Koska sopimukset on tehty aikamääreelle joka ei ole vielä päättynyt. Eikä niitä kesken sopimuskauden päästä sörkkimään elleivät siihen kaikki osapuolet suostu.Miksi se tasapuolisempi rahajako on niin mahdoton ajatus?
http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/184001.htmlF1 does not need young fans // F1 ei tarvitse nuoria faneja - Ecclestone
http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/184001.html
Tiivistettynä linkin takaa Ecclestone siis sanoo, että nuoria faneja laji ei tarvitse, koska nuorilla ei ole rahaa ostaa tuotteita joita F1 sponsorit mainostavat. "Mielummin 70 v. fani jolla on ostovoimaa kuin nuori rahaton kloppi."
Aika karua puhetta jo papalta. Näköalatonta. Ei näe että nuoret ovat tulevaisuuden ostovoima. Nuorena ne ihmiset pitää johonkin koukuttaa. Jos en itse ois herkässä iässä pienenä poikana jo innostunut F1:stä, en varmasti olisi nyt kolmekymppisenä "rahamiehenä" enää kelkkaan hypännyt.
Voisko tuo vanha herra jo ystävällisesti siirtyä syrjään ja antaa nuorempien innovoida lajin kaupallista puolta eteenpäin.
Näille peukutan. Täyttä asiaa.Berniehän on ajan hermolla, kun ei ole tuomassa Twitteriä ja Facebookia F1:siin. Eihän nuoret käytä moisia wanhoja some-palveluja, joita keski-ikäisetkin käyttää.
Sen sijaan YouTuben poissaolo on käsittämätöntä. Ilmaiset maistiaiset kisaviikonlopun tahahtumista hyvin markkinoidulla YouTube-kanavalla varmasti keräisi uusia faneja nuorista. Nykyinen toimintamalli, eli 3 minuutin kooste musiikilla per kisa formula.com-osoitteessa, ei hyödytä ketään.
F1:sten virallinen YouTube-kanava olisi pitänyt olla olemassa jo vuodesta 2006 saakka. Pian vuosikymmenen markkinointipotentiaali on hukattu. Kun vielä epäviralliset videot poistetaan välittömästi Tubesta ja kisat viedään maksumuurien taakse, tataan se, että nuorisolla on entistä vähemmän mahdollisuuksia nähdä F1:siä missään mediassa.
Siinä se on pähkinänkuoressa miten ja mille Bernien sydän pampattaa. Olisi varmaan innostava kokemus jutella saunan lauteilla tommottisen ukon kanssa vaikkapa F1-nimisestä urheilulajista:nope: Mahtava visio tulevaisuudesta. Raha. Kuka ostaa ja millä hinnalla? Kohtuudellahan toi porukka on heittänyt vesilintua jo aikaa sitten, mutta jos kohtuuttomuuskaan ei riitä, vetää moinen meikäläisen jo vähän apaattiseksi.http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/184001.html
Tiivistettynä linkin takaa Ecclestone siis sanoo, että nuoria faneja laji ei tarvitse, koska nuorilla ei ole rahaa ostaa tuotteita joita F1 sponsorit mainostavat. "Mielummin 70 v. fani jolla on ostovoimaa kuin nuori rahaton kloppi."
Aika karua puhetta jo papalta. Näköalatonta. Ei näe että nuoret ovat tulevaisuuden ostovoima. Nuorena ne ihmiset pitää johonkin koukuttaa. Jos en itse ois herkässä iässä pienenä poikana jo innostunut F1:stä, en varmasti olisi nyt kolmekymppisenä "rahamiehenä" enää kelkkaan hypännyt.
Voisko tuo vanha herra jo ystävällisesti siirtyä syrjään ja antaa nuorempien innovoida lajin kaupallista puolta eteenpäin.
Minua. Tai oikeammin se, kuinka paljon sitä on jäljellä, koska sillä on kilpailullista merkitystä.Ketä oikeasti kiinnostaa, että kuinka paljon kukin kuski on kisan aikana käyttänyt bensaa?!?!
Minä haluaisin pysyvän jäjestyslistan kuvaruudun vasempaan laitaan. Ja siellä sitten myös grafiikoilla osoitettaisiin, kun sijamuutos tapahtuu (esim. tippuja punaisella, ohittaja vihreällä).Ja tuo ruudun alareunassa rullaava sijoituslista on myös erittäin hämmentävä. Välillä se näyttää kuskien eron kärkeen, välillä eron edellä ajavaan. Ja näet vain 5 kuskia kerralla vaikka kyllähän siihen ruudulle mahtuisi enemmänkin. Se voisi hyvin olla sellainen, jossa näkyy kuskin nimi kokonaan, ja siinä alapuolella samanaikaisesti ero edellä ajavaan ja kärkeen. Ja tämä lista pyörisi siinä tasaisesti kokoajan ja jatkuvasti.
No joo, mutta ei Ecclestonenkaan pitäisi sentään mitä tahansa sanoa.Täällä on taas otettu Bernien höpinöitä tosissaan. Tuohan vain tahallaan hämmentää kattilaa. Kieltämättä erikoinen mediastrategia, mutta täysin harkittu. Tuotahan se on tehnyt jo vuosikaudet.
Täällä on taas otettu Bernien höpinöitä tosissaan. Tuohan vain tahallaan hämmentää kattilaa. Kieltämättä erikoinen mediastrategia, mutta täysin harkittu. Tuotahan se on tehnyt jo vuosikaudet.
Kommentoin vain outojen puhumista. En eri medioiden hyödyntämistä, mihin kyllä periaatteessa pätee sama kommentti, että linja on tarkoituksellisesti valittu ja nykypäivänä aika erikoinen sekin.
Niitä ei sen takia kannata ottaa ihan tosissaan, koska Bernie itsekään niillä mitään tarkoita. Kunhan keksii jotain keskustelua herättävää. Siis periaatteessa trollaa."Ei sen höpinöitä kannata ottaa tosissaan", niin niin vähän niinku ukin joka on seniili ja jorisee vaan omiaan....... Tämä ukki nyt vaan sattuu olemaan aika vaikutusvaltainen ja rakastamamme lajin olennainen seppä.
Jopa FIA:n alaisilla kartingin arvoikisoilla on käytössä nimenomainen grafiikka kisojen live netti-tv-lähetyksissä. Kuninkuusluokassa ollaan ruohonjuuritasoa jäljessä. Siinä polttoainegrafiikassa voisi kanssa olla joku standardi. Välillä on litraa, välillä prosenttia, ihme ettei Austinassa mitattu gallonoissa.Minä haluaisin pysyvän jäjestyslistan kuvaruudun vasempaan laitaan. Ja siellä sitten myös grafiikoilla osoitettaisiin, kun sijamuutos tapahtuu (esim. tippuja punaisella, ohittaja vihreällä).
Kun "ketään" ei enää kiinnosta pörinä radalla (jota sitäkään ei enää kuule), niin kerätään huomiota ja palstatilaa näillä heitoilla 1800-luvulta. Ja mitä loukkaavampia/ahdasmielisempiä heittoja niin sen parempi.
Mikähän motiivi moisen "mediastrategian" takana mielestäsi voi piillä? En itse keksi yhtään mitään mikä lajia hyödyttäisi ja veisi eteenpäin.
Kaikki twitat ja fecet nyt on perseestä joka tapauksessa/en käytä. Joten ei sinne mitään ykkösiinkään liittyvää pidä viedä.