Joel Hallikainen
Muusikko
- Liittynyt
- 17.1.2017
- Viestit
- 5258
Näyttää liian hyvältä ollakseen totta. Pessimisti ei pety.
Eli kenen vika se on jos auton säädöt on pielessä?Moniko on pohtinut Strollin kisainssin pätevyyttä viimeiset kaksi kisaa kun on ollut aivan kuutamolla?
Ongelma tulee siinä miten sitä tietoa käyttää. Vaikka tietäisit tai luulisit tietävän niin sitä pitäisi soveltaa kaikkiin kuskeihin eikä vain kotimaisiin, varmasti muillakin on säätöongelmia eivätkä vain ole paskoja tai loistavia. Kaikki kuskit tuolla loppujen lopuksi ovat oman onnensa seppiä. F1-markkinoita ei kiinnosta mitä säätöongelmia esim pikku-Schumilla tai Ricciardolla on ollut vaan ovat kylmästi joutuneet ulos sarjasta koska eivät saaneet tuloksia niillä työkaluilla ja henkilöillä jotka heillä oli saatavilla, mutta tallikaverit saivat.
Katselin kanssa tuloksia, kun on siellä Kessun ja Albonin kanssa kisaamassa. Oliko häikkää vai vaan vauhti kateissa?Stroll vetää aika vahvasti. Gridin toiseksi parhaalla autolla ajamassa varmaan kolmannen kisan putkeen pisteiden ulkopuolelle, kun ei vaan vauhti riitä.
Jos kuskilla on säädöt pielessä niin hän on siitä itse vastuussa viime kädessä, koska jos homma ei lähde sujumaan niin ei siellä ainakaan insinöörejä tai mekaanikkoja vaihdeta sen takia vaan kuskille postimerkki hanuriin ja uutta tilalle. Jos tallin molempien kuskien säädöt ja auto on pielessä niin syyttävä sormi osoittaa yleensä autoa ja johtoportaassa alkaa tippumaan päitä.Eli kenen vika se on jos auton säädöt on pielessä?
Mäkki rakensi edelleenn Ricille lähes kaiken uusiksi tärä varten. Ja Markohan juuri kertoi, että Ric ei ole edes AT kuskeja lähellä tasoltaan, kommentoidessaan tämän suoriutumista simulaattorissa ja majdollista ajopestiä. Ni sen voi jättää varmaan nyt omaan arvoonsa
Löysin Valen tähän alla olevista keskusteluista joissa oli puhetta Valen autonsäätämisestä. Nämä löytyivät ylempää:Ja mistähän sinä löysit taas Valen tähän? Eikö kyse ole auton säätämisestä, vai säätääkö Vale myös muiden autot omansa ohessa? Eikö sun pitäisi tässä tapauksessa olla aika iloinen, kun varsinkin Maxin kohdalla Vale tekee ihan huippuduunia? Vaikka muutaman kerran ei olekaan ihan nappiin osunut.
Kyllä. Varmaan 5 päivän aikajänteellä kuljettajan suorituskyky heittää terveenä promilleja.
Jos autoon ei saa järkeviä säätöjä aikaiseksi jollekin radalle, niin ei kuskilla ole mitään sanan sijaa siinä.
Zhoun suoritustaso ei heittele samalla lailla. On tasaisen hidas. Valtteri välillä top-10 ukko ja välillä vihoviimeinen.
Eli kun Monacossa Max oli aika hukassa autonsa kanssa ekoissa harkoissa, niin Vale vaihtoi haalaria rasvanipan pukuun ja riensi räikän ja ruuvarin kanssa säätämään Maxin autoa ja teki mitä?Jos kuskilla on säädöt pielessä niin hän on siitä itse vastuussa viime kädessä, koska jos homma ei lähde sujumaan niin ei siellä ainakaan insinöörejä tai mekaanikkoja vaihdeta sen takia vaan kuskille postimerkki hanuriin ja uutta tilalle. Jos tallin molempien kuskien säädöt ja auto on pielessä niin syyttävä sormi osoittaa yleensä autoa ja johtoportaassa alkaa tippumaan päitä.
Mielestäni auton säätäminen on osa ajotaitoja, käytettävissä on insinöörejä, mekaanikkoja ja simulaattoreita jne. Jollei kuskille saada säätöjä kohdilleen, mutta tallikaverille saadaan niin huonoltahan se näyttää sen toisen kuskin osalta.
Tällä hetkellä Strolli siellä taapertaa hyvän alun jälkeen. Ihan sama kenen vika ja johtuuko säädöistä, mutta ei hän saa sympatiaa eikä sitä kuulukaan saada, vaan media alkaa lyömään painetta hänen potkuille. Näin tämä sarjan kiertokulku vaan menee, tulos tai ulos. Ilman kultalusikkaa olisi varmaan saanut jo kenkää.
Löysin Valen tähän alla olevista keskusteluista joissa oli puhetta Valen autonsäätämisestä:
Sinä ehkä haluat tehdä johtopäätöksiä yksien harkkojen jälkeen, mutta ei se homma nyt varmaan ihan niin toimi. Sinä haluaisit antaa selityksen jokaiseen asiaan koska olet lukenut artikkelin autonsäätämisestä, mutta ongelma on siinä että sarjan kiertokulku toimii tulos tai ulos periaatteella, halusit tai et.Eli kun Monacossa Max oli aika hukassa autonsa kanssa ekoissa harkoissa, niin Vale vaihtoi haalaria rasvanipan pukuun ja riensi räikän ja ruuvarin kanssa säätämään Maxin autoa ja teki mitä?
No mitä tapahtui kun Maxin auto ei ollut säädöissä, jos Vale ei sitä säätänyt?Sinä ehkä haluat tehdä johtopäätöksiä yksien harkkojen jälkeen, mutta ei se homma nyt varmaan ihan niin toimi. Sinä haluaisit antaa selityksen jokaiseen asiaan koska olet lukenut artikkelin autonsäätämisestä, mutta ongelma on siinä että sarjan kiertokulku toimii tulos tai ulos periaatteella, halusit tai et.
En lähde edes arvaamaan, koska en ole wannabe-kisainssi. Tiedä vaikka Max olisi ollut kännissä, mutta suotakoon se nyt hänelle kun kisa kuitenkin meni ihan suht ok.No mitä tapahtui kun Maxin auto ei ollut säädöissä, jo Vale ei sitä säätänyt?
Eli sulla ei ole pienintäkään hajua kokonasiasta, mutta jaksat selvittää kuitenkin, että kuski säätää autonsa?En lähde edes arvaamaan, koska en ole wannabe-kisainssi. Tiedä vaikka Max olisi ollut kännissä, mutta suotakoon se nyt hänelle kun kisa kuitenkin meni ihan suht ok.
Olen lähinnä peräänkuuluttanut että loppujen lopuksi se jää kuskin vastuulle millaisessa säädössä hänen kärrynsä on, koska sarja toimii tulos tai ulos periaatteella kuskien kohdalla eikä insinöörien ja mekaanikkojen kohdalla. Kukaan ei saa armoa selityksillä mistä huono vauhti johtuu.Eli sulla ei ole pienintäkään hajua kokonasiasta, mutta jaksat selvittää kuitenkin, että kuski säätää autonsa?
Varmaan sun päässäs se menee noin, mutta on hyvin tullut kaikille selväksi tässä matkan varrella, että olet sekoittanut ykköset johonkin amatöörisarjaan, eikä sulla ole pääsääntöisesti yhtään mitään aavistusta mistä meuhkaat.Olen lähinnä peräänkuuluttanut että loppujen lopuksi se jää kuskin vastuulle millaisessa säädössä hänen kärrynsä on, koska sarja toimii tulos tai ulos periaatteella kuskien kohdalla eikä insinöörien ja mekaanikkojen kohdalla. Kukaan ei saa armoa selityksillä mistä huono vauhti johtuu.
Sinä kun olet näköjään itse oppinut wannabe-kisainsinööri niin voisit vaikka ajankuluksi selittää mistä Strollin viime aikaiset tulokset johtuvat?
Eiköhän me samasta sarjasta puhuta, mutta itse seuraan lähinnä katsojan näkökulmasta, mutta sinä kai Ossi Oikarisen oppi-isän näkökulmasta johon jokaiseen kengurubensaan on olemassa pätevä selitys.Varmaan sun päässäs se menee noin, mutta on hyvin tullut kaikille selväksi tässä matkan varrella, että olet sekoittanut ykköset johonkin amatöörisarjaan, eikä sulla ole pääsääntöisesti yhtään mitään aavistusta mistä meuhkaat.
Talleilla on tälläkin hetkellä satoja inssejä töissä huomista ja ylihuomista varten.. esim Mesen f1 tallilla on yli 900 ihmistä töissä. Ne on valtavia laitoksia joka talli, eikä siellä ole sijaa oudoille puuhasteluilleEiköhän me samasta sarjasta puhuta, mutta itse seuraan lähinnä katsojan näkökulmasta, mutta sinä kai Ossi Oikarisen oppi-isän näkökulmasta johon jokaiseen kengurubensaan on olemassa pätevä selitys.
Silti sitä outoa puuhastelua tapahtuu valtavissa laitoksissakin. Ferrari osaa simuloida F1-auton tarvitsevan neljä rengasta, mutta kovuusasteista ollaankin sitten välillä aivan kuutamolla. Mersu ja moni keskikastin tallikaan eivät välillä osaa sanoa mistä hyvä vauhti johtuu tietyillä radoilla. Kuskeillakaan ei aina käsitystä mistä huono vauhti johtuu, mutta ei sitä kyllä varmasti tiedä ainakaan forumisti.Talleilla on tälläkin hetkellä satoja inssejä töissä huomista ja ylihuomista varten.. esim Mesen f1 tallilla on yli 900 ihmistä töissä. Ne on valtavia laitoksia joka talli, eikä siellä ole sijaa oudoille puuhasteluille