Uudelleen asfaltoitu rata, jonka pito ainakin puhtaalla ajolinjalla on ilmeisen hyvä, lisäsi merkittävästi rengaskulumaa varsinkin etuakselilla. Puhtaassa ilmassa ajamisesta sai merkittävää hyötyä eturenkaiden säästymisen muodossa.
Pitkässä kilpailussa taktiikka tultaneen luomaan tältä pohjalta. Ohituksia pyritään tekemään pitkän takasuoran jarrutukseen avattavan takasiiven avulla, jolloin rengaskulumaa on helpointa hallita?
Kiinan rata on kyllä osittain varsin mukava seurattava; ensimmäinen mutkayhdistelmä toimii kisaamiseen erinomaisesti, mikäli rata on riittävän puhdas muualtakin kuin vain yhdeltä ajolinjalta. Takasuora on jopa tylsän pitkä, mutta ainakin siinä pystyy ohittamaan jarrutukseen avattavan takasiiven avulla. Periaatteessa pitäisi olla mahdollisuus ohittaa hitaammat autot, eikä loputonta jonoajelua pitäisi syntyä. Eikös täällä joku vuosi tehty peräti 88 ohitusta pääkilpailussa?
Hamiltonille hieno onnistuminen uudessa tallissa! Ferrari vaikuttaa "normaalioloissa" ihan ok autolta, toki siinäkin lienee edelleen myös omat rajoitteensa. McLarenin uskon edelleen olevan muita keskimääräisesti suorituskykyisempi, mutta Verstappenin suoritustaso lienee lyhyellä otannalla lähimpäni kuljettajien titteliä. Onneksi kausi on todella pitkä ja voimatasapainot voivat muuttua vielä rajustikin.