Formula 1 - 2020 - 10 - Venäjän GP

BJohnson

Well-known member
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
297
Hamilton on saanut runtua vähän joka puolella kitinästään. Ei se paranna hänen poliittisten viestien perillemenoa, jos nyt näkee salaliittoja häntä vastaan vähän jokapuolella. Saattaa polvistujakaverit vähetä ympäriltä.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
2857
Antirasseiluun kuuluu pelolla hallitseminen, joten eivät hänen "liittolaisensa" uskalla sanoa poikkisanaa yhtään mistään. Vasta kun hän astuu kaupallisten tahojen kuten Mercedesin varpaille, niin kulisseissa voi alkaa tapahtua. Näin on eittämättä jo tapahtunutkin, kun Hamiltonia on käsketty lopettamaan muiden F1-kuljettajien ja -toimihenkilöiden kimppuun käyminen.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
2857
Mitä tulee tuohon Hamiltonin saamaan rangaistukseen harjoituslähtöjen suorittamisesta kielletyltä alueelta, niin päin vastoinhan hän sai erikoisen pehmeää kohtelua. FIA perusteli päätöstään rangaistuspisteiden kumoamisesta sillä, että talli oli mukamas käskenyt häntä valitsemaan tuon kielletyn alueen. Mutta radiokeskusteluiden perusteella Hamilton itse halusi pysähtyä siihen ja ainoastaan varmisti talliltaan, että onko se ok, mihin talli vastasi myöntävästi. Eli virhe oli kuljettajalähtöinen.

FIA on kiven kovaan yrittänyt viime vuosina teroittaa sitä, että kuljettajan tulee "ajaa autoa" itsenäisesti ja on pyrkinyt rajoittamaan sen mielestä asiatonta radiokeskustelua. Ja nyt kun kuljettaja ajoi itsenäisesti ja teki itse selkeän virheen, niin se sysätäänkin tallin harteille, jotta lajin supertähti ei olisi vaarassa saada kisakieltoa törttöilyistään.
 

Cmoney

Well-known member
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13340
Kanssa se kuva, että vähän pyritäänkin välttämään rankkupisteiden täyteentulo antamalla sitten vaikka 1, normaalimman kahden sijaan.
Seuraavaksi kenties 0,5 rankkupistettä :unsure:
 
Viimeksi muokattu:

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
3447
En tiedä miten onnistuneena tuota systeemiä voidaan pitää, kun pikkurikkeistäkin saa monesti saman verran rangaistuspisteitä kuin toisen kisan pilaamisesta jne.

Mielestäni näitä älyttömiä ylilyöntejä pitäisi vaan rangaista paljon kovemmin, ehkä jopa kisakiellolla. Ensimmäisenä tulee mieleen Grosjean Espanjassa 2018 ja Vettel viime vuonna Monzassa, molemmat täysin ajattelemattomia kilpaveljien vaaraan asettamisia joista minä mielelläni olisin molemmat laittanut ainakin yhdeksi viikonlopuksi jäähylle.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3384
Eikös toi Hamiltonin harjoituslähtö ollut siinä mielessä vaarallinen, koska Sotsin varikkosuoralta radalle liityttäessä ole vauhtia ainakin 250?
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
424
Olisihan se nyt älytöntä,jos Hamilton kilpailukieltoon joutuisi, ja selkeähkö merkki ettei nuo rangaistuspisteet toimi ihan niin kuin ehkä alunperin suunniteltu.. Ei nyt kuitenkaan voi puhua mistään likaisesta kuljettajasta, joka tuolla koheltaisi menemään kisasta toiseen, vaikka pisteitä onkin kertynyt.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3851
Toisaalta pitäisi riemusta kiljuen ottaa vastaan mikä tahansa twisti joka toisi kilpailuihin lisäkiinnostavuutta.
 

Vihreä lippu

Well-known member
Liittynyt
9.10.2019
Viestit
557
Olisihan se nyt älytöntä,jos Hamilton kilpailukieltoon joutuisi, ja selkeähkö merkki ettei nuo rangaistuspisteet toimi ihan niin kuin ehkä alunperin suunniteltu.. Ei nyt kuitenkaan voi puhua mistään likaisesta kuljettajasta, joka tuolla koheltaisi menemään kisasta toiseen, vaikka pisteitä onkin kertynyt.
Juu, eihän Hamilton taida olla aiheuttanut vaaraa radalla harjoituksissa tai kisoissa ajollaan? Josta tuon kilpailukiellon ymmärtäisi. Vaan pieniä sääntö rikkeitä silloin tällöin. Ja rangaistus pistesaldo on kasvanut kuin varkain.
 

BlackArrow

Well-known member
Liittynyt
18.7.2020
Viestit
77
Mitä tulee tuohon Hamiltonin saamaan rangaistukseen harjoituslähtöjen suorittamisesta kielletyltä alueelta, niin päin vastoinhan hän sai erikoisen pehmeää kohtelua. FIA perusteli päätöstään rangaistuspisteiden kumoamisesta sillä, että talli oli mukamas käskenyt häntä valitsemaan tuon kielletyn alueen. Mutta radiokeskusteluiden perusteella Hamilton itse halusi pysähtyä siihen ja ainoastaan varmisti talliltaan, että onko se ok, mihin talli vastasi myöntävästi. Eli virhe oli kuljettajalähtöinen.

FIA on kiven kovaan yrittänyt viime vuosina teroittaa sitä, että kuljettajan tulee "ajaa autoa" itsenäisesti ja on pyrkinyt rajoittamaan sen mielestä asiatonta radiokeskustelua. Ja nyt kun kuljettaja ajoi itsenäisesti ja teki itse selkeän virheen, niin se sysätäänkin tallin harteille, jotta lajin supertähti ei olisi vaarassa saada kisakieltoa törttöilyistään.
Venäjän kilpailun ohjeistus; Practice starts may only be carried out on the right-hand side after the pit exit lights and, for the avoidance of doubt, this includes any time the pit exit is open for the race.


Belgian kilpailun ohjeistus “18.1 During each practice session, practice starts may only be carried out on the right-hand side after leaving the pit lane. These must be done prior to the SC2 line and with all four wheels between the white line on the right-hand edge of the pit exit and the wall. (the area bordered by black in the photograph on page 6).

Hauskinta tässä koko jutussa on se että Leclerciä tutkittiin toisesta rikkeestä ja kun FIA lähti tutkimaan asiaan nii hän syyllistyi siihen että oli tehnyt starttiharjoituksen SC2 alueen jälkeen. Koko asiaa ei edes tutkittu. Vaikea ymmärtää miten Hamiltonia on kohdeltu pehmeästi.

Kun katso tuota venäjän kilpailun ohjeistusta niin se jättää kyllä aika paljon tulkinnan varaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös