Formula 1 - 2021 - 21 - Eeppinen Saudi-Arabian GP 5.12

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1063
En tiedä miten paljon uutisessa on lapin lisää suhteessa podcastiin, mutta selvää on ettei Bottaksesta yhtäkkiä kuoriudu soturia joka on valmis kolaamaan mestarikandidaatin pihalle.
Eihän tuota voi pitää uhkauksena, vaan ihan pelkkää vitsiä koko juttu.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6219
Mun mielestä tätä rataa ei pitäisi olla ollenkaan mukana. Pelkästään jo se, että hädin tuskin saatiin valmiiksi edes. F2 harkkoja jouduttiin siirtämään koska rata ei ollut valmis.

Lisäksi ihme, että tämmösen radan on saanut tehdä nykypäivänä? Mun mielestä hengenvaarallisia mutkayhdistelmiä. Rosberg kävi läpi rataa myös ja totesi sen olevan vaarallinen f1 nopeuksille. Nosti eteenkin pari kohtaa esille mitkä on järjettömiä. Shikaani / mutka missä mennään 270 kmh ja toisella puolella on seinä vastassa. Pienikin lipsautus niin äkkipysähdys tuosta vauhdista valliin. Totesi myös, että onneksi hän ei ole tuolla autossa tänä vkl.

Noh kaikkihan tietää miksi tämä ajetaan. Money money money....

Itsellä on paha kutina, että tänä viikonloppuna sattuu joku ikävä ja todella vakava kolari. Jos tiimit olisivat vastuullisia oikeasti eivätkä tekopyhiä we race as one tiimejä, niin vetäytyisivät kisasta vedoten radan vaarallisuuteen.

Se joka tulee uliseen, että ai voi jäädä kotiin jos pelottaa tai että voi kauhia kun pelottaa, niin kannattaa ihan oikeasti tutustua tämän radan vaarallisuuteen. Ei pitäisi olla hyväksytty. Mä en ainakaan halua nähdä mitään rajuja kolareita missä käy huonosti ja niitä tod näk nähdään tänä viikonloppuna.
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1290
Mielestäni radalla ei pitäisi ajaa koska Saudi-Arabian ihmisoikeudet ovat yksi vitsi, mutta missä kohden rata on erityisen vaarallinen? Mitä olen vähän katsonut, niin kohtaamiskulmat ovat kuitenkin aika loivia. On toki ihan mahdollista että olen missannut jonkun kohdan, kun radassa 27 mutkaa joista 24 näyttävät ihan samoilta keskenään.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
3777
Itsellä on paha kutina, että tänä viikonloppuna sattuu joku ikävä ja todella vakava kolari. Jos tiimit olisivat vastuullisia oikeasti eivätkä tekopyhiä we race as one tiimejä, niin vetäytyisivät kisasta vedoten radan vaarallisuuteen.
Luulen että Red Bullille maistuisi oikein hyvin että tämä kisa passattaisiin

Lähetetty minun SM-G998B laitteesta Tapatalkilla
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6219
Mielestäni radalla ei pitäisi ajaa koska Saudi-Arabian ihmisoikeudet ovat yksi vitsi, mutta missä kohden rata on erityisen vaarallinen? Mitä olen vähän katsonut, niin kohtaamiskulmat ovat kuitenkin aika loivia. On toki ihan mahdollista että olen missannut jonkun kohdan, kun radassa 27 mutkaa joista 24 näyttävät ihan samoilta keskenään.

Tuossa kohdassa on missä rosberg nostaa tuon yhden kohdan vaaralliseksi missä tullaan tosiaan 7 vaihteella melkein täydellä kaasulla loivasti, mutta ulkopuolella on seinä noin lähellä ja ei ole kovinkaan loiva.

Ja yleisesti vauhdit on niin kovia tuolla rännissä että tekee ehkä turhan vaarallisen mun makuun. Tai kuvitelkaapa esim silverstone jossa rataa kiertäisi vallit 90 prosenttisesti. Kaikkihan sanoisi että ei ajeta.

Toki jotkut tykkää tämmösestä, mutta olen rosberin kanssa samaa mieltä, että vaarallinen ja onneksi ei itse tarvi olla tuolla. :)


Tuossa myös maksin incarista noin 57 sekunnin kohdalla. Tuosta jos lipeää auto tai kilkkaat sisäseinään niin voit ajautua vastapuolelle ja täys äkkipysähdys 240 kmh vauhdista seinään. Turva-alue on mun mielestä suunniteltu päin vittua tuossa. Väärässä kohtaa.
 
Viimeksi muokattu:

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4564
Mielestäni radalla ei pitäisi ajaa koska Saudi-Arabian ihmisoikeudet ovat yksi vitsi, mutta missä kohden rata on erityisen vaarallinen? Mitä olen vähän katsonut, niin kohtaamiskulmat ovat kuitenkin aika loivia. On toki ihan mahdollista että olen missannut jonkun kohdan, kun radassa 27 mutkaa joista 24 näyttävät ihan samoilta keskenään.
Kyllähän tuo toisten autojen näkeminen on iso pulma, varsinkin tänään aika-ajossa. Ruuhkaa tiedossa, ja helposti joku nimimies saattaa jäädä Q1:seen.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2905
On tuolla useitakin vaarallisia seiniä, jos sattuu tulemaan, syystä tai toisesta, poikkeavalla ajolinjalla, tai auto ottaa kimmokkeen toisen puolen seinästä tai jonkun autosta ja kääntyy jyrkästi radan poikki.

Aika erilainen rata turvallisuuden osalta, jos vertaa nykyrahoihin.
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1290

Tuossa kohdassa on missä rosberg nostaa tuon yhden kohdan vaaralliseksi missä tullaan tosiaan 7 vaihteella melkein täydellä kaasulla loivasti, mutta ulkopuolella on seinä noin lähellä ja ei ole kovinkaan loiva.

Ja yleisesti vauhdit on niin kovia tuolla rännissä että tekee ehkä turhan vaarallisen mun makuun. Tai kuvitelkaapa esim silverstone jossa rataa kiertäisi vallit 90 prosenttisesti. Kaikkihan sanoisi että ei ajeta.

Toki jotkut tykkää tämmösestä, mutta olen rosberin kanssa samaa mieltä, että vaarallinen ja onneksi ei itse tarvi olla tuolla. :)


Tuossa myös maksin incarista noin 57 sekunnin kohdalla. Tuosta jos lipeää auto tai kilkkaat sisäseinään niin voit ajautua vastapuolelle ja täys äkkipysähdys 240 kmh vauhdista seinään. Turva-alue on mun mielestä suunniteltu päin vittua tuossa. Väärässä kohtaa.
Näistä minusta tuossa Rosbergin esimerkissä kohtauskulma ei ole kovin jyrkkä. Tosin minun asiantuntijuuteni ei välttämättä ole Rosbergia parempi :)

Tuo Maxin kohta on kyllä vaarallinen minunkin mielestäni. Eli onhan tässä noita kohtia.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6219
Näistä minusta tuossa Rosbergin esimerkissä kohtauskulma ei ole kovin jyrkkä. Tosin minun asiantuntijuuteni ei välttämättä ole Rosbergia parempi :)

Tuo Maxin kohta on kyllä vaarallinen minunkin mielestäni. Eli onhan tässä noita kohtia.
Aah itse katsoin että noi olis sama paikka. Myönnettäköön, että en tunne rataa niin hyvin, mutta hyvä nosto rosberilta tuo myös mikä näkyy maxin videossa. Pelottava paikka jos tuohon seinään poksauttaa melkein kohtisuorassa 240kmh äkkipysähdyksenä.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2208
Näistä minusta tuossa Rosbergin esimerkissä kohtauskulma ei ole kovin jyrkkä. Tosin minun asiantuntijuuteni ei välttämättä ole Rosbergia parempi :)

Tuo Maxin kohta on kyllä vaarallinen minunkin mielestäni. Eli onhan tässä noita kohtia.
Nuo on siis sama kohta, pelissä vaan ei ole seinät ihan samassa kohtaa ja mutkakin näyttää oikeasti vähän jyrkemmältä. Leclercin ulosajon perusteella pehmustetta on riittävästi.

Miten Nico on aikanaan uskaltanut ajaa Monacossa ollenkaan. :D
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6219
Nuo on siis sama kohta, pelissä vaan ei ole seinät ihan samassa kohtaa ja mutkakin näyttää oikeasti vähän jyrkemmältä. Leclercin ulosajon perusteella pehmustetta on riittävästi.

Miten Nico on aikanaan uskaltanut ajaa Monacossa ollenkaan. :D
Leclerciillä kävi sinänsä tuuri, että auto spinnasi ja kerkesi ehkä jarruttaa. Tuossa puhutaa, että jos liipaset tuota sisäseinää liikaa ja auto ottaa kimmokkkeeen nokkasuoraa kohti tuota seinää. Silloin ei välttämättä ole tarpeeksi pehmustetta.

Monaco on taas erilainen rata. Siellä ei keskinopeudet ole tuota luokkaa ja kaikissa tullaan loivassa kulmassa jos osuu. Lähinnä vain ripustukset menee autoista. Suoratkin on lyhyitä.

Sanoisin, että ei voi suoraan verrata noita.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3749
Nuo on siis sama kohta, pelissä vaan ei ole seinät ihan samassa kohtaa ja mutkakin näyttää oikeasti vähän jyrkemmältä. Leclercin ulosajon perusteella pehmustetta on riittävästi.

Miten Nico on aikanaan uskaltanut ajaa Monacossa ollenkaan. :D
Nicohan oli Monacossa erittäin vahva. Kolme perättäistä voittoa siellä kausina 2013-15💪
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9171
En näe yksittäisen kuljettajan ulosajoa erityisen pahana skenaariona, mutta eniten pelottaa varsinkin aika-ajoissa suuret vauhtierot nopealla kierroksella ja lämmittely-/jäähdyttelykierroksella olevan kuskien välillä, ja ne voivat johtaa katastrofiin.
 

Bunder

Well-known member
Liittynyt
21.2.2017
Viestit
835
Itsellä on paha kutina, että tänä viikonloppuna sattuu joku ikävä ja todella vakava kolari. Jos tiimit olisivat vastuullisia oikeasti eivätkä tekopyhiä we race as one tiimejä, niin vetäytyisivät kisasta vedoten radan vaarallisuuteen.
Jokainen tiimi voi halutessaan vetäytyä kisasta. Onhan noita ratoja jo tarpeeksi joissa on saatanan isot turva-alueet.
 

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
2667
Sijainti
F1-fanikatsomo
RB:llä aika hyvä asetelma FP3 jälkeen. kaikki 4 autoa 5.parhaan joukossa 1.VER, 2.HAM, 3.PER, 4.GAS, 5.TSU, 6.BOT
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
587
Kyllähän tuo toisten autojen näkeminen on iso pulma, varsinkin tänään aika-ajossa. Ruuhkaa tiedossa, ja helposti joku nimimies saattaa jäädä Q1:seen.
mun mielestä on kummallista et Hamiltonin sairautta ei olla enempää nostettu etenn tyyppi on saatananpalvolva
 

BlackArrow

Well-known member
Liittynyt
18.7.2020
Viestit
736
Ellei sama kuin Sainzilla, eli oli nostanut selvästi, niin +5 pitäisi olla selviö
Lähinnä sitä ihmettelen että useasti noi keltaset liput tuli ruudulle noi sekunnin ajaksi ei kai odoteta että kuljettaja reagoi näihin? Olisi kiva nähdä joku klippi tuosta.


17:22 tapahtui tuo keltaisten noudatamatta jättäminen eli sessioita oli jäljellä noin 38-37 min. Nyt kun katsoin tuota Cmoren lähetystä tuosta kohdasta niin liput ilmestyivät 2s ajaksi. :D Jos nyt tuosta Hamilton kutsuttiin tuomariston eteen menee jo häirinnän puolelle FIA:lta.

Miksi tuplakeltaisia edes näytettiin?
 
Viimeksi muokattu:
Ylös