Otapa asiaksesi vaikka koko loppukauden ajaksi, että itse tarkkailet ja funtsailet miten ohituksia rakennetaan rattimiesten toimesta. Keskustellaan sitten.Kerroppas miten ohitus rakennetaan pääsuoralle tai seuraavalle suoranpätkälle kun Alfa on hidas suoralla ja Williams lataa kaiken suorituskyvyn kyseisille suorille. Renkaissa ei ole eroa kuin 5 kierrosta.
Pääsuoralla ei pääse edes ohitusetäisyydelle eikä toisella suorallaakaan ole ikinä mahdollisuutta jos ei pysty toista autoa saamaan pois ideaalinjalta pääsuoran päätteeksi. Siinäpä ne vaihtoehdot ovat.Otapa asiaksesi vaikka koko loppukauden ajaksi, että itse tarkkailet ja funtsailet miten ohituksia rakennetaan rattimiesten toimesta. Keskustellaan sitten.
Red Bullin ylivoima kisoissa käsittämätöntä. Muut tallit panostavat enemmän aika-ajoihin kuin kisaan ja Perez kärsii tästä.Verstappenin ero yli 33sek Norrisiin
Tästä se luultavasti kiikastaa. Aika-ajoissa auto lienee Perezille täysin sopimaton. Kisoissa tapahtuu kumminkin aika mieletön nousu.Red Bullin ylivoima kisoissa käsittämätöntä. Muut tallit panostavat enemmän aika-ajoihin kuin kisaan ja Perez kärsii tästä.
Bottas oli muutaman kerran ohitusetäisyydellä, mutta kun ei vaan uskallus (taidot?) jarruilla riittäneet.Pääsuoralla ei pääse edes ohitusetäisyydelle eikä toisella suorallaakaan ole ikinä mahdollisuutta jos ei pysty toista autoa saamaan pois ideaalinjalta pääsuoran päätteeksi. Siinäpä ne vaihtoehdot ovat.
Eihän tuo nousu ollut missään mielessä mieletön verrattuna auton ylivoimaan tänään. Ei kuitenkaan lähtenyt takaa tällä kertaa vaan P9, olisi ehdottomasti pitänyt kakkossija saavuttaa, mutta ei käytännössä missään vaiheessa tarpeeksi nopea. Pelasti podiumin kuitenkin, koska Piastrin vauhti kuoli täysin kisan toisella puoliskolla.Tästä se luultavasti kiikastaa. Aika-ajoissa auto lienee Perezille täysin sopimaton. Kisoissa tapahtuu kumminkin aika mieletön nousu.
Ohitusetäisyydellä oleminen ei riitä. Yleensä tilanteissa joissa ohitus tapahtui ohittaja oli jo aloittanut toimintansa ennen drs-alueen loppumisesta kertovaa valkoista poikki viivaa. Bottas ei Alfalla ollut siinä vaiheessa oikeastaan kuin imussa. Williamsilla on kova suoranopeus. Se on tullut selville jo monessa aiemmassakin kisassa. Canadassa muuccosen mainitsemilla rattimiehilläkin oli tekeminen Albonin ohituksen kanssa, vaikka heillä on huomattavasti nopeammat autot. Alfan nopeus suhteessa Wlliamsiin ei ole niin paljoa parempi, että ohitusta voisi yrittää missään muualla kuin drs-alueella. RB, Mersu, Mäkki ja Aston ovat muutenkin niin nopeita autoja, ettei Williamsin suoranopeus ole siinä vaiheessa ratkaiseva tekijä.Bottas oli muutaman kerran ohitusetäisyydellä, mutta kun ei vaan uskallus (taidot?) jarruilla riittäneet.
Toivottavasti ratkeaa tosi aikaisessa vaiheessa mestaruus, niin paskamaiden kisoilla ei ole mitään merkitystä, eikä FIAn tarvii niitä hehkuttaa "kiss your nails goodbye-kisoiksi". Ja pieni näpy siitä, että kisoja on liikaa.kaudesta jäljellä 11 kisaa ja 318 pistettä
Maxin johto nyt 110 pistettä
Teoreettisesti laskien, jos Max kerää 5 seuraavasta kisasta 70 pistettä enemmän kuin Perez, Max varmistaa tällöin mestaruuden Japanin kisan jälkeen.
silloin Maxilla 180 pst enemmän kuin Perezillä ja jaossa 180pst kauden 6 viimeisestä kisasta
Tuohon 70pisteen eroon tarvitaan Maxille 5 voittoa, Perezille 1kpl dnf, 1kpl p5 ja 3kpl p3
Nopeimpia kierroksia ei huomioitu eikä sprintin pisteitä sijoituksissa, mutta ei paljoa vaikuta suuntaan tai toiseen
Viaplay lähetyksen mukaan ei ollut edes kierroksia koneessa kun oli lähdön hetki. Ainakin Ricciardo kamerassa kuului kierrokset ennen starttia.Anti-stall iski päälle ja käytännössä sekunnin seisoi vain paikoillaan