Formula 1 – 2019 - 07 - Kanadan GP - Ennakko ja Harjoitukset

  • Viestiketjun aloittaja hila
  • Aloituspäivämäärä

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4194
Sijainti
Maalla
FORMULA 1 PIRELLI GRAND PRIX DU CANADA 2018
CIRCUIT GILLES-VILLENEUVE, Montreal


LAP
RECORD
1:13.622 RUBENS BARRICHELLO (2004)

Rata




Kilpailun aikataulu (Suomen aikaan) :

Perjantai 7.6
17:00-18:30 1. Vapaat harjoitukset
21:00-22:30 2. Vapaat harjoitukset

Lauantai 8.6
18:00-19:00 3. Vapaat harjoitukset
21:00-22:00 F1 Aika-ajot

Sunnuntai 9.6
20:56 Kansallishymni
21:10 F1 Kilpailu

https://www.formula1.com/en/racing/2019/Canada/Timetable.html


Kilpailun tiedot :
https://www.fia.com/events/fia-formula-one-world-championship/season-2019/eventtiming-information-11
https://www.formula1.com/en/racing/2019/Canada.html


Ratatiedot ja kisahistoriaa :
https://en.wikipedia.org/wiki/Circuit_Gilles_Villeneuve
https://en.wikipedia.org/wiki/Canadian_Grand_Prix


Radan viralliset nettisivut :
https://www.gpcanada.ca/en/


Rata GMaps :
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1nv6ugq4H67CSzKUauW92-pPstYw&ll=45.505551572139126,-73.52532262477803&z=15


Pirellin rengas kovuudet :
Kova (Valkoinen) = C3
Keskimmäinen (Keltainen) = C4
Pehmeä (Punainen) = C5
Viime vuoden renkaat SS - US – HS



Pirellin rata tiedot :



Pirelli rengastiedot :



Tiimien rengas valinnat Kanadan radalle :



Pirellin tarinat 2019 viikonlopulle :
https://press.pirelli.com/2019-canada-grand-prix--preview/


2018 kilpailu. Kisan voitti Vettel ajalla 1:28:31 (68 lap), ( Kimi 6. Vale 2. )
Nopein kierrosaika kisassa Max 1:13,864 HS-rengas. ( Kimi 1:14,075 HS )
Suurin nopeus kisassa Perez 349,7 km/h

Paalupaikan otti otti Vettel ajalla 1:10,764 ( Kimi 5, Vale 2. )
Suurin nopeus AAssa Leclerc 329,3 km/h

https://en.wikipedia.org/wiki/2018_Canadian_Grand_Prix
https://www.fia.com/events/fia-formula-one-world-championship/season-2018/race-classification-5


Viime vuoden kisan varikko stopit (1 stoppi, 20 stoppia koko kisassa) :
https://d2snyq93qb0udd.cloudfront.net/prod/21582_07-CA-PitStop-EN.JPG

Viime vuoden kisan nopeimmat ajat eri seoksilla (SS nopein) :
https://d2snyq93qb0udd.cloudfront.net/prod/21583_07-CA-Race-EN.JPG

https://news.pirelli.com/global/en-ww/news/canada-2018-race


FP1 1:13.3 Max, Vale 5, Kimi 6
FP2 1:12,2 Max, Kimi 2, Vale 6
FP3 1:11,6 Max, Kimi3, Vale 6


Tähän asti käytetyt voimalaitoksen osat :


https://www.fia.com/file/81995/download



Sääennusteet kisa viikonlopulle :

Pilvistä ja Aurinkoa. Lämpöä 20-23 astetta.
Sateen mahdollisuus, pe 40%, la 10 %, su 10 %.

http://www.weather.com/weather/weekend/l/CAXX0301:1:CA

https://www.wunderground.com/forecast/ca/quebec city?cm_ven=localwx_10day

https://www.yr.no/place/Canada/Quebec/Montreal/long.html

Quebecin säätutka :
https://weather.gc.ca/radar/index_e.html?id=wmn



Jälleen kerran oikea vastaus on KANADA ... :)

Nyt tullaan vaihteeks hieman nopeemalle vauhti paanalle jossa ajetaan välillä kisaa eikä pelkästään AikaAjoja. Tällä viimeistään Ferrarin pitäis alkaa saamaan tulosta aikaiseksi. Muuten voidaan tämä kausi taputella jos tätäkin rataa Mersu hallinnoi...
Tämän vuoden Ferrarihan on optimoitu pienemmälle DownForcelle kuin Mersu ja RBR on tehneet.
Samoin taitaa olla tilanne myös Alfalla.

Mersu veljeksistä jos katsotaan niin Kanada taitaa olla Valen rata. Joten Valen voittoon uskotaan. :)
Rengas valinnoista vois ajatella että tällä kertaa pidempi veto kisassa ajettais mediumeilla.
Viime vuonna se vedettiin kovimmalla renkaalla.
 
Viimeksi muokattu:

Bunder

Well-known member
Liittynyt
21.2.2017
Viestit
835
Kiitokset taas jälleen kerran hilalle loistavasta ketjun avauksesta. Nämä on aina ilo aukaista. :thumbup:
Toivottavasti tosiaan Ferrarin koneet jylläisivät tällä kertaa, jotta saataisiin Alfakin nousuun. Williamsille pitäisi myös tulla jotain päivitystä, joten toivottavasti pääsevät lähemmäksi Q2 paikkaa.

Aika-ajot tulevat muuten ilmaiseksi Subilta, samalla tapaa kuin viime kaudellakin.
 

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Ei Alfan taantuminen nyt pelkästä moottorista ole kiinni. Mercedekselle tulossa huhujen mukaan kunnon tehomylly ja sinne sekin pieni ilo uudesta päivityksestä pian katoaa.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Ei Alfan taantuminen nyt pelkästä moottorista ole kiinni. Mercedekselle tulossa huhujen mukaan kunnon tehomylly ja sinne sekin pieni ilo uudesta päivityksestä pian katoaa.
Annetaanko Mercedeksen "tehomylly" jokaiselle asiakastallille Kanadaan vai vasta myöhemmin seuraaviin osakilpailuihin? Ferrari otti päivitetyn moottorin ensin käyttöön ja seuraavaan kisaan Monacoon asiakastallit saivat nauttia uutukaisesta.
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
695
Ei Alfan taantuminen nyt pelkästä moottorista ole kiinni.....
Juuri näin. Alfa on yksi hitaimmista ja kuitenkin huhutaan, että ferrari kaappaisi sieltä suunnittelijan. En ymmärrä. No toisaalta se sopii Ferrarin normaaliin toimintamalliin, eli tehdään aina virheellisiä paniikkipäätöksiä.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Kanadan Montrealin uudistettu varikko on nähnyt päivänvalon. Kovin ovat olleet tallien henkilökunta ja kuljettajat tyytyväisiä varikon uudistuksiin.






 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5690
Näkyyköhän varikkoportin punainen valo kirkkaammin tuolla uudella varikolla?
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Juuri näin. Alfa on yksi hitaimmista ja kuitenkin huhutaan, että ferrari kaappaisi sieltä suunnittelijan. En ymmärrä. No toisaalta se sopii Ferrarin normaaliin toimintamalliin, eli tehdään aina virheellisiä paniikkipäätöksiä.
Eihän se nyt yhdestä henkilöstä ole kiinni. Kaveri voi olla hyvä johtaan suunnittelutyötä, mut jos minionien taso on huono, nii.. "duunaritason" palkkauksista/irtisanomisista ei puhuta. Toki sit tietty tuulitunnelit ja ylipäätään rahalla saatavat työtunnit merkkaa.. ja ties mitä muuta. Voi olla iso ero siinäkin, kuinka paljon (ja millä luotettavuudella) saa tietokoneella mallinnettua.
 
Viimeksi muokattu:

Har*

Well-known member
Liittynyt
29.7.2010
Viestit
1331
Eihän se nyt yhdestä henkilöstä ole kiinni. Kaveri voi olla hyvä johtaan suunnittelutyötä, mut jos minionien taso on huono, nii.. "duunaritason" palkkauksista/irtisanomisista ei puhuta. Toki sit tietty tuulitunnelit ja ylipäätään rahalla saatavat työtunnit merkkaa.. ja ties mitä muuta. Voi olla iso ero siinäkin, kuinka paljon (ja millä luotettavuudella) saa tietokoneella mallinnettua.
Vaikka Simone Resta palaisi Ferkulle niin ei tämä Alfan projekti tosiaan yksin siihen kaatuisi. Se vain on selvä merkki siitä että Fiat Chrysleriä ei enää kiinnosta koko projekti Sergio Marchionnen kuoleman jälkeen.

Ei yllättäisi jos Kimi ottaisi loparit kesken sopimuksen.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5103
Juuri näin. Alfa on yksi hitaimmista ja kuitenkin huhutaan, että ferrari kaappaisi sieltä suunnittelijan. En ymmärrä. No toisaalta se sopii Ferrarin normaaliin toimintamalliin, eli tehdään aina virheellisiä paniikkipäätöksiä.
Resta ei ole suunnittelija vaan tekninen johtaja. Näin oli sattumoisin myös Binotto ennen ylennystään. Periaatteessa Ferrari siis tarvitseekin jonkun täyttämään hänen hierarkiaan puhkaisemansa kolon vaikka talli sanookin, että se on jo täytetty muilla ratkaisuilla. Nythän talli on uutisten mukaan kuitenkin taas muuttamassa johtoportaan rakennetta.
 

Meloni

Well-known member
Liittynyt
26.11.2018
Viestit
67
100% kuivien kisojen recordi halon aikana näyttää jatkuvan :dunno:
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5103
Kiitokset taas jälleen kerran hilalle loistavasta ketjun avauksesta. Nämä on aina ilo aukaista. :thumbup:
Tosin aina ketju avataan tekstillä "KESKEN", mikä minua ihmetyttää. Jos ongelmana on turhan metatiedon keruun hitaus, niin sama jättää ne pois. Väitän ettei kukaan tällä palstalla välitä kuin noista Pirellin kuvista.
 

abish

Well-known member
Liittynyt
14.10.2011
Viestit
193
Tosin aina ketju avataan tekstillä "KESKEN", mikä minua ihmetyttää. Jos ongelmana on turhan metatiedon keruun hitaus, niin sama jättää ne pois. Väitän ettei kukaan tällä palstalla välitä kuin noista Pirellin kuvista.
Kerro vaikka mitä siihen voisi lisätä
 

Proderoch

Well-known member
Liittynyt
8.10.2017
Viestit
73
Tuo kolmas DRS-alue heikensi jo viime vuonna kilpailua ja ohituksia, koska tallit pystyivät menemään matalan downforcen asetuksilla. Mielestäni Kanadassa kahdella tai jopa yhdellä DRS-alueella saavutetaan parempaa kilpailua, koska siipeä täytyy olla enemmän, jolloin avattavan takasiiven vaikutus korostuu.

Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4194
Sijainti
Maalla
Kiitokset taas jälleen kerran hilalle loistavasta ketjun avauksesta. Nämä on aina ilo aukaista. :thumbup:
...


Kiitti.
Palautetta on ollut sen verran vähän että hienoa jos joillekin kelpaa. :)

Muutamia yv keskusteluja on ollut joissa on sivuttu miks mä näitä topiccien avauksia teen kun en ole F1-Areenan kanssa muuten missään tekemisissä. (En edes tiedä kuka näitä hallinnoi).

No mä olen tehnyt tälläisiä F1 data listoja itselleni jo vuosia. No töiden tähden ei näitä tietoja aina saa mukaan ja päivittelykin oli oma ongelmansa. Joten hain jotain netti juttua jolla saisin omat listat ja datat aina mukaan. Olen sitten missä tahansa. F1-Forumiakin olin seurannut jo vuosia.
Siiten koitin -14 tätä topicin avausta ja se oli mulle sopiva juttu.
Silloin sain tuohon topicci avaukseen kaikki ne asiat joita itse pidin tärkeänä. Samalla ne oli sitten mulla aina "mukana".
Siksi mä aloin käyttämään F1-Forumia "törkeästi" hyväkseni, omien tarpeiden ja mielenkiintojen mukaan.

Joten kiitos kuuluu F1-Forumille että olen saanut käyttää hyväkseni tätä palstaa. :)



ps.
Pahoittelut offtopicista ...

pps.
Hups. Eihän tää mikään F1-Areena ola vaan F1-Forum.
 
Viimeksi muokattu:

Bunder

Well-known member
Liittynyt
21.2.2017
Viestit
835
Laitetaanpas Kimi sitä kaasua pohjaan heti harjoituksista asti. Mitkään 17 sijat eivät enää kelpaa
 
Ylös