comm
Well-known member
- Liittynyt
- 25.3.2012
- Viestit
- 4248
Hamin siiven virhemitta oli 0,2mm ja sekin vaan toiselta puolelta. Aika mielettömän tarkkaan noi mitataan!!
Jotenkin ei mahdu sanat "Verstappen" ja "riskitön" samaan lauseeseen.En yllättyisi ollenkaan, mikäli Hamilton voittaa huomenna. Itse asiassa odotan sitä jopa todennäköisenä lopputuloksena. Hamilton ottanee riskejä koska nyt on myös yhä vähemmän menetettävää. Verstappen taas ei varmaan ole halukas ottamaan tyhmiä riskejä, saattaa tyytyä kakkossijaan kunhan ei kolise.
Bottaksella ei mitään menetettävää
Sitä vähän tarkoitinkin. Pieni imuapu siihen päälle vielä. Jos noin paljon tulisi lisää vauhtia ja kuitenkin kierros kokonaisuudessaan nopeampi, niin Mersu olisi ihan metsässä alkuasetusten kanssa.No ei kyllä tule 5,5 km/h vauhtia lisää 0,2 millin erolla siivessä. Tuskin edes kymmenesosaa tuosta. Uusi moottori, mahdollisesti parempi exit edellisestä mutkasta suoralle jne.
Ero "normaaliin" voi olla vaikka 0.6mm. Miten lähelle rajaa uskaltavat tehdä tavallisesti?No ei kyllä tule 5,5 km/h vauhtia lisää 0,2 millin erolla siivessä. Tuskin edes kymmenesosaa tuosta. Uusi moottori, mahdollisesti parempi exit edellisestä mutkasta suoralle jne.
Tuskin on normaalisti toleranssia yli 0,1mm. Prosenteissa 0,2mm on sallitusta ihan kohtuu havaittava ero. Kyseessä vielä aerodynaminen komponentti niin uskoisin eron olevan havaittavissa suoranopeudessakin. Tosin rikkoontuminen on ollut vain toisessa päässä tai laidassa takasiipeä, tuskin keskellä, joten aukon kokonaispinta-ala saattaisi olla arviolta vain puolet suurempi kuin, jos vikaantuminen olisi tapahtunut kauttaaltaan koko siiven pituudelta.Ero "normaaliin" voi olla vaikka 0.6mm. Miten lähelle rajaa uskaltavat tehdä tavallisesti?
Eilisen jälkeen näyttää itsestäni, että Mercedes on Red Bullia vahvempi ainakin Interlagosissa. Mestaruustaistelu ei todellakaan ole vielä ohi. Tänään Bottakselle voitto ja Lewis Hamilton podiumille, niin tilanne näyttää taas hyvältä MercedekselleRBllä taidettu säikähtää sprintin nousua.
https://m.motorsport-magazin.com/formel1/news-274365-formel-1-brasilien-2021-red-bull-warnt-mit-mercedes-fluegel-noch-nicht-abgeschlossen/
Ihme vinkumista Totolta. FIA on siiven mitannut ja siitä hylkäys. RB:n kysymykset koski eriasiaa.Toto Wolff käy kierroksilla eilisen jälkeen.
"Herrasmiessäännöt, jos sellaisia on moottoriurheilussa koskaan ollutkaan, ovat nyt kadonneet," Wolff latasi.
Wolff muistuttaa, että tätä peliä voi pelata kaksi.
– "Voitte olla varmoja, että mekin otamme nyt kaikki keinot käyttöön. Tarkkailemme muita ja esitämme kysymyksiä. Jos herrasmiessääntöjä on ollutkin, niin ei ole enää. Niin tämä vuosi menee."
https://www.iltalehti.fi/formulat/a/64913ce0-9aef-41de-bb12-0928541a2866
Eikö Meksikossakin siipeä korjailtu teipillä yms?^Toisaalta miks ei annettu Meselle mahdollisuutta korjata vikaa sanktiotta, kuten RB:lle annettiin Austinissa Maxin kohdalla
Austinissa taisi olla kyse enemmänkin turvallisuudesta ja radan aiheuttamista olosuhteista. Mitään laittomuuksiahan siivestä ei löytynyt.^Toisaalta miks ei annettu Meselle mahdollisuutta korjata vikaa sanktiotta, kuten RB:lle annettiin Austinissa Maxin kohdalla
Ei ole herramiessopimuksesta tietoakaan kun kyseessä on pahin kilpakumppani. Red Bullin taipuvat siivet, Mersun öljynpoltto, Ferrarin extra-bensavirtaus ja energian keräys ohi sensoreiden. jne jne.En ole huomannut formuloissa olleen herrasmiessääntöjä. Mielestäni jokainen tilaisuus käräyttää kilpailija käytetään hyväksi. Mikä mahtoi olla RB:n kysymys, jos se tuomio ei tullutkaan siitä? Mitä RB sitten tuntui tietävän? Kaikki ei ole tullut vielä julki.