-Teme-
Vormulaattori
Kuullostaa varsin vannoutuneen F1 fanin puheeltajoutuuko katsomaan vuoden ekan F1-kisan, Spa on yleensä tarjonnut aina hyviä kisoja ellei nyt sitten satu satamaan.
Kuullostaa varsin vannoutuneen F1 fanin puheeltajoutuuko katsomaan vuoden ekan F1-kisan, Spa on yleensä tarjonnut aina hyviä kisoja ellei nyt sitten satu satamaan.
Keke se oli.Se on joo kohtuu vaarallinen paikka millä kelillä tahansa ajettuna. Sen takia tuolla on nähty paljon just turva-auton perässä köröttelyä.
Eau Rouge on ajettu jo 90-luvulta asti kaasupohjassa. Häkä taisi olla ensimmäisiä kuskeja, joka siihen aikanaan pystyi.
Niin tosiaan taisi ollaKeke se oli.
Ei taida vaikeuttaa hirveästi kisan kulkuun, ellei joku keskikastista kohella nyt Verstappenia ulos ekassa mutkassa.
Pikkasen Williams hakee siinä ylämäen päällä.Niin tosiaan taisi olla
Onhan siinä ajan saatossa ollut jopa neulansilmä.Johtuuko Eau rougen legendaarisuudesta ettei mutkaa haluta poistaa tai miksi se on säilytetty täyden vauhdin mutkana nyppylän yli mitättömillä turva-alueilla?
Ongelman voisi ratkaistatekemällä montun pohjalle sopivan tiukka vasen oikea mutka yhdistelmä jonka jälkeen kiihdytettäisiin ylämäkeen ja mäen päällä vauhtia ei vielä olisi liian paljoa vakaville onnettomuuksille. Tämä mielestäni tarjoaisi myös erittäin hyvän ohituspaikan jos mutkayhdistelmä olisi sellainen että sen läpi pystyisi seuraamaan lähellä ja siitä sitten Kemmelin suoralle hakemaan ohitusta. Esimerkiksi silverstonen mutka kolme, jonka sisääntulo on leveä ja tarjoa ohituspaikan. Samanlainen vasemmalle taittuva leveä jarrupaikka johon voi hakea monenlaista linjaa ja tiukahko oikealle kääntyvä mutka ylämäkeen.
Mielestäni vain parantaisi rataa.
Edit: vastaavaa haen kuin Imolan radan noin puolivälissä kun tuplaoikeasta lähdetään ylämäkeen suoralle ennen shikaania.
Koko mutkayhdistelmää kutsutaan usein virheellisesti Eau Rougeksi. Alkuperäinen Eau Rouge oli vasemmalle kaartuva mutka, josta on edelleen käytössä pieni pätkä ennen oikealle jyrkkään ylämäkeen kääntyvää Raidillon-mutkaa. Eau Rouge ja sitä seurannut Virage de l’Ancienne Douane -mutka poistettiin radasta vuonna 1947, kun Raidillon rakennettiin radan nopeuttamiseksi. Nimensä Eau Rouge -mutka saa radan ali virtaavasta samannimisestä joesta.[1]
Kaudella 1994 Raidillon-mutkaan tehtiin šikaani, jonka tarkoituksena oli pudottaa autojen nopeuksia turvallisuuden parantamiseksi. Taustalla oli kaksi kuolonuhria vaatinut San Marinon GP.
Koska Eau Rougesta on edelleen jäljellä lyhyt vasemmalle kaartava osa ennen oikealle ylämäkeen johtavaa Raidillonia, käytetään mutkayhdistelmästä joskus nimityksiä Eau Rouge-Raidillon tai Le Raidillon de l’Eau Rouge.
Tuon aikaisilla autoilla se oli hieman erijuttu ajaa, kuin nykyisillä raiteilla kulkevilla.Pikkasen Williams hakee siinä ylämäen päällä.
Näin oli.Tuon aikaisilla autoilla se oli hieman erijuttu ajaa, kuin nykyisillä raiteilla kulkevilla.
Tämä järjestys olisikin enemmän kuin tervetullut!Jännää! Sanoisin harjoitusten perusteella tallien paremmuusjärjestykseksi: Ferrari, McLaren, Red Bull, Alpha Tauri ja Haas. Pohjilla Alpine, Alfa ja Mercedes.