SJ
F1 asijan tuntia
- Liittynyt
- 6.9.2011
- Viestit
- 6069
Joko niin tai sitten rangaistukseksi lisää sitä hyväksi havaittua yhdyskuntapalvelua ja kisabanni tuomariston harkinnan varaan.Tarkoitatko rikepisteitä?
Joko niin tai sitten rangaistukseksi lisää sitä hyväksi havaittua yhdyskuntapalvelua ja kisabanni tuomariston harkinnan varaan.Tarkoitatko rikepisteitä?
Eli oikeastaan ei mitään, mikä osoittaa tuomariston välinpitämättömyyden, mitä sanktioihin tulee.Joko niin tai sitten rangaistukseksi lisää sitä hyväksi havaittua yhdyskuntapalvelua ja kisabanni tuomariston harkinnan varaan.
Joo ja tulevalla Itävallan GP:llä ei ole osuutta asiaan johon rynnistää hollantilaisia. Itseasiassa Verstappenin kisabanni oikeastaan vain palvelisi hänen etuaan. Tuuraaja ja Tsunoda valittaisivat koko viikonlopun kapeasta säätöikkunasta eikä hommasta tulisi mitään. Kun päällikkö tulee takaisin ruoriin niin auto löytyy taas eturivistä.Minä kyllä vähän veikkaan, että menisi kolme päivää ja FIA poistaisi ko. pykälän sääntökirjasta kriisikokouksella.
Eikös Hadjarille tullut 3 ruudun rankku Sainzin estämisestä. Tosin ei oikein ymmärrä, kun ei Red Bullin vastaavakaan ymmärtänyt, että Sainz oli nopealla kierroksella.Yukille 10 ja Hadjarille 5 ruudun rankut.
Grosjean on tämän vuosituhannen ainoa tonttu, joka olisi ansainnut kilpailukieltoa useampaankin otteeseen. Nuo muut ylilyönnit kuittaisin stop-and-go'lla, mutta nykypäivän pleikkarituomaristolla ei ole munaa edes siihen.Ihan jonninjoutavia nuo rangaistuspisteet. Itse jakaisin ennemmin kilpailukieltoja näistä yksittäisistä ylilyönneistä. Lähivuosilta tulee ensimmäisenä mieleen, kun Vettel tuli takaisin radalle melkeinpä 90 asteen kulmassa keskelle Ascarin mutkaa Monzassa 2019. Ja ehkäpä saman herran temppuilu Bakussa 2017.
Tällä radalla T1 on vielä vanhan koulukunnan mutka ja suoraksi vetäminen tapahtuu omalla vastuulla. Saattaapi spinnata tai joku toinen tulla kylkeen, niin ei voi ihan huvikseen vetää ruohon läpi.Päivän lap 1 lauseet: he just rammed into me ja didn't leave space.![]()
Viiden sekunnin aikasakko on uusi rangaistusmetodi, mutta käytännössä nimellinen, sillä ei ole vaikutusta kilpailuun, kun sakon saanut voi karkuun ajamalla minimoida haitan. Miloin käytettiin ensimmäisen kerran?Grosjean on tämän vuosituhannen ainoa tonttu, joka olisi ansainnut kilpailukieltoa useampaankin otteeseen. Nuo muut ylilyönnit kuittaisin stop-and-go'lla, mutta nykypäivän pleikkarituomaristolla ei ole munaa edes siihen.
F1-sarjan alamäki alkoi siitä, kun tämä tyhmä viiden sekunnin minirankku otettiin käyttöön. Ennen sai ajaa kilpaa, ja rangaistuksena virheistä oli kaiteisiin meno tai soralle jumahtaminen.
Jo vuonna 1994 oli myös viiden sekunnin aikarangaistus. Vuosien 1991-1994 käytössä olleen säännön mukaan oudosti riittävän lievistä rikkeistä käytettiin vain kerran senkin ollessa epätavallinen alkujaan Schumille kuin silkkihansikkain sen vuoden Silverstoneen eli 1994.Viiden sekunnin aikasakko on uusi rangaistusmetodi, mutta käytännössä nimellinen, sillä ei ole vaikutusta kilpailuun, kun sakon saanut voi karkuun ajamalla minimoida haitan. Miloin käytettiin ensimmäisen kerran?
90-luvulla annettiin oikeasti kovia rankkuja.
Mitä erityistä sekoilua hän nyt muka teki? Ja sellaisenaan ei ole kyllä normaalia. Ei ole nähnytkään. Toki tiedä sitten tuosta punaisten lippujen virheestä, että mitä siinä tapahtui kun tuntui olevan mielipiteitä suuntaan ja toiseen puolesta ja vastaan. Ilman tuota kaikkea oli nyt hetkeen kumminkin parempi aika-ajo kun ottaa huomioon viime aikojen kaikkein murheellisimmat vastaavat ennen nyt siis noita lähtöruutujen pudottamisia.Tsunodalla sekoilu normaalia taas. Sääli. Ei se kyllä esim. Sainzilla tai Hadjarillikaan hyvin mennyt.
Russell ajoi tosi hyvin. Loistava kierros. Piastri pääsee taas lähtemään suht paljon Norrisin edeltä.
12 pistettä vielä onkin tuomariston harkintaa kun on tasapeli, mutta 13 pistettä tai enemmän niin kyllä se vain kilpailukielto tulee langettaa. Muuten aletaan mennä jo Sennan tasolle mitä tulee lajisuojeluun tai sitä lähelle.Eli oikeastaan ei mitään, mikä osoittaa tuomariston välinpitämättömyyden, mitä sanktioihin tulee.
Ei välttämättä. Viimeinhän Red Bull Ringille tulisi uusia osia ja mikäli muuten auton se yleinen muu juttu saataisiin kuntoon niin eivät välttämättä olisi vaikeuksissa. Totuttelua ehkä olisi, mutta tilanne olisi silti parempi Tsunodasta etenkin puhuen nykyhetkeen katsoen.Joo ja tulevalla Itävallan GP:llä ei ole osuutta asiaan johon rynnistää hollantilaisia. Itseasiassa Verstappenin kisabanni oikeastaan vain palvelisi hänen etuaan. Tuuraaja ja Tsunoda valittaisivat koko viikonlopun kapeasta säätöikkunasta eikä hommasta tulisi mitään. Kun päällikkö tulee takaisin ruoriin niin auto löytyy taas eturivistä.
Ja välillä paljon kovempiakin rangaistuksia oli käytössä aika mitättömistäkin rikkeistä milloin ei olisi hylättykään.Grosjean on tämän vuosituhannen ainoa tonttu, joka olisi ansainnut kilpailukieltoa useampaankin otteeseen. Nuo muut ylilyönnit kuittaisin stop-and-go'lla, mutta nykypäivän pleikkarituomaristolla ei ole munaa edes siihen.
F1-sarjan alamäki alkoi siitä, kun tämä tyhmä viiden sekunnin minirankku otettiin käyttöön. Ennen sai ajaa kilpaa, ja rangaistuksena virheistä oli kaiteisiin meno tai soralle jumahtaminen.
Eli Red Bullin tuplapodiumia odotellessa Itävallasta. *doubt*Ei välttämättä. Viimeinhän Red Bull Ringille tulisi uusia osia ja mikäli muuten auton se yleinen muu juttu saataisiin kuntoon niin eivät välttämättä olisi vaikeuksissa. Totuttelua ehkä olisi, mutta tilanne olisi silti parempi Tsunodasta etenkin puhuen nykyhetkeen katsoen.
No olisi kyllä ihme, jos auton kiikkeryydestä päästäisiin kerralla eroon yhdellä päivityksellä, kun ongelmasta on kärsitty jo noin vuoden ajan ilman ratkaisua. Siitähän saattaisi jopa saada silloin sellaisen käsityksen, ettei ongelmaa ole aiemmin otettu vakavissaan, ja että Pérez ja Lawsonkin on heitetty bussin alle tallin naiiviuden vuoksi.Ei välttämättä. Viimeinhän Red Bull Ringille tulisi uusia osia ja mikäli muuten auton se yleinen muu juttu saataisiin kuntoon niin eivät välttämättä olisi vaikeuksissa. Totuttelua ehkä olisi, mutta tilanne olisi silti parempi Tsunodasta etenkin puhuen nykyhetkeen katsoen.
Muistelisin että joskus kausien 2006–2008 välillä se otettiin käyttöön. Sitä ennen oli standardirangaistuksena varikon läpiajorangaistus (noin 10–15 s) ja pahemmista tööttäilyistä stop-ang-go (noin 20–25 s).Viiden sekunnin aikasakko on uusi rangaistusmetodi, mutta käytännössä nimellinen, sillä ei ole vaikutusta kilpailuun, kun sakon saanut voi karkuun ajamalla minimoida haitan. Miloin käytettiin ensimmäisen kerran?
Noh, ei se rankku itsestään tullut. Taas pilasi oman viikonloppunsa. Onhan näitä erikoisia sattumuksia ja mokia tullut nyt monena viikonloppuna. Hieman parantunut vauhti ei paljoa tunnu jos muulla tekemisellään pilaa/reilusti vaikeuttaa viikonloppuaan.Mitä erityistä sekoilua hän nyt muka teki? Ja sellaisenaan ei ole kyllä normaalia. Ei ole nähnytkään. Toki tiedä sitten tuosta punaisten lippujen virheestä, että mitä siinä tapahtui kun tuntui olevan mielipiteitä suuntaan ja toiseen puolesta ja vastaan. Ilman tuota kaikkea oli nyt hetkeen kumminkin parempi aika-ajo kun ottaa huomioon viime aikojen kaikkein murheellisimmat vastaavat ennen nyt siis noita lähtöruutujen pudottamisia.
Eli mikäli varauksella oli oma moka niin ensimmäinen enemmänkin ehkä sitten Imolan kolarin. Muut ovat enemmän tai vähemmän tallin piikkiin menneitä tai muilla tapaa huonon onnen tuotosta sinnikkäästi häntä yleensä seuranneena.Noh, ei se rankku itsestään tullut. Taas pilasi oman viikonloppunsa. Onhan näitä erikoisia sattumuksia ja mokia tullut nyt monena viikonloppuna. Hieman parantunut vauhti ei paljoa tunnu jos muulla tekemisellään pilaa/reilusti vaikeuttaa viikonloppuaan.
Ja minua harmittaa arvostella Yukia, sillä mielenkiinnolla seurannut hänen tekemistään, mutta onhan siellä vielä todella paljon fiksattavaa vielä. Ja vaikka paikkakin on yksi vaikeimmista Maxia vastaan niin silti.