Formula 1 - 2025 - 13 - Belgian GP

Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6245
Meni kaikki mielenkiinto huomisesta kisasta, kun, Vertappen sössi kierroksensa. Nelosruudusta on liian pitkä matka lähteä hämmentämään lähdössä. Ehkäpä sitä vettä nyt ripsii jonkin verran, niin on jotain jännitettävää.
Jos tulee märkää varsinkin kesken kisan niin peli on auki ja nyt kun Verstappenilla pitäisi olla normisetuppi eikä mitään kuivan kelin Monzasetuppia niin ehkä kisakin saataisiin aikaseksi.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6670
Ei pidä olla pessimistinen. Kisojen peruuntuminen sateen vuoksi historian saatossa lasketaan promilleissa. Sama kun pelkäisi vesiliirtoa liikenteessä joka kerta kun hyppää märällä kelillä rattiin ja sitten kun se sattuu niin tulee kammo.
Toki tiedät itsekin että kisa voi kestää 2 kierrosta SCn takana tai sitten 15 kierrosta turva-auton takana että rata on ”intteri-kuiva”.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6131
Minä en tajunnut viime kisassakaan, että miksi turva-auto laitettiin radalle kesken parhaan kisaamisen. Belgiassa ei liene pienintäkään tsäänssiä ajaa kisaa, jos tulee sadetta.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
6131
Tsunodan ajoa voitaneen pitää onnistumisena kun oli sentään Lawsonin edellä. Kaikki RB-autot selvisivät Q3:een ensimmäistä kertaa lie miten pitkään aikaan.
 

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1201
Aika koomista nyky F1 on kuten Silverstonessa otetaan SC radalle kun kuljettajat ajaa vielä välikelin renkailla. Periaatteessa SC pitäisi ottaa radalle vasta kun täydellä sadekelin renkaalla on vesiliirron riski esimerkiksi spassa kemmelin suoralla. Sitä ennen SC ei pitäisi ottaa ellei satu onnettomuutta jonka siivoaminen sitä vaatii.

Vai onko joku erimieltä? Ei näkyvyys tai mikään muu keinotekoinen syy voi olla peruste jos kerran täydet välikelin renkaat on olemassa kovempaa sadetta varten.
 

Leija-La

New member
Liittynyt
26.7.2025
Viestit
1
Aika koomista nyky F1 on kuten Silverstonessa otetaan SC radalle kun kuljettajat ajaa vielä välikelin renkailla. Periaatteessa SC pitäisi ottaa radalle vasta kun täydellä sadekelin renkaalla on vesiliirron riski esimerkiksi spassa kemmelin suoralla. Sitä ennen SC ei pitäisi ottaa ellei satu onnettomuutta jonka siivoaminen sitä vaatii.

Vai onko joku erimieltä? Ei näkyvyys tai mikään muu keinotekoinen syy voi olla peruste jos kerran täydet välikelin renkaat on olemassa kovempaa sadetta varten.
Nii no kyllä se näkyvyys pitää olla syy ottaa sc kehiin, mutta silloin tosiaan niitä sadekelin renkaita ei tarvita mihinkään, koska välikelin renkailla voidaan ajaa "tarpeeksi" vaarallisissa olosuhteissa
 
Ylös