Joku tälläinen todennäköisesti, että informaatiokatko jossain kohtaa tai jotain tehtiin kisan aikana totaalisen väärin. Tuntuisi tosi hölmöltä, että olisi ajatettu tietoisesti liian pienellä.Tuollainen 1.5kg alipaino ei ole ihan pieni, tulee mieleen että se voi johtua loppuun ajetuista renkaista. Tällöin se on 375g/rengas joka helposti on voinut kulua kun skipattiin yksi vaihto
Edit: f1 analyysien puolella arvioitu että Russel hyötyi n. 0,4sek per kierros alipainoisesta autosta
Sama pisti silmään. Oli hämmentävän vaisu kaksoisvoitosta huolimatta (joka siis ei enää sitä ole). Naama oli kuin Mersu olisi jäänyt kokonaan ilman pisteitä.Ihmettelin kun Toto oli hädin tuskin iloinen kun häntä kuvattiin ruutulipun jälkeen, meininki oli kuin hiihtoliiton pressitilaisuudessa 2001. Eli oli jo tiedossa että käry käy.
Epäilen suuresti.f1 analyysien puolella simuloitu että Russel hyötyi n. 0,4sek per kierros alipainoisesta autosta
https://imgur.com/a/lh-interview-rB6X2nH
Tällä laskukaavalla Red Bull olisi viime kaudella hyötynyt 20 kilon painon pudotuksestaan yli 5 sekuntia per kierros. Ihme että muut pysyivät samalla kierroksella.Tuollainen 1.5kg alipaino ei ole ihan pieni, tulee mieleen että se voi johtua loppuun ajetuista renkaista. Tällöin se on 375g/rengas joka helposti on voinut kulua kun skipattiin yksi vaihto
Edit: f1 analyysien puolella simuloitu että Russel hyötyi n. 0,4sek per kierros alipainoisesta autosta
Hamilton siis ihmettelee miksei kisan kärjessä kokeiltu riskitaktiikalla vaan pelattiin takana tulevien stoppeihin? Kisan kärjessä nimenomaan ei tarvitse pelata upporikasta ja rutiköyhää. Uhrikortti käytetty.Totolla varmasti riittää varmasti taas selittämistä Hamin suuntaan, kun johtava kuski taas heitettiin bussin alle. Ei taida puhevälit ainakaan oleellisesti piristyä tästäkään.
Lewis Hamilton: ‘You have to trust the people you work with. I put my faith in my strategists, I should be able to rely on them. .... Did I know I was in danger of being stopped by my team-mate? I was never told that. But, congrats to George"
Koodi:https://imgur.com/a/lh-interview-rB6X2nH
Eiköhän tuossa ole pilkkuvirhe eli 0.04s/kierros. Sekin on riittävä syy hylätä.Epäilen suuresti.
Alkukaudella kun Williams oli 15 kg ylipainoinen puhuttiin 0,45 sekunnin menetyksestä per kierros.
Miksi pitäisi armahtaa säälistä kun tuo on tiedossa. Kaikkeen voi etsiä hyviä selityksiä.Voikohan tässä käydä jokin sääliarmahdus kun ruutulipun jälkeen kaarretaan suoraan varikolle ilman kunniakierrosta. Näin pitkällä radalla olisi ehtinyt keräämään irtokumia aikalailla renkaisiin. Tallipäällikkönä olisin lyömässä nyrkkiä pöytään.
Ihmettelin kun päätöstä arvottiin niin kauan ja kun kyse oli voitosta niin yleensä säännöt venyy sekä kun kyse oli poikkeuksesta jossa ei vedetty kunniakierrosta. Pakkohan hylkäys on tehdä tai muut tallit protestoivat joten oikein meni.Miksi pitäisi armahtaa säälistä kun tuo on tiedossa. Kaikkeen voi etsiä hyviä selityksiä.
Sehän se olisi, että Mersu pyytäisi luvan lisätä renkaisiin 2 litraa kumin murusia radalta, kun unohdotetiin huomioida ne painossa. Tietoisesti siis ajettu alipainoisella autolla.Ihmettelin kun päätöstä arvottiin niin kauan ja kun kyse oli voitosta niin yleensä säännöt venyy sekä kun kyse oli poikkeuksesta jossa ei vedetty kunniakierrosta. Pakkohan hylkäys on tehdä tai muut tallit protestoivat joten oikein meni.
Muistanko oikein että Aston Martin väänsi Vettelin hylkäyksestä vielä jälkikäteenkin?
Salaliittoja tässä nyt ei tarvita. Ihan riitti kun katsoi löhetyksen. Käskettiin pitämään Piastriin nähden tavoitevauhti 46, jonka pitikin ja sitten se olikin aivan päin persettä, kun olisi pitänyt ajaa kovempaa. Ei olisi ollut varmasti ongelma, jos olisi tiennyt, että pitää ajaa Russellia vastaan, eika coastailla Piastria. Tosi huonosti talli hoisi tilanteen.Hamilton siis ihmettelee miksei kisan kärjessä kokeiltu riskitaktiikalla vaan pelattiin takana tulevien stoppeihin? Kisan kärjessä nimenomaan ei tarvitse pelata upporikasta ja rutiköyhää. Uhrikortti käytetty.
Salaliittoilijoiden puolesta meni ihan oikein että hylkäys meni Russellille eikä Hamiltonille meinaan olisi ollut sellainen hulabaloo.
Taisi olla aika pitkä prosessi tuo.Ihmettelin kun päätöstä arvottiin niin kauan ja kun kyse oli voitosta niin yleensä säännöt venyy sekä kun kyse oli poikkeuksesta jossa ei vedetty kunniakierrosta. Pakkohan hylkäys on tehdä tai muut tallit protestoivat joten oikein meni.
Muistanko oikein että Aston Martin väänsi Vettelin hylkäyksestä vielä jälkikäteenkin?