? Näytti jopa siltä, että Kimi korjasi linjaansa vasemmalle ja näin Kobalta loppui vaan tila kesken. En sitten tiedä oliko ne jarrut jo levinneet ennen tätä. Ei ollut mielestäni siis Koban vika, vaikkei teknistä ongelmaa olisi ollutkaan. Racing incident ja jos siihen olisi nyt ihan pakko syyllinen löytää, niin sitten ehkä Räikkönen. Tosin pitäisi vielä katsoa, että väistikö Kimi jotain muuta kääntäessään vasemmalle.
Kobamaista, syöksyä tyylillä kaikki tai ei mitään pienee väliin. Sitten jälkikäteen ihmetellään mitä tapahtui. Siellä taitaa olla muitakin autoja sivuttaisliikkeessä ja auton jarrujärjestelmät ei sitten ottaneetkaan niin hyvin kun kuviteltiin?!https://www.youtube.com/watch?v=TsyoG1N-KTI
Osuihan se, mutta saa olla aika sokea jos ei tuosta huomaa että pari sekunttia oli eturenkaan lukossa ennenkuin se osuma siihen Kimin takapyörään tuli.
Jarrut meni paskaks. Ei ole Koban vika ja vielä vähemmän Räikkösen. Caterhamin vähäisten testien piikkiin voi ehkä laittaa jotain.Kobamaista, syöksyä tyylillä kaikki tai ei mitään pienee väliin.
Ainakin joku on saanut ylinopeussakot peruttua kun oma gps näytti vähemmän kuin poliisin kiinteä valvontakamera. Oikeushan noi lopulta päättää jos asian vie käräjille.Toimiskohan tuo, jos laittaisin kotini sähköyhtiön sähkömittarin rinnalle oman mittarin ja ilmoittasiin sähköyhtiölle heidän mittarin näyttävän 50% liikaa. Ja koska omani näytää oikein, maksan vain puolet laskusta.