CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15308
Tsunodalla muuten tuo oli autonpohjavioista puhuttaessa hyvänä nostona muuten kauden toinen autonpohjavika suuremmin vaikuttaen hänen ajoonsa. Ensimmäinen (Ellei muuta löydy ja mahdollisesti onkin tarkkailtava, että jäikö aiemmilta Tsunodan viikonlopuilta myös minulta jotain huomaamatta.) oli merkittävämmin Imolassa.
Ratkaisevaa on, että menikö se suuremmin rikki jo viikonloppuna aiemmin ja vaikuttiko se jopa kolariin Imolassa kaiken pilaten vai ei ihan niin paljon. Ja ennen kaikkea mikäli aika-ajossa näin ei ollut niin olisiko se mennyt sitten kisassa rikki vaikeuttaen kisaa tuoden silti tuolloin jäännöspisteitä kaikesta taas ajoittain erittäin suuresta herjailusta huolimatta?
Lisäksi ilman talliensa (Lähinnä Racing Bullin, mutta Red Bullillakin mikäli mahdolliset taktiset mokat jatkuvat niin tilanne alkaa lähestyä peilikuvaa samasta ongelmakohdannasta siellä.) varikkotaktista/kilpailutaktista perseilyä olisi ensin voinut parhaimmillaan olla kahteen ensimmäiseenkin kisaan viides tai erittäin tuntuvilla pisteillä joka tapauksessa tuolloin toki vielä Racing Bullsin riveissä ajaen ja Shanghaissa olisi parhaimmillaan voinut olla siellä pienoiskilpailussa kuudes!
Ne pisteet varsinkin kaiken tämän herjamyrskyn keskellä olisivat olleet kultaakin arvokkaampia ja ainakin toivon mukaan jossain määrin vähentäneet kritiikkiä. Ja ainakin nämä joutavimmat Lawsonin tai Hadjarin hehkutukset olisivat joko loppuneet siihen paikkaan tai jääneet edes vähemmälle ja suhteellisuudentajuisemmiksi muutenkaan.
Autonpohjavikojen lisäksi on huhuttu myös, mutta ei todistettu erästä muutakin asiaa:
Red Bull on huipputalli tai sellaiseksi katsottava ainakin viime vuosien perusteella ilman muuta omassa murheen alhossaan, mutta melko paljon on ollut puhetta mahdollisesta varaosavajeesta.
Voi olla melko erikoista ja ongelmallista ellei jopa osin perin typerää sinänsä näin olettaa, mutta syytökset olivat vastaavasti kovia jo Lawsonin tilanteen aikana Red Bullilla. Onko ollut pelkoa sitten edes ajatuksella tuon ollessa totta tai todeksi myöhemmin osoittautuvana, että on pelätty mediapuheiden perusteella liikoja niin Lawsonin kuin Tsunodan oletettuja kolareita ja sitten pihdattu varaosia?
Vai onko sitten edes ajatuksella miettien ja ikään kuin totena ottaen kaikki mahdolliset paremmat osat laitettu Verstappenin autot ja kakkoskuskit saavat pärjätä miten pärjäävät yleensä vanhoilla tai jopa turhankin kuluneilla osilla?
Onhan sitäkin lajin aikojen saatossa nähty, mutta tuohon Red Bullin tilanteeseen ihan noin räikeänä en itse usko. En ellei tuosta nyt sitten oikeasti tule noin suuri soppa sitten kenties. Ei savua ilman tulta, mutta kuulostaa Uuden-Seelannin TV:n ja Fuji TV:n salaliittoteorioilta osin toistaiseksi noin Japanissakin ilman muuta kansallisenkin näkökulman huomioiden.
Toki ei sekään yllättäisi. Perez kyllä oli vertailuksi sorrettukin kakkoskuljettaja, mutta hänellä sentään oli varaosia tarpeeksi ja hän itse vain pilasi uransa enemmän tai vähemmän todella surkeaksi asti päätökseen. Ainakin Red Bullilla, mutta välivuoden jälkeen voisi vielä palata Cadillacille vuoden ajaksi ellei onnistuessaan kahdeksikin.
Ratkaisevaa on, että menikö se suuremmin rikki jo viikonloppuna aiemmin ja vaikuttiko se jopa kolariin Imolassa kaiken pilaten vai ei ihan niin paljon. Ja ennen kaikkea mikäli aika-ajossa näin ei ollut niin olisiko se mennyt sitten kisassa rikki vaikeuttaen kisaa tuoden silti tuolloin jäännöspisteitä kaikesta taas ajoittain erittäin suuresta herjailusta huolimatta?
Lisäksi ilman talliensa (Lähinnä Racing Bullin, mutta Red Bullillakin mikäli mahdolliset taktiset mokat jatkuvat niin tilanne alkaa lähestyä peilikuvaa samasta ongelmakohdannasta siellä.) varikkotaktista/kilpailutaktista perseilyä olisi ensin voinut parhaimmillaan olla kahteen ensimmäiseenkin kisaan viides tai erittäin tuntuvilla pisteillä joka tapauksessa tuolloin toki vielä Racing Bullsin riveissä ajaen ja Shanghaissa olisi parhaimmillaan voinut olla siellä pienoiskilpailussa kuudes!
Ne pisteet varsinkin kaiken tämän herjamyrskyn keskellä olisivat olleet kultaakin arvokkaampia ja ainakin toivon mukaan jossain määrin vähentäneet kritiikkiä. Ja ainakin nämä joutavimmat Lawsonin tai Hadjarin hehkutukset olisivat joko loppuneet siihen paikkaan tai jääneet edes vähemmälle ja suhteellisuudentajuisemmiksi muutenkaan.
Autonpohjavikojen lisäksi on huhuttu myös, mutta ei todistettu erästä muutakin asiaa:
Red Bull on huipputalli tai sellaiseksi katsottava ainakin viime vuosien perusteella ilman muuta omassa murheen alhossaan, mutta melko paljon on ollut puhetta mahdollisesta varaosavajeesta.
Voi olla melko erikoista ja ongelmallista ellei jopa osin perin typerää sinänsä näin olettaa, mutta syytökset olivat vastaavasti kovia jo Lawsonin tilanteen aikana Red Bullilla. Onko ollut pelkoa sitten edes ajatuksella tuon ollessa totta tai todeksi myöhemmin osoittautuvana, että on pelätty mediapuheiden perusteella liikoja niin Lawsonin kuin Tsunodan oletettuja kolareita ja sitten pihdattu varaosia?
Vai onko sitten edes ajatuksella miettien ja ikään kuin totena ottaen kaikki mahdolliset paremmat osat laitettu Verstappenin autot ja kakkoskuskit saavat pärjätä miten pärjäävät yleensä vanhoilla tai jopa turhankin kuluneilla osilla?
Onhan sitäkin lajin aikojen saatossa nähty, mutta tuohon Red Bullin tilanteeseen ihan noin räikeänä en itse usko. En ellei tuosta nyt sitten oikeasti tule noin suuri soppa sitten kenties. Ei savua ilman tulta, mutta kuulostaa Uuden-Seelannin TV:n ja Fuji TV:n salaliittoteorioilta osin toistaiseksi noin Japanissakin ilman muuta kansallisenkin näkökulman huomioiden.
Toki ei sekään yllättäisi. Perez kyllä oli vertailuksi sorrettukin kakkoskuljettaja, mutta hänellä sentään oli varaosia tarpeeksi ja hän itse vain pilasi uransa enemmän tai vähemmän todella surkeaksi asti päätökseen. Ainakin Red Bullilla, mutta välivuoden jälkeen voisi vielä palata Cadillacille vuoden ajaksi ellei onnistuessaan kahdeksikin.