Dieselmoottori
Well-known member
- Liittynyt
- 25.4.2021
- Viestit
- 4273
Verstappen varmaankin saa pitää mestaruutensa, väärinhän se olisi Maxia ja hänen kannattajiaan tästä rangaista. Mutta Masille tukkapöllyä sääntöjen tahallisesta laiminlyönnistä.
Jos näin on, että säännöt sallii tämän, että kierroksella varattuja autoja saa jättää letkaan, niin silloinhan ei ole mitään rikettä tapahtunutkaan. Sääntöjen mukaan menty ja kaikki tästä syntynyt haloo on turhaa .Palmerin neutraali analyysi F1 sivulla viimeisten kierrosten tapahtuneesta.
F1 sivulla: Jolyon Palmer analyses Verstappen and Hamilton's Abu Dhabi showdown
Youtube: 2021's Dramatic Finale | Jolyon Palmer's F1 TV Analysis | 2021 Abu Dhabi Grand Prix
Hän toteaa, että kierroksella ohitettujen ja johtoauton ohi päästettujen autojen ei tarvitse saavuttaa letkaa, se ei ole säännöissä.
Lisäksi toteaa, että kilpailujohdolla on myös harkintavalta jättää kierroksella ohitettuja letkaan.
Ota nyt selvää kuka on väärässä.
Käsitin myös, että kierrosta aikaisemmin olisi ollut oikea hetki päästää kaikki autot ohitse, mutta ukkoja oli vielä siivoamassa radalla ja olisi mennyt siten tiukille. Kisaamisen takia tehtiin sitten viimeistä edellisellä kierroksella ratkaisu, josta nyt on riitaa.Jos näin on, että säännöt sallii tämän, että kierroksella varattuja autoja saa jättää letkaan, niin silloinhan ei ole mitään rikettä tapahtunutkaan. Sääntöjen mukaan menty ja kaikki tästä syntynyt haloo on turhaa .
Maallikkona ei tiedetä FIA:n sääntöjä, mutta mistä Mercedes sitten oikein protestoi, jos sääntöjä noudatettu
Niinno varmaan kysymys on että voiko artiklaa 48.13 soveltaa yksinään, ilman edeltävää, jossa on mainittu samalle kierrokselle ajattamiset yms.Tämä on kai sitä sääntöjen tulkintaa, vaikka jotkut luulekin että kaikista säännöistä voi suoraan nähdä mitä siinä tarkoitetaan...Jos näin on, että säännöt sallii tämän, että kierroksella varattuja autoja saa jättää letkaan, niin silloinhan ei ole mitään rikettä tapahtunutkaan. Sääntöjen mukaan menty ja kaikki tästä syntynyt haloo on turhaa .
Maallikkona ei tiedetä FIA:n sääntöjä, mutta mistä Mercedes sitten oikein protestoi, jos sääntöjä noudatettu
Palmer ei ollut oikea mies ajamaan autoa, mutta kyllä hän analysoinnin osaa.Onhan se sääntö lisätty täjäbkin ketjuun.
Joylonin jutut on muutenkin välillä lähes f1-uransa tasoisia
Lainaus tuosta:Mika Häkkinen turva-auto tilanteen nopeuttamisen kannalla.
Mika Häkkinen ottaa tiukasti kantaa F1-draamaan – "En voinut uskoa"
"Reilun"? Eihän tuolla ollut mitään tekemistä reilun kanssa ja jokainen varmasti tiesi miten siinä vaiheessa käy kun turva-auto päätettiin ottaa sisään.Mitäpä sitä niillä muilla parilla kymmenellä kuskilla väliä kun Masi sai sentään kärkikaksikolle reilun kisan järjestettyä..
Joo, jotakuinkin jokainen paitsi ilmeisesti tämä suurinta päätäntävaltaa käyttävä."Reilun"? Eihän tuolla ollut mitään tekemistä reilun kanssa ja jokainen varmasti tiesi miten siinä vaiheessa käy kun turva-auto päätettiin ottaa sisään.
Jos pitää paikkaansa että kilpailunjohtajalla on valta päättää turva-autosta turvallisella radalla kuin Hitler konsanaan niin silloin kaikki vastalauseet ovat pelkkiä mielipiteitä. Tuntuu se sitten kuinka väärältä tahansa, tuomaristo valitsi viihteen ohi reiluuden. Ei se kaktus hanurissa hyvältä tunnu, jos ei mennyt niin kuin ajatteli. Myönnetään että olisi itselläkin katkus syvällä hanurissa jos oltaisiin tultu maaliin turva-auton takana."Reilun"? Eihän tuolla ollut mitään tekemistä reilun kanssa ja jokainen varmasti tiesi miten siinä vaiheessa käy kun turva-auto päätettiin ottaa sisään.
Mersu teki täysin oikean (toki myös käytännössä ainoan) valinnan, koska sääntöjen mukaan tuo olisi ajettu maaliin turva-auton perässä. Miten muuten tallit voivat näitä kisoja ajaa kuin sääntöjen mukaan? Myös Red Bull teki täysin oikein, koska tuo oli heidän ainoa mahdollisuutensa.
Kauniisti sanottuna Masi halusi, että kilpailu ajetaan kisavauhtia ruutulipulle. Rehellisesti sanottuna Masi päätti, kumpiko mestaruuden voittaa. Näin päin se ei vain mennyt edes sääntöjen mukaan.
No kun ei todellakaan ole yhtään mitään valtaa keksiä tuollaisia. On valta päättää, milloin rata on turvallinen, mutta ei silti voi ohittaa muita sääntöjä tuohon liittyen, kuten nyt tehtiin.Jos pitää paikkaansa että kilpailunjohtajalla on valta päättää turva-autosta turvallisella radalla kuin Hitler konsanaan niin silloin kaikki vastalauseet ovat pelkkiä mielipiteitä.
Nyt kun otettiin vedonlyönti puheeksi niin eikös Mika Salo ole ollut ainakin joissain kisoissa tuomaristossa. Kaveri kuitenkin esiintyy samanaikasesti Ninja Casinon mainoksissa. Miten se voi muka olla sallittua?Olisi mielekiintoista nähdä mikä olisi tuomio, jos joku jenkeissä rahansa vedonlynnissä Hamiltonin mestaruudelle laittanut nostaisi siviilikanteen FIA:a vastaan sääntöjen rikkomisesta. En kyllä tiedä yhtään onko vedonlyönneissä olemassa jotain pykäliä tällaista varten.
Rehellisesti sanottuna Masi antoi vain tilaisuuden ja Verstappen käytti sen hyväksi. Siinä vaiheessa kun turva-auto tuli sisään, kukaan ei voinut varmaksi sanoa mitä seuraavan viiden minuutin aikana tapahtuu. On typerää hurskastelua näin jälkikäteen tienneen sanoa varmaksi Verstappenin voiton, kun todellisuudessa jommankumman tai molempien keskeytys oli enemmän kuin mahdollista.Rehellisesti sanottuna Masi päätti, kumpiko mestaruuden voittaa.
Noh noh, kun ilmoitus turva-autosta tulee niin kukaan ei tiedä sen radalta poistumisaikaa. Niin monta muuttujaa.No kun ei todellakaan ole yhtään mitään valtaa keksiä tuollaisia. On valta päättää, milloin rata on turvallinen, mutta ei silti voi ohittaa muita sääntöjä tuohon liittyen, kuten nyt tehtiin.
Kaikki autot pitää päästää turva-auton ohitse ja sitä seuraavalla kierroksella (aikaisintaan) voi turva-auto poistua. Näitä sääntöjä ei voi kiertää tai ohittaa mitenkään. Toivottavasti Mersu vie tämän maaliin asti ja Fia / F1 / Liberty media / Masi joutuu vastuuseen.
Eikai tätä ukkoa voi kovin tosissaan ottaa kun kaveri ei osaa edes yksinkertaisia sääntöjä. Ei ole olemassakaan mitään sääntöä tai tulkintaa, että vain osan autoista voisi päästää turva-auton ohi. Se on joko kaikki tai sitten ei ketään. Kaiken huippu on, että Masi on vielä itsekin aikaisemmin kaudella 2020 perustellut ja selvittänyt tämän asian.Aikaisemmin laitoin tuon Palmerin videon missä aika hyvin käydään tilanne läpi ja tulee molemmat näkökannat esiin.
2021's Dramatic Finale | Jolyon Palmer's F1 TV Analysis | 2021 Abu Dhabi Grand Prix