En tiedä katsooko tilanteita Piastri lasien läpi, mutta tuo T1 ”ketjukolari” oli mielestäni oiva kuvaus racing incidentistä. Ei se, että tekee lievän lukkojarrutuksen ole syy rangaista jos Piastrin auto on sisämutkassa kanttarin päällä eikä edes liu u yhtään leveäksi. Toki ketjun seurauksena Leclercin kisa oli siinä, mutta kolme rinnan ekaan mutkaan niin varmaan jokainen tietää riskit.
Mielestäni tuon tyyppiset rangaistukset pilaa kilpailun. Silloin kun kukaan ei nosta niin se tila loppuu kesken. Piastri olisi voinut vetäytyä, Kimi olisi voinut vetäytyä taakse, Leclerc olisi voinut nostaa ja yrittää switchback kääntöä jne vaan ei kun jokainen heistä tiesi, että ollaan mahdollisesti kolme rinnan.
Insertissä oli skylla classinen Sennan kommentti if theres a gap… you will get a penalty kuuluisi jatko.