Kerrankin oon sitä mieltä että tuo kanttari ei ole pahaksi.Ja ahtaammaksi vain muuttuu. Tuossa on helppo pistää auto sutimaan, kun kiihdytetään ihan kävelyvauhdista ylämäkeen ja samalla käännetään. Ei tuo silti minusta vaaralliselta paikalta näytä, kun radalta löytyy myös tosi nopeita, teräviä mutkia kaiteiden välissä.
https://pbs.twimg.com/media/Ck_U3XIXEAA7SsJ.jpg:small
Komp.En yleensä ole kovin innoissani uusista radoista. Ja ihan syystäkin, onhan nämä Sotshit ja muut olleet täyttä pa***a. Mutta tämä rata vaikuttaa kyllä ihan mielenkiintoiselta.
Sama tällä. Toivottavasti tästä ei tule uutta Valenciaa. Sekin vaikutti (minusta ainakin) ihan mielenkiintoiselta radalta, mutta kisat olivat täysiä floppeja loppujen lopuksi. Eikä se itse ratakaan niin maaginen sitten ollutkaan.En yleensä ole kovin innoissani uusista radoista. Ja ihan syystäkin, onhan nämä Sotshit ja muut olleet täyttä pa***a. Mutta tämä rata vaikuttaa kyllä ihan mielenkiintoiselta.
Pat Symonds taisi todeta, että tuo suora alkaa kurvista 16. Kaipa ne sen aika kovaa sitten lasauttaa läpi.Mutka 15 näyttää myös siltä, että joku menee jarrutuksessa renkaat sauhuten seinään. 18-19 yhdistelmä kanssa jännä nähdä, että joutuuko joku nostelemaan. Siinä häviää paljon, koska edessä on pitkä suora.
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/williams-pomo-odottaa-yllatyksia-bakussa-radasta-erityishuomio/5943812- Bakun rata vaikuttaa epätavalliselta radalta. Luultavasti huomionarvoisin kohta kuusi kilometriä pitkällä katuradalla on täysillä vedettävä osuus mutkasta 16 lähtösuoran läpi ykkösmutkaan. Odotamme autojen saavuttavan 320 kilometrin tuntivauhdin, Symonds arveli.
En mä nyt tiedä, miksi sitä rataa muutettaisiin, vaikka kova ulosajo olisikin. Sillä perusteella pitäisi sitten joka paikkaa rukata, mukaan lukien varmaan jokainen katurata. Poikkeus toki, jos monta kuljettajaa ajaa pahasti jossakin kohtaa, session eteneminen vaikeutuu/hidastuu huomattavasti (a-a tai kisa) tai joltain lähtee henki. Formula 1 on kuninkuusluokka ja kuljettajilla pitäisi olla kyllä sen verran taitoa, että suuremmitta vahingoilta vältytään.Saa nähdä kuinka paljon rataa tullaan muuttamaan ensi vuonna, tai jo viikonlopun aikana. Riippuu siitä, tuleeko ongelmia. Jos kukaan ei aja ulos, niin suuria muutoksia tulee, mutta mitä isompia ja vakavampi ulosajo, niin sen varmemmin rataa muutetaan.
Ei nämä nykyautot rajottajaa näe. Teho loppuu ennen kuin välitykset. Kaikilla tiimeillä on välitykset sitä luokkaa, että 360km/h tulee tiimistä riippuen 12,6-13,2k rpm haarukassa.Sitä ennen kun tullaan aika pitkään rajottajalla ja siksi oikean jarrupaika haku on vaikeaa.