Tuskinpa Mersu keksii mitään yhtä kaiken ratkaisevaa ”hopea luotia”, mutta toki mahdollista, että yksittäisiä ongelma-alueita saadaan ratkottua. Ja jos jollain ihmeellä kaikki ongelmat katoaisivat kauden alkupuoliskolla niin silloin luultavasti oltaisiin edelleen kolmen kärjen osalta hyvinkin tasoissa. Mestaruuksia ei ole siis vielä taputeltu, mutta Mersun osakkeet molemmissa pörsseissä ovat mielestäni erittäin heikoilla. Toki nykyinen pistetilanne on vielä Mersulle erittäinkin edullinen verrattuna muihin kuin Ferrariin. Itse en usko Mersun kokonaispaketin ongelmien ratkeavan ennen kesäkuuta, todennäköisemmin vasta seuraavaan versioon autosta, joka saattaa hyvinkin tulla budjettikaton takia vasta seuraavalle kaudelle.
Red Bullin mahdollisuudet ovat edelleen erittäin hyvät, mutta Ferrari on kyllä poikkeuksellisen vahvoilla kolmen ajetun kilpailun perusteella.
Olen hieman yllättynyt Red Bullien vikaantumistodennäköisyydestä. Talli on kuitenkin yksi viime vuosien vahvimmista talleista, eikä tuollaisten vikaantumisten pitäisi toistua kovinkaan montaa kertaa, ennenkuin ongelma on selätetty. Samassa kilpailussa toki sama yksittäinen vika voi tulla molempiin autoihin, eikä sitä voi ratkaista ennenkuin ongelma on kertaalleen havaittu tai teoriassa huomattu. Tämä saman vian ilmestyminen ensimmäisessä kilpailussa saattanee siis olla lyhyellä otannalla ajateltuna tilastovirhe, joka saattaa näyttää tällä hetkellä siis pahemmalta kuin todellisuus onkaan.