-Teme-
Vormulaattori
Post race shown aikana saattaa tulla muutoksia vielä tuloksiin
Joo, russeli on tipahtanut kelkasta, kun auto saatiin paremmaksi.Hamiltonilta aivan jäätävä suoritus. Russell ei ole pysynyt loppukaudesta Hamiltonin kyydissä
Olihan se jo viime vuonna ohi.8 vuoden Mersu dominanssi ohi.
Mielestäni Mersu voitti tallien mestaruuden.Olihan se jo viime vuonna ohi.
Vain kuljettajien osalta, tallimestaruus meni MersulleOlihan se jo viime vuonna ohi.
Juu, mutta ei se mitenkään dominoinut ja siitähän tässä oli kysymys.Mielestäni Mersu voitti tallien mestaruuden.
Paalupaikkojen keräämisessä hollantilainen on vähän perässä, vaikka on voittoja napsinut.Ajatelkaa että Max oli Australian kisan jälkeen 46 pistettä Leclerciä jäljessä mestaruustaistossa keskeytettyään siinä vaiheessa kautta peräti 2 kertaa.
Imolan kisan jälkeen Verstappen on ajanut kuin kone voittamalla 13 kisaa tähän mennessä kautta varmistaen mestaruutensa jo hyvissä ajoin Japanin Suzukassa.
Itse olin varma vielä alkukaudesta että käytäisiin taisto Leclerckin ja Verstappenin välillä ihan päätöskisaan saakka. Mutta toisin kävi lopulta.
Max on kyllä nopeudessa ja tasaisuudessa vienyt ylivoimaisesti tänä vuonna, joka ei ole tänä vuonna kämmäillyt paljoakaan radalla toisin kuin vastustajansa eli Ferrarin Leclercin.
Itselläni ei ole mitään Maxin mestaruuta mitään vastaan, mutta olisi viihteen kannalta parempi että olisi ollut tiukempi mestaruustaistelu. Verstappenin syytä se ei ole kuitenkaan vaan vastustajien.
Saas nähdä rikkooko hollantilainen kaikki sarjan ennätykset tulevaisuudessa, itse uskon että pystyy tolla lahjakkuudella rikkomaan helposti. Jos saa alleen kilpailukykyisiä autoja jatkossa.
Aika sähläämistä kyllä tainnut olla taas, jos jutun mukaan Haas kysellyt tuomaristolta kisan aikana kahteen kertaan Fernandon peilistä ilman mitään vaikutusta ja sitten kisan jälkeen rangaistusta tulee kuitenkin.https://www.motorsport.com/f1/news/alonso-loses-points-time-penalty-protest/10389544/Alonso menettää pistesijan irtonaisesta peilistä jälkikäteen annettuun 10 sekunnin stop and go -rangaistuksen myötä.
Kai se sitten tuokin on säännöissä ennalta määrätty, mutta tuntuu aika kohtuuttomalta rankulta esim. Russelin viiteen sekuntiin verrattuna.