Formula 1 - 2016 - Australian GP - Ennakko ja Harjoitukset

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
On tää radiohiljaisuus sääntö minusta huono. Taas lähti yks mukava elementti pois F1:stä joka oli katsojillekkin ihan hyvää tietoa.
Pah. Tämä on ollut nimenomaan juuri se osa joka on saanut F1:n näyttämään naurettavalta kun kaikenmaailman mersukuskeille kerrotaan jatkuvalla syötöllä miten sitä autoa pitää ajaa.
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Jotenkin hymyilyttää, että uuden radiosäännön ensimmäinen "uhri" on juurikin Rosberg...

Harkkojen perusteella oikein mitään kannata ounastalle Räikkösestä. Supermielenkiintoinen aika-ajo anyway huomenna.
Kun ajatellaan, että aikaisemmin Mersu on ollut nimenomaan sadesäällä hyvä, niin Kimin ja Ferrarin suoritus on loistava sikälikin, että Kimi ajoi Hamiltonia aikaisemmin aikansa liukkaammalla radalla.
 

Ykkösnick

Heh, Massa!
Liittynyt
1.12.2013
Viestit
624
Sijainti
Kerros 107
Kummaa hommaa tuollainen radiohiljaisuussääntö. Turvallisuuden kannalta huononnus.
Olisi voinut varoittaa radiolla, että välikelin renkaat eivät toimi aj varovasti sisään vaihtamaan saderenkaat.

:confused:

Juurikin omalla aivotoiminnalla Sennat ja Schumit näissä "haastavammissa" olosuhteissa menestyi. Ihme vinkumista.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4293
Sijainti
Maalla
Pah. Tämä on ollut nimenomaan juuri se osa joka on saanut F1:n näyttämään naurettavalta kun kaikenmaailman mersukuskeille kerrotaan jatkuvalla syötöllä miten sitä autoa pitää ajaa.
Kieltämättä tuo on ollut asian ärsyttävä puoli mutta on sieltä muutakin kuultu. Vaikka sinällään oli mukava tietää että muutamia kokeneitakin F1 kuskeja täytyy opastaa kuin sokeeeta hevosta torilla. :)
 

Hakkis

Hitain hämäläinen
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
2450
Radioon vinkumisen sijaan saatiin radiokiellosta vinkumista. Niin tai näin, aina F1 tekee väärin päin.
Mielestäni ainoastaan Charlie Whitingilla saisi olla radioyhteys kuskeihin. Toisekseen, live telemetria pois. Nykyisin autoa ajavat insinöörit, ja kuski on vain robotin korvike.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Radioon vinkumisen sijaan saatiin radiokiellosta vinkumista. Niin tai näin, aina F1 tekee väärin päin.
Mielestäni ainoastaan Charlie Whitingilla saisi olla radioyhteys kuskeihin. Toisekseen, live telemetria pois. Nykyisin autoa ajavat insinöörit, ja kuski on vain robotin korvike.
Nykyään uskottavan f1-fanin määritelmä on se, että valittaa kaikesta uudesta.
 

Hakkis

Hitain hämäläinen
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
2450
Williamsin ratkaisu jättää ajamatta ihmetyttää, kun vielä eilen Bottas saneli seuraavaa.
Valtteri Bottas vaikuttakin olevan tyytyväinen, jos ennusteen mukaan perjantaina sataa.

– Jos sataa, ajamme tällä autolla ensi kertaa märällä radalla. Missään nimessä harjoitus ei mene hukkaan, kun meille tarjoutuu tilaisuus testata tämä auto sadekelillä. Sitä emme vielä Barcelonassa pystyneet tekemään.
http://www.ts.fi/urheilu/moottoriurheilu/f1/855191/Sateinen+perjantai+sopii+suomalaiskuskeille
Ja tänään:
Vaikka aika-ajossa ja kisassa olisikin poutaa, niin jo Kiinassa voidaan nähdä sadekisa. En ymmärrä.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Tämä taisi olla enemmänkin syy ajamattomuuteen ("näissä keleissä"). Ei välttämättä siis sade.

http://www.ts.fi/urheilu/moottoriurheilu/f1/855388/Pyorretuuli+vei+harjoituspaivan+paaroolin

Tuuli oli oikukas, ja osui joihinkin mutkiin todella kovaa.

– Kyllä tuuli ottaa näihin autoihin aina kovaa, kun ne on suunniteltu aerodynaamisesti niin tarkasti, miten ne pyörteet etusiipi ottaa, ja miten se siitä menee eteenpäin. Kun tuulee sivulta tai takaa, kyllä se ottaa autoon, ja suorillakin se sitten hakee suuntaa, Williamsin Valtteri Bottas totesi.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4293
Sijainti
Maalla
– Tässä vaiheessa uudet osat ovat niin vähissä, että päätimme olla riskeeraamatta mitään, Bottas selvitti.
Tämän olis vielä ehkä voinut lisätä.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Haas menoa katselen tässä toisen harjotuksen uusinnasta ja Haas auto kyllä näyttää menevän uskomattoman siististi, ei vikuroi mikä on hyvä merkki.
Huominen kertoo totuuden vauhdista, toivottavasti pitävät oikeasti kunnon vauhtia.
 

GT40

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
254
Yritin sääntöä lukea ja samat vesikelin renkaat on käytossä molemmissa tämänpäivän harjoituksissa. Ne täytyy palautta ennenkuin harjoitus 3 alkaa.
Sama taitaa koskea myös kuivan kelin renkaita. Koska periaatteessa ekassa harjoituksessa ei olis voinut olla 3:a erillaista seosta kuivaa rengasta käytössä. Mutta FP1 tuloksista näkee että monella kuskilla on 3:a seosta kuivaa ollut käytössä. No se on se sade sääntö kun kerran molemissa (FP1 ja FP2) sataa.
Kiitos, Tämä selvensi asiaa osittain.

Maikkarilta löytyi pirellin video asiasta.
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/video-nain-toimii-f1-n-uusi-rengassaanto/5791796
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Huomenta.

Ilman lämpötila 20 ja rata 30 astetta. Rata kuiva. Kosteus 49%. Tuulen nopeus 2.2 m/s.
 
Viimeksi muokattu:

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Magnusti teki viisaasti tossa Nico tilanteessa, luulen. Huomasi Nicon tulevan renkaat savuten ja päätti ajaa suoraan, ettei Nico tule perään.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös