Yuki Tsunoda onnistui tosiaan saamaan pisteitä Hollannin Zandvoortissa. Maksoi sitten kerralla takaisin kaikkien muiden Zandvoortin vuosien monet kulloisenkin tallinsa varikkotaktiset mokailut/perseilyt!
Tietysti mikäli vain vielä se lähtöruutu olisi ollut parempi, ilman auton tehopuuteongelmia vaihdeongelman lisäksi ja ennen kaikkea sitten sitä jo alkujaan tapahtunutta ensimmäisen varikkopysähdyksen ajoituksen mokailua kaikki tyynni olisi ollut varmaan suurempiakin pisteitä jaossa. Aivan viime aikoina välillä pisteettömyydestä huolimattakin sentään on alkanut jo periaatetasolla auto kyllä kulkemaan.
Tästä toivottavasti voidaan olettaa pisteputken jatkuvan pitkän pisteettömyyden katkettua myös Monzaan. Loppukaudellakin niitä pitää vain tulla sitten paljon pitkässä juoksussa, mutta:
Aika-ajoihin kun vain pääsisi etenkin useammin sinne kolmanteen osioon ja kunhan talli ei vain taktisesti mokailisi niin paljon kuin yleensä tekee niin tilanne olisi paljon parempi.
Mitä kuitenkin kävi viime vuoden Zandvoortissa niin muistutus tässä Tsunodan osalta tulee pian tähän alle kun siitä tuli minulla vähän väittelyä eräiden toisten nimimerkkien kanssa tuolloin aika paljonkin.
Pitkälti kun taas piti vähän yrittää selventää tilannetta ja niitä vaikeuksia mihin japanilainen ikävä kyllä on urallaan joutunut oikeastaan vähän liiankin kanssa.
Tosiaan nyt tuli pisteitä Zandvoortissa, mutta miten meni sitten viime vuonna?
Tässä pikaista muistutusta lainausmerkeissä puhuen jutun oltua pidempikin, mutta siitä otan nyt vain sen lopputoteaman kun eräällä nimimerkillä oli ollut tuolloin vähän herjailevaa menoa ennen tuota selvennystä:
''Ei se ihan niin mennyt tuossakaan kisassa. Talli mokasi taas kerran varikkotaktiikat (Mitä nyt tuli vielä Span varikkopysähdystä nopeampi pysähdys ollen täten vuoden nopein pysähdys mikä lohduttaa/lohdutti niin helkkarin vähän tässä tilanteessa.) ja lisäksi Tsunoda joutui joka tapauksessa tekemään sen ylimääräpysähdyksen.''
Tuokin kaikki romahdutti kisan tuolloin viime vuonna. Onneksi se on kuitattu kerralla takaisin. Ja onhan viime vuoteen erona se, että huonoistakin kisoista tai varikkotaktisista ajoituksista huolimatta Red Bullilla on ollut Tsunodalle aina tai hyvin melkein aina nopeat varikkopysähdykset eikä laiskiaisen tasolla olleita pysähdyksiä mallia Racing Bull edeltäjineen lajissa!