Formula 1 - 2019 - 15 - Singaporen GP

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6229
Joku tilastonikkari voi kertoa kuinka kauas pitää mennä, että kauden aikana on ollut 5 eri voittajaa? Varmaan joutuu menemään aika kauas vai tekeekö muisti kepposet.

Nyt: Vettel, Leclerc, Verstappen, Hamilton, Bottas.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Joku tilastonikkari voi kertoa kuinka kauas pitää mennä, että kauden aikana on ollut 5 eri voittajaa? Varmaan joutuu menemään aika kauas vai tekeekö muisti kepposet.

Nyt: Vettel, Leclerc, Verstappen, Hamilton, Bottas.
en tiedä, mutta 2012 oli seitsemässä ekassa kisassa seitsemän eri voittajaa.
 
Viimeksi muokattu:

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9179
Joku tilastonikkari voi kertoa kuinka kauas pitää mennä, että kauden aikana on ollut 5 eri voittajaa? Varmaan joutuu menemään aika kauas vai tekeekö muisti kepposet.

Nyt: Vettel, Leclerc, Verstappen, Hamilton, Bottas.
Viime vuonna oli myös viisi: Hamilton, Vettel, Räikkönen, Verstappen ja Ricciardo.
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
881
Hauska turha tilastofakta liittyen tämän päivän kisaan: Magnussen sai toisena vuonna peräkkäin kisan nopeimman kierroksen Singaporesta, ajoi siis nopeimman kierroksen myös viime vuoden kisassa ollen maaliintulleista toiseksi viimeinen sijalla 18. Nyt oli viimeinen maaliin ajanut.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2676
Minulla on vaikeuksia hahmottaa pointtisi.
Muistin väärin Bottaksen pysähdyksen ajankohdan joten selitykseni ontuu. Bottas pysähtyi monta kierrosta Vettelin jälkeen.

Nyt kun jokapuolella on haukuttu Hamiltonille annettua huonoa taktiikkaa, niin jos kisa-vauhti olisi ollut parempaa, niin kuin se yleensä on, stinttiä olisi voitu venyttää pidemmäksi. Nyt oli pakko ottaa suht aikaisin varikolle, kun turva-autokaan ei enää olisi tuonut voittoa, ja riskinä oli tipahtaa kuudenneksi. Taktiikka ei toiminut, mutta se olisi voinut toimia. Toki paras olisi ollut pysähtyä samaan aikaan kuin Vettel, mutta silloin renkaiden kestävyys olisi muodostunut kisan lopussa ongelmaksi, jos joku olisi pysähtynyt uudestaan. Eikä Mercedesin suoravauhdilla olisi niin helposti ohitettu johtavia keskikastin autoja, kuin Ferrarilla.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös