Näin ainakin syystä tai poikkeuksella juuri Monacoon näin halutaan tehdä. Eli kaksi kertaa ja ellei tuota kokeilua muuten ole kumottu ja tietääkseni kai hyvin erikoisuutena jääden ei ole. Tosiaan tuokin vielä mikäli punainen lippu nähdään Monacossa.Eiköhän käsikirjoitus ole jo laadittu.
Pakolliset varikkokäynnit ajoitetaan SC aikana tapahtuvaksi.
Miten määritelty ne pakolliset pysähdykset? 1 stoppi määritetty sillä että kahta seosta käytettävä, mutta onko nyt että kaksi kertaa renkaat vaihdettava? Jos tulee punaiset liput heti startissa niin määrittelyn sisältö vaikuttaa että onko yksi stoppi jo sillä kuitattu.
Drivers will now be required to use at least three sets of tyres in the race, with a minimum of two different tyre compounds to be used if conditions are dry.
Se oli yllättävän hyvä Monacon kisaNythän Monacoon tehtiin hyvä uudistus että on pakolliset pitstop pariin otteeseen. Nyt vain mahdollisimman pehmeitä kummeja kehiin että tulee suorituskykyeroja. Monesti nähty mitä nopeammin kuluvat renkaat, sitä paremmat kisatapahtumat.
Olisivat laittaneet käyttämään kaikkia kolme settiä kisassa niin olisi tullut lisää variaatioita ja tuskan hikeä kuskeille.Itse itselleni vastaten. Kisassa ei ole kahta pakollista varikkokäyntiä, vaan käytettävä 3 settiä renkaita kisassa, jotka oltava vähintään kahdesta eri seoksesta (kuivalla ajettaessa) eli punaisilla lipuilla kisan keskeyttämisestä saa yhden ”varikkokäynnin”. Nyt on niin monta tulokasta messissä (sekä Stroll) että on suorastaan ihme jos ei nähdä SC radalla vähintään kerran.
Kisassa on käytettävä kolme settiä renkaita, mikä tarkoittaa vähintään kahta pakollista pysähdystä.Olisivat laittaneet käyttämään kaikkia kolme settiä kisassa niin olisi tullut lisää variaatioita ja tuskan hikeä kuskeille.
Joo selitin huonosti, tarkoitin että pitäisi käyttää kaikkia seoksia soft-medium-hard.Kisassa on käytettävä kolme settiä renkaita, mikä tarkoittaa vähintään kahta pakollista pysähdystä.
Verstappen valitti viime kaudella Belgiassa, että Red Bullin matalan downforcen siipi oli perua vuodelta 2022.Kuulostaa hieman oudolta, mutta Ferkku on tuomassa viimevuotisia osia Monacoon. Esim takasiiven.
Variaatioita tulee tietenkin, kun tallit saa itse valita renkaat, joilla lähtee kisaan. F1 muuttuisi spec-sarjaksi, jos kaikki ajaisi samalla taktiikalla läpi kisan.Joo selitin huonosti, tarkoitin että pitäisi käyttää kaikkia seoksia soft-medium-hard.
Tuskin tallit niitä seoksia samassa järjestyksessä käyttäisivät. Jos tallit saavat itse päättää renkaat, niin silloin tallit ovat mukavuusalueensa sisällä. Aina löytyy talleja ja kuskeja jotka vieroksuvat jotain rengasseosta ja kun joutuvat käyttämään niitä niin saattaa ilmaantua tapahtumia tai parhaassa tapauksessa ohituksia tunnelin jälkeen renkaiden kanssa tuskailevien autojen myötä.Variaatioita tulee tietenkin, kun tallit saa itse valita renkaat, joilla lähtee kisaan. F1 muuttuisi spec-sarjaksi, jos kaikki ajaisi samalla taktiikalla läpi kisan.
Tuorein sääennuste.the FIA has mandated that all drivers must pit twice, and therefore use at least three sets of tyres during the Grand Prix, instead of the standard two sets. Even if it rains, teams must still run three different sets of tyres, with Pirelli allocating another set of Full Wet tyres on top of the standard two for this reason.