Formula 1 - 2024 - 11 - Itävallan GP

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5822
On tuossa Norrisin ajamisessa vähän liikaa tuollaista Bottasmaisuutta. Ei tuossa tilanteessa enää saa päästää Verstappenia edelle.
 

Kagg

Well-known member
Liittynyt
19.8.2012
Viestit
808
Tää on ku seurais formuloita ysärillä. Tilanteista ja eroista ei mitään tietoa kun graffat ei toimi.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4881
Piastri on Red Bullin kakkoskuski. 🤷🏻‍♂️
Kick on kyllä ylivoimaisesti surkein auto.
Verstappen osaa peittää ja ohittaa. Todella hyvää työtä taas tänäänkin.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5822
Norrisille jäi kotiläksyjä tästäkin kilpailusta. Verstappen nauraa tuollaisille peliliikkeille.
Haastattelussakin totesi, että jätti amatöörimäisesti oven auki. Pitäisi vaan alkaa toimittamaan puheiden mukaan, eikä vain sättiä itseään joka kisan jälkeen.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14235
Missasin sprintin, mutta ei tainnut tapahtua juuri mitään erikoista
Et paljon. Mitä nyt kieltämättä oli 'nykypäiväistä' hitaampi, perinteisemmän hitaampi lähtövalojen syttyminen tuohon lähdettäessä minkä vuoksi ajettiin yksi kierros vähemmän kuin mitä piti ajaa.

Oliko sekään niin hidas niin jää mielipideasiaksi. Etenkin mikäli kuitenkin oli sääntöjenmukaisen viiveajan puitteen mukainen viis siitä mitä Juuselan Niki tuttuun tyyliinsä valittelee.

Mikäli kuitenkin käsittämättömästä syystä lähtövalojärjestelmä jostain syystä oikuttelisi peruuttamattoman paljon tai ei toimisi niin ainakin vielä vanhempina aikoina eli esimerkiksi Montrealin 1983 kisaan oltiin lähteä lähtövalojärjestelmän kärsiessä sähkökatkon aiheuttaman oikuttelun vuoksi niin kansallislipulla hätätilanteessa.

Tuota sääntöä ei mielestäni mahdollisessa hyvin erikoisessa tilanteessa, että näin jouduttaisiin tekemään niin ei ole vuodesta 1979 lähtien lopullisesti näihin päiviin asti käytössä olleen liikennevalojärjestelmällä hieman muuttuneesti valojen suhteen tapahtuneiden lähtöjen osalta kumottu.

Eli tuolloin Montrealiin 1983 oltiin valmiita suorittamaan lähtö Kanadan lipulla heiluttaen kun nyt näin 'ajatuksena' heiluisi Red Bull Ringillä huomenna lähdössä Itävallan lippu suurimman hädän tullen!
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14235
Tää on ku seurais formuloita ysärillä. Tilanteista ja eroista ei mitään tietoa kun graffat ei toimi.
Ei lähimainkaan. 1990-luvullakin kun käytännössä vuosi vuodelta parani kierrosaikojen ja kuljettajien seuranta. Vuodesta 1994 lähtien kun tuli TAG Heuer TV-kellon toimittajaksi niin jokaista kuljettajaa yleisemmin asemasta riippumatta alettiin seurata paremmin verrattuna vuosien 1989-1993 aikaiseen pääosaiseen 12 kärkikuljettajan seurantaan tai vuosien 1981-1988 aikaiseen pääosaiseen 6 kärkikuljettajan seurantaan.

Vuosina 1981-1993 kun TV-kellon toimittaja lajiin sattui olemaan Olivetti-Longines tai toisin päin miten sen sattui kutenkin sanomaan ja sen aikana seuranta oli välillä etenkin varsin 'kirjavaa' touhua.

Enemmän tuli mieleen todella paljon vanhempien päivien eli noin ennen vuotta 1981 ollut seuranta enemmän lähempänä jopa keskeistä 1970-lukua kun kaikkiaan poikkeuksena tänään oli noinkin monta kierrosta vaikeampi seurata kuin oli.

Itselläni ei vaikeuksia ollut vaikkakin huvittavan mukava lisä ja joskus voisi kaiken 'liikaseurannan' nykyään huomioiden olla satunnaisesti enemmänkin käytössä.

Toisaalta paluu vähemmän kertomisen linjaan aiheuttaisi sitten toisaalta varmaankin tuskittelua renkaiden tietämättömyydestä ja muusta sen sellaisesta joten tietyllä tapaa se olisi ristiriitainen juttu käsiteltäväksi.

Ratkaisusta puhumattakaan.
 
Viimeksi muokattu:

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8810
Sijainti
Helsinki
Ei lähimainkaan. 1990-luvullakin kun käytännössä vuosi vuodelta parani kierrosaikojen ja kuljettajien seuranta. Vuodesta 1994 lähtien kun tuli TAG Heuer TV-kellon toimittajaksi niin jokaista kuljettajaa yleisemmin asemasta riippumatta alettiin seurata paremmin verrattuna vuosien 1989-1993 aikaiseen pääosaiseen 12 kärkikuljettajan seurantaan tai vuosien 1981-1988 aikaiseen pääosaiseen 6 kärkikuljettajan seurantaan.

Vuosina 1981-1993 kun TV-kellon toimittaja lajiin sattui olemaan Olivetti-Longines tai toisin päin miten sen sattui kutenkin sanomaan ja sen aikana seuranta oli välillä etenkin varsin 'kirjavaa' touhua.

Enemmän tuli mieleen todella paljon vanhempien päivien eli noin ennen vuotta 1981 ollut seuranta enemmän lähempänä jopa keskeistä 1970-lukua kun kaikkiaan poikkeuksena tänään oli noinkin monta kierrosta vaikeampi seurata kuin oli.

Itselläni ei vaikeuksia ollut vaikkakin huvittavan mukava lisä ja joskus voisi kaiken 'liikaseurannan' nykyään huomioiden olla satunnaisesti enemmänkin käytössä.

Toisaalta paluu vähemmän kertomisen linjaan aiheuttaisi sitten toisaalta varmaankin tuskittelua renkaiden tietämättömyydestä ja muusta sen sellaisesta joten tietyllä tapaa se olisi ristiriitainen juttu käsiteltäväksi.

Ratkaisusta puhumattakaan.
Itse asiassa TAG Heuer toimi ajanottajana vuodesta 1992 alkaen. Olivetti oli kaverina vuoteen 1993 saakka. Nostalgiapuolelle olen linkannut videon TV-grafiikoiden kehityksestä misää pääpainona on grafiikat vuodesta 1994 eteenpäin.
 

GT40

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
168
Siellä ajetaan taasen. Ehkäpä tämä aika-ajo on kuitenkin mielenkiintoisempi kuin maalin kuivumisen seuraaminen!
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3354
Ham näyttää olevan taas imuavun antajana. Ei taideta enää vuorotella
 
Ylös