Formula 1- 2015 - Kiina: Jälkihöyryt

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Mikäs se tuollainen sääntö on :eek:
Niin sanottu jatkoaika, ettei kilpailu pääty turva-auton takana. Kun turva-auto tulee radalta pois ajetaan vielä kaksi kierrosta kilpaa. NASCARissa käytössä.

Ykkösten radanpituuksilla ainakin kahden kierroksen ajaminen voisi olla aika hankalaa bensankulutuksen kannalta. Tietysti jos pitkään ollaan turva-auton perässä, niin säästyyhän siinä bensaa. Mutta olisihan tuo parempi kuin nykyinen systeemi, joka on aika hanurista.
 

Formunaattor

Well-known member
Liittynyt
8.4.2014
Viestit
593
Niin sanottu jatkoaika, ettei kilpailu pääty turva-auton takana. Kun turva-auto tulee radalta pois ajetaan vielä kaksi kierrosta kilpaa. NASCARissa käytössä.

Ykkösten radanpituuksilla ainakin kahden kierroksen ajaminen voisi olla aika hankalaa bensankulutuksen kannalta. Tietysti jos pitkään ollaan turva-auton perässä, niin säästyyhän siinä bensaa. Mutta olisihan tuo parempi kuin nykyinen systeemi, joka on aika hanurista.
Jaaa tuohan olisikin aika mielenkiintoinen lisäys. Välitankkaukset jos tulisi takaisin niin sittenhän tuo voisi onnistua periaateessa :)
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9345
Itse olen joskus pohtinut sitä, olisiko mahdollista että jokaista kahta turva-autokierrosta kohden varsinaista kisapituutta kasvatettaisiin yhdellä. Turva-auton takana kun polttoaineen kulutus pienenee, niin senkään suhteen ei tuosta välttämättä tulisi liikaa ongelmia. Näin ollen Shanghaissa olisi loppujen lopuksi kilpailtu 57 kierrosta, ja viimeinen kierros olisi päästy ajamaan täysillä. Kierroksella ohitettavat olisivat toki jääneet väliin.
 

Formunaattor

Well-known member
Liittynyt
8.4.2014
Viestit
593
Itse olen joskus pohtinut sitä, olisiko mahdollista että jokaista kahta turva-autokierrosta kohden varsinaista kisapituutta kasvatettaisiin yhdellä. Turva-auton takana kun polttoaineen kulutus pienenee, niin senkään suhteen ei tuosta välttämättä tulisi liikaa ongelmia. Näin ollen Shanghaissa olisi loppujen lopuksi kilpailtu 57 kierrosta, ja viimeinen kierros olisi päästy ajamaan täysillä. Kierroksella ohitettavat olisivat toki jääneet väliin.
Tuokin olisi ihan hyvä idea :D

Muistaakseni on puhuttu että turva-auto kierros vie noin kolmanneksen bensaa verrattuna normaaliin kisakierrokseen.
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
TV-aikataulut pettää. Bernie ei tykkää. Turva-autot pidentää kierroksen tuplaksi ja sitten vielä puolet lisää kierroksia. Mutta hyvä idea kyllä.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
TV-aikataulut pettää. Bernie ei tykkää. Turva-autot pidentää kierroksen tuplaksi ja sitten vielä puolet lisää kierroksia. Mutta hyvä idea kyllä.
Lisäksi varsinkin Monacossa ja Singaporessa tulisi kahden tunnin aikaraja vastaan, kun kummassakin kisassa jo nykyisellään tekee tiukkaa ehtiä ajaa kaikki kierrokset mikäli osa kisasta joudutaan ajamaan turva-auton takana.
 

Nick

sadasseitsemäs
Liittynyt
30.6.2004
Viestit
2047
Sijainti
Tampere
Lisäksi varsinkin Monacossa ja Singaporessa tulisi kahden tunnin aikaraja vastaan, kun kummassakin kisassa jo nykyisellään tekee tiukkaa ehtiä ajaa kaikki kierrokset mikäli osa kisasta joudutaan ajamaan turva-auton takana.
Eikös se raja ole nykyään neljä tuntia? :confused:

-edit-

Kaksi tuntia on varsinaisen kisaamisen aikaraja (tosin täksi kaudeksi sääntöä kai muutettiin niin, että kisa on 2 tuntia + 1 kierros). Neljä tuntia on aikaraja kisan startista alkaen sisältäen myös mahdolliset keskeytykset.
Aa. Niinpä tietysti
 
Viimeksi muokattu:

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9345
Eikös se raja ole nykyään neljä tuntia? :confused:
Kaksi tuntia on varsinaisen kisaamisen aikaraja (tosin täksi kaudeksi sääntöä kai muutettiin niin, että kisa on 2 tuntia + 1 kierros). Neljä tuntia on aikaraja kisan startista alkaen sisältäen myös mahdolliset keskeytykset.
 
Ylös