Toisin sanoen polttoaineen höyrystyminen/alipainekiehuminen.Red Bullin keskeytykisen syy, polttoaineen kavitaatio.
Ilmeisesti joillekin amatööreille aiheuttaa ongelmia ymmärtää "kavitaation" eli "reikiintymisen" merkitys tässä tapauksessa. Kyllä kyseinen termi tarkoittaa nimenomaan sitä, että nestemassaan alkaa syntyä reikiä (höyrykuplia) alipaineistumisen johdosta. Jos potkuri kavitoi, niin sitten se on varmaan tehty elohopeasta. Yleensä kuitenkin potkuri vaurioituu kavitaation johdosta, mutta kavitaatio ei tarkoita potkurin pintaan syntyviä "reikiä" tai kulumia.Miten polttoaine itsekseen kavitoi? Eiköhän se ole polttoainepumppu joka siellä kavitoi eikä bensa. Eihän sitä puhuta, että järvi alkoi veneen alla kavitoimaan, vaan potkuri kavitoi.
Sulla on aivot tehty ilmeisesti elohopeasta ja se keltainen neste siellä päässä nyt kavitoi.Ilmeisesti joillekin amatööreille aiheuttaa ongelmia ymmärtää "kavitaation" eli "reikiintymisen" merkitys tässä tapauksessa. Kyllä kyseinen termi tarkoittaa nimenomaan sitä, että nestemassaan alkaa syntyä reikiä (höyrykuplia) alipaineistumisen johdosta. Jos potkuri kavitoi, niin sitten se on varmaan tehty elohopeasta. Yleensä kuitenkin potkuri vaurioituu kavitaation johdosta, mutta kavitaatio ei tarkoita potkurin pintaan syntyviä "reikiä" tai kulumia.
Magnussen ainakin on ajanut Indycaria viime vuonna, jossa maaefekti tuottaa ymmärtääkseni aika paljonkin enemmän downforcea ja pitoa suhteessa varsinaiseen aerodynamiikkaan verrattuna. Noista kestävyyskisa-autoista en tiedä miten on, nämä Daytona, Sebring, Le Mans yms. kisojen autot joilla Magnussen ajoi.Tulipa mieleen tuosta Zhoun ja Magnussenin - eli tämän kauden tulokkaiden - hyvästä suoriutumisesta mieleen, että voisiko olla että heillä hetkeen F1:ssä ajamattomina saattaisi olla jopa pieni etulyöntiasema viime kausina ajaneisiin kuskeihin verrattuna? Nimittäin, kun autot ovat muuttuneet, niin kyllähän kaikilla kuskeilla on paitsi uutta opittavaa, myös vanhoista ajotavoista poisoppiminen. Periaatteessa voisi ajatella, että Zhoulla ja Magnussenilla tämä poisoppiminen ja uuden omaksuminen olisi jopa helpompaa, kun heidän viime aikojen kilpurinsa ovat olleet niin erilaisia. Sanoihan moni kuski ensivaikutelminaan, että uudet autot eivät ajettavuudeltaan eroa niin kamalasti edellisistä, mutta noin ajatellessahan sitä voi herkemmin jäädä jotain vanhoja alitajuisia taipumuksia päälle, kun nekin voivat toimia, mutta vaillinaisesti.
On F1 pron tilaajille.Onko muuten Bottaksen ensimmäisen kierroksen vajoamisesta olemassa onboard-videota? Olisi mielenkiintoista nähdä mitä kokonaisuudessaan tapahtui. Youtubesta en löytänyt.
Siitäkö perämoottorimerkki Mercury on saanut nimensä?Jos potkuri kavitoi, niin sitten se on varmaan tehty elohopeasta. Yleensä kuitenkin potkuri vaurioituu kavitaation johdosta, mutta kavitaatio ei tarkoita potkurin pintaan syntyviä "reikiä" tai kulumia.