Voimasuhteet aikalailla sitä mitä enteiltiinkin (pl. Ricciardo). Pakka meni sekaisin kolareiden ja muiden sattumusten kautta. Mersun kaksoisvoitto olisi ollut tulossa ilman Hamiltonin keskeytystä. Ricciardo melkoinen yllätys, tosin joku viisaampi voisi kertoa, paljonko tuosta bensan virtauksesta oikeasti hyödyttiin per kierros. En myöskään uskonut Magnussenin olevan noin korkealla.
Ferrareista Kimi oli se joka nousi johonkin, Fernando tuli maaliin sijalla millä lähtikin. Kimi menetti sijoituksia, koska joutui tulemaan safety carin takia Fernandon perässä varikolle. Kierrosaikavertailua kun katsoo, Ferrareiden nopeimman kierroksen ero on häviävän pieni. Siinä mielessä Kimiltä ei huono veto ollenkaan alkuasetelmat huomioiden, vaikka tulos ei ollutkaan toivottu. Tästä se lähtee.
Caterham & Lotus heh. Kobayashin startissa en ollut uskoa silmiäni, vaikka kyseessä olikin Kamui, koska lähdössä tuli mieleen nuo pleikkarilla ajetut F1 nettiväännöt; ilman jarruja laput silmillä ekaan kaarteeseen
Noh tekninen vika lienee siis kuitenkin oikea syy. Lotus itseasiassa yllätti positiivisesti; en uskonut heidän pääsevän noinkaan pitkälle.
Williams on todella kova. Vale hiukan liian innokkaasti yritti ottaa Alonsoa kiinni, ja munasi mahdollisen podiumin sillä. Malesiassa sitten uudestaan. Oppirahoja tässä varmasti edelleen maksellaan, koska nyt on mahdollisuus päästä ajamaan ensimmäistä kertaa isojen poikien kanssa. Harmi ettei Massan kisavauhtia päästy näkemään.