FORMULA 1 GRAN PREMIO DE MÉXICO 2017 - Kisaseuranta

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
FORMULA 1 GRAN PREMIO DE MÉXICO 2017 - STARTING GRID

29 Oct 2017 Autódromo Hermanos Rodríguez, Mexico City

Lähtöjärjestys

Pos No Driver Car Time

1 5 Sebastian Vettel Ferrari 1:16.488
2 33 Max Verstappen Red Bull Racing TAG Heuer 1:16.574
3 44 Lewis Hamilton Mercedes 1:16.934
4 77 Valtteri Bottas Mercedes 1:16.958
5 7 Kimi Räikkönen Ferrari 1:17.238
6 31 Esteban Ocon Force India Mercedes 1:17.437
7 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing TAG Heuer 1:17.447
8 27 Nico Hulkenberg Renault 1:17.466
9 55 Carlos Sainz Renault 1:17.794
10 11 Sergio Perez Force India Mercedes 1:17.807
11 19 Felipe Massa Williams Mercedes 1:18.099
12 18 Lance Stroll Williams Mercedes 1:19.159
13 28 Brendon Hartley Toro Rosso
14 9 Marcus Ericsson Sauber Ferrari 1:19.176
15 94 Pascal Wehrlein Sauber Ferrari 1:19.333
16 20 Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:19.443
17 8 Romain Grosjean Haas Ferrari 1:19.473
18 14 Fernando Alonso McLaren Honda
19 2 Stoffel Vandoorne McLaren Honda
20 10 Pierre Gasly Toro Rosso

Note - penalised for use of additional power unit elements: Vandoorne 35 places, Alonso 20 places, Gasly 15 places.

Perse, paska, kusi ja vittu viestit Vapaalle eli tänne.
Koskee myös Formulajooseppia ja Kempulaa. Viime kerralla oli herroilla taas vaikeaa.

Mestaruus katkolla Hamiltonille varsin vaatimattomallakin suorituksella. Jos Vettel voittaa, niin Hamiltonille riittää viides sija.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18208
Ykkös- ja kakkosmutkan väliin on laitettu hidastustöyssyjä, joilla ongelmat ratkeavat kuin itsestään.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Ykkös- ja kakkosmutkan väliin on laitettu hidastustöyssyjä, joilla ongelmat ratkeavat kuin itsestään.
No niinhän tuolla ennakoissa jo kerrottiin, mutta eipä tällaisena hektisenä internetaikana kerkiä kaikkia asioita muistamaan.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Jospa tulisi kunnon kisa, varsinkaan ku Mersut ei oo eturivis.
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Ricciardolta vaihdettu moottori Brasiliaa silmällä pitäen ja Torojen ongelmien takia, joten lähtöruutu lienee 17. Kertoopi autosport.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Ricciardolta vaihdettu moottori Brasiliaa silmällä pitäen ja Torojen ongelmien takia, joten lähtöruutu lienee 17. Kertoopi autosport.
Saikohan uuden version moottorista? Aiemmin Renault kertoi, että niitä on vain 3 kpl, eli yksi per talli.

Pirellin ennusteet kisaan.

What’s the best strategy?

According to Pirelli, a one-stopper is going to be the most effective strategy for this afternoon’s 71-lap race, starting on the ultrasoft-compound tyres and running for 30-34 laps, then taking supersofts for the remainder.

If there is a Safety Car deployment or a driver gets trapped in traffic, a one-stopper with an opening stint of 16 laps on ultrasofts and a second stint on softs to the flag could also be useful.

Also interesting could be a two-stopper with two 25-lap stints on ultrasofts and one on supersofts to the finish.
https://www.formula1.com/en/latest/features/2017/10/six-key-questions-ahead-of-the-race-in-mexico.html
 

Bunder

Well-known member
Liittynyt
21.2.2017
Viestit
835
Päivän teema on Sandwich part 2. Pihvinä Hamilton ja sämpylänä Verstappen & Vettel. Kansi kiinni ja kaikki kolme radan varressa ja sehän on Bon appetit! :ahem: .
Toki realistina näen kuinka kolmen kärki menee samassa järjestyksessä maaliin ilman ongelmia, kun taas Räikkösen ohi startissa tulee Force Indiat, sekä vielä Ricciardo (mikäli ei penaltya) maagisella jarrutuksellaan ykkösmutkaan.
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14198
Mielenkiintoiset asetelmat kilpailuun tänä iltana näyttäisi olevan.

Pirelliltä ihan hyvä ja mielenkiintoinen laskelma, mutta itse katsoisin vielä aina ensimmäisiin ja ehkä niihin toisiin varikkokäynteihin asti tuon laskelman toimivuuden. Ja tänä vuonna tosiaan ovat vielä nuo Ultrapehmeät renkaat käytössä joskin tietenkin renkaiden leveydenmuutoksen jälkeen siitä puhuttaessa jännitys on voinut laskea.

Sen näkee sitten ja vielä oikeammin vasta ensi vuonna. Mikäli Rengaslottoa ei tänä vuonna nähdä niin melko epätodennäköistä se on ensi vuonnakaan joskin tuolloin ilman sadetta nyt renkaiden leventymisen johdosta odotan vielä sitä näkeväni ja koska parin vuoden takaisen kisan ja viime vuoden takaisessa Meksikon kisassa olivat niin suuret eroavaisuudet rengaskulutuksessa mikä puhuu sen puolesta, että tällä kaudella voi hyvinkin olla jälleen paljon eroavaisuutta jopa normaaliin tämän kauden kilpailuun nähden.

Lewis Hamilton voi tosiaan jo varmistaa hieman vaatimattomammallakin sijalla mestaruutensa tänä iltana. Toivottavasti tänä vuonna suomalaiset eivät viime vuoden ja parin vuoden takaisen tapaan vain taas kolistelisi joko lähdössä tai muuten keskellä kisaa.

Mielenkiintoista on ollut myös se seikka, että vaikka on ollut pilvistä niin ei ole ollut kuitenkaan mitenkään sadetta. Toki ei Meksikon kisoissa muutenkaan sade ole ollut paljonkaan osakkaana, mutta silti vielä edellisten viikkojen sääennustusten pohjalta tehdyt arviot olivat olleet aiemmin sateen suuntaisia paremmalla todennäköisyydellä.

Sitten vain enää odottamaan muista kisatunnelmista kuin varsinaisesti ehkä itse kisasta puhuttaessa, että näkyyköhän nk. Aave-Chrysler siellä Mersun kanssa ruudukon takana vai sitten ei?

Toivottavasti näkyisi!:alppu:
 
Viimeksi muokattu:

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Tuntia ennen annetaan virallinen lähtöjärjestys. Ricciardolle kuitenkin se 20 sijaa penaltia.

Red Bull have opted to make an engine change on Daniel Ricciardo’s car following his disappointing seventh place in Mexico qualifying. It means the Australian is set to pick up a 20-place grid penalty and start this afternoon’s race from the rear of the pack.

Mexico’s high altitude is notoriously tough on power units, and with the one in Ricciardo’s car reportedly nearing the end of its planned life cycle, Red Bull chose to change it here rather than at the next round in Brazil, where hopefully he will achieve a better qualifying position.

Ricciardo is not alone, however. Fellow Antipodean and Red Bull stable mate Brendon Hartley, who qualified 13th, is due an identical 20-place drop for changes on his Toro Rosso’s Renault power unit. Like Ricciardo’s it has been give its sixth internal combustion engine, its sixth turbo and its seventh MGU-H of the season.

The other late change is on the Toro Rosso of Hartley’s team mate Pierre Gasly, who is set for a five-place penalty for a sixth turbocharger, taking his total grid drop for the race to 20 places thanks to earlier power unit element changes.

Previously announced power unit penalties are a 35-place drop for McLaren’s Stoffel Vandoorne and 20 places for team mate Fernando Alonso.

The final starting grid will be announced one hour prior to the start of the race.
https://www.formula1.com/en/latest/headlines/2017/10/engine-change-to-drop-ricciardo-down-mexico-grid.html
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Tämä rata tuo mieleen jotenkin karting-radan.

Ajaminen on tosi kömpelön näköistä ja autot vaikuttaa tumppaavan kuin kartingissa kun ajaa hitaan mutkan sladissa.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Hartley on aikamoinen rikollinen, jatkuvasti saa rangaistuksia.
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5731
Ihmeitä saa käydä, jottei mestaruus seuraavan muutaman tunnin aikana ratkea. Toivottavasti saadaan edes viihdyttävät viimeiset kolme kilpailua tälle kaudelle.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4194
Sijainti
Maalla
Tuollahan sitä on pitkä lista mitä kaikkea on eilisen ja tämän päivän ParcFermeen aikana tehty :

https://www.fia.com/file/62863/download?token=ASs1Gdaj

Toro Rosso:
Car 28:

ICE (new)
ICE oil coolers and associated pipework
TC (new)
MGU-H (new)
MGU-K (previously used)
Gearbox cooler
CAC and associated pipework
Air filter and associated fasteners and seals
Clutch actuator assembly
Exhaust primaries
Exhaust secondaries
Debris containment vessel
Tailpipe
Rwd steering column bearing
Floor to LHS RWEP stud
Parameters associated with change of PU elements and clutch assembly
Turbo and MGU-H protection limits
 
Viimeksi muokattu:

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Martin Brundle tuntuu saavan hyvin haastatteluja, mites muiden lähetysten kanssa?
 

Mr Hindsight

Well-known member
Liittynyt
20.3.2016
Viestit
1145
Lähtöasetelmat on kyllä kutkuttavat. Harmi Ricciardolle tuo lähtöruuturangaistus, mutta jos vauhti olisi ollut kisassa yhtä heikkoa kuin tähän asti, niin todennäköisesti tuo enemmän viihdettä kisaan startatessaan perältä.
 

Punainen

Well-known member
Liittynyt
4.2.2002
Viestit
704
Jotenkin tuntuu, ettei Vettelin voitto ole ollenkaan niin helppo kuin vois vielä ennen starttia näyttää. Vaikka pääsisi ensimmäisen kierroksen ykkösenä niin haasteena tulee olemaan hoitaa varikkostoppi sellaisella hetkellä, ettei siinä muut pääse sotkemaan kuvioita. Vastassa on ainakin Verstappenin, Hamiltonin ja Bottaksen asettaa strateginen ”miina”, johon pitäisi löytää ratkaisu. Hyvin haastavaa, jos ei nopeus radalla ole täysin ylivoimainen, jota se ei ole.
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Veikkaan että Hämäri keskeyttää!

Vettel voittaa ja tunnelma kiristyy!

Bottas ja Kimi puolestaan kolaroi.

Kohta mennään!
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös