Niin, maikkarin otsikossa. Jutusta ei löydy sille perusteita tavalliseen tapaan. BBC:n kisalähetyksessä ainakin Bernie ja muistaakseni Horner, liekkö oli muitakin, totesivat ennen kisaa että asia on nyt sovittu ja palataan vanhaan. Virallinen ilmoitus tuli sitten vasta kisan jälkeen.Tässä väitetään toisin.
Ok. Virallinen ilmoitushan onkin sitten jo vaikeampi perua kuin puheet lähtöruudukossa. Jokatapauksessa hieman haiskahtaa koko juttu.Niin, maikkarin otsikossa. Jutusta ei löydy sille perusteita tavalliseen tapaan. BBC:n kisalähetyksessä ainakin Bernie ja muistaakseni Horner, liekkö oli muitakin, totesivat ennen kisaa että asia on nyt sovittu ja palataan vanhaan. Virallinen ilmoitus tuli sitten vasta kisan jälkeen.
Näinhän se on. Red Bullilla kilpailu on täysin vapaata, kunhan se tehdään tallin ohjeiden mukaisesti.:wink:Siitä RB:n tallimääräyksestä tuli vain mieleen eräs asia. Jos kerran tallille vain pisteiden määrällä oli merkitystä, eikä kuljettajien järjestyksellä, niin miksi ei sitten käsketty Sebiä päästämään Markia edelleen? Sillä tavoinhan Mark olisi saanut vielä kolme pistettä enemmän eroa muihin mestaruustaistossa. Tallille pisteet olisivat olleet samat.
En ole kummankaan puolella enkä kumpaakaan vastaan, mutta tämä tallin toiminta on kovin ristiriitaista annettuun imagoon nähden.
Mun mielestä oli aivan ymmärrettävä ratkaisu Red Bullilta. Vettel kerta on noin hyvässä vauhdissa mm-pisteissä jo kauden tässä vaiheessa niin tottakai talli asettuu tämän kaverin taakse pikkasen enemmän mitä Webberin.Siitä RB:n tallimääräyksestä tuli vain mieleen eräs asia. Jos kerran tallille vain pisteiden määrällä oli merkitystä, eikä kuljettajien järjestyksellä, niin miksi ei sitten käsketty Sebiä päästämään Markia edelleen? Sillä tavoinhan Mark olisi saanut vielä kolme pistettä enemmän eroa muihin mestaruustaistossa. Tallille pisteet olisivat olleet samat.
En ole kummankaan puolella enkä kumpaakaan vastaan, mutta tämä tallin toiminta on kovin ristiriitaista annettuun imagoon nähden.
Se on se sama ero kuin muillakin kuskeilla, muutama piste sinne tai tänne voi ratkaista mestaruuden tai kakkossijan ja kymmenennen välisen eron. On sillä kummasti merkitystä sitten loppukaudesta. Pikku vinkkinä, entäs jos Sebille kävisi seuraavassa kisassa sama kuin Schumille silloin aikoinaan Silverstonessa? Kai se vähän pännisi Red bullille havitä Markin mestaruus sitten parilla pinnalla tuon liikkeen vuoksi, vai mitä?Mun mielestä oli aivan ymmärrettävä ratkaisu Red Bullilta. Vettel kerta on noin hyvässä vauhdissa mm-pisteissä jo kauden tässä vaiheessa niin tottakai talli asettuu tämän kaverin taakse pikkasen enemmän mitä Webberin.
Ja mitä sillä on loppupeleissä eroa onko Webberillä kauden päätyttyä muutama piste enemmän taikka vähemmän jos mestaruus valuu Vettelille jo selvästi kauden puolivälin jälkeen?
F-1:ssä ei ole millään muulla sijoituksella mitään väliä, vain mestarit muistetaan.
No tuohan olis aika ääritilanne. Kyllähän jonkulainen todennäköisyys prosentti pitää jokaisen tallin laskea. Ja pitää kuitenkin pysyä nykyhetkessä. Nyt Sebi on näin hyvässä johtoasemassa niin minkä takia hänelle ei nyt petata pisteitä pussiin ja varmistella pikkuhiljaa kauden kuluessa tuo mestaruus. Ja tässä kisassa kun ei kuitenkaan talli hävinnyt tällä päätöksellä mitään.Se on se sama ero kuin muillakin kuskeilla, muutama piste sinne tai tänne voi ratkaista mestaruuden tai kakkossijan ja kymmenennen välisen eron. On sillä kummasti merkitystä sitten loppukaudesta. Pikku vinkkinä, entäs jos Sebille kävisi seuraavassa kisassa sama kuin Schumille silloin aikoinaan Silverstonessa? Kai se vähän pännisi Red bullille havitä Markin mestaruus sitten parilla pinnalla tuon liikkeen vuoksi, vai mitä?
Todennäköisesti pelkäsivät, että saattaa pistesaldo kisasta pahimmassa tapauksessa tipahtaa nollille jos kuskit päätyvät kolaroimaan keskenään. Siitä kun on kokemusta ajalta jolloin tallimääräykset olivat kiellettyjä. Toisaalta eipä se Webber tunnustanut käskyä noudattaneensa, veikkaan kyllä että noudatti.Siitä RB:n tallimääräyksestä tuli vain mieleen eräs asia. Jos kerran tallille vain pisteiden määrällä oli merkitystä, eikä kuljettajien järjestyksellä, niin miksi ei sitten käsketty Sebiä päästämään Markia edelleen? Sillä tavoinhan Mark olisi saanut vielä kolme pistettä enemmän eroa muihin mestaruustaistossa. Tallille pisteet olisivat olleet samat.
En ole kummankaan puolella enkä kumpaakaan vastaan, mutta tämä tallin toiminta on kovin ristiriitaista annettuun imagoon nähden.
Hyvin se sitten feikkasi painavansa päälle kuin yleinen syyttäjä kaksi viimeistä kierrosta. Säästi vielä viimeisellä kierroksella KERSin tarkoituksella vanhalle lähtösuoralle hyökätäkseen siinä.Toisaalta eipä se Webber tunnustanut käskyä noudattaneensa, veikkaan kyllä että noudatti.
Ainakaan ei mitenkään väkisin yrittänyt ohi eikä ajanut päin, niinkuin esim. Vettel silloin Turkissa... jännä miten sekin oli Webberin vika Hornerin mielestä...Todennäköisesti pelkäsivät, että saattaa pistesaldo kisasta pahimmassa tapauksessa tipahtaa nollille jos kuskit päätyvät kolaroimaan keskenään. Siitä kun on kokemusta ajalta jolloin tallimääräykset olivat kiellettyjä. Toisaalta eipä se Webber tunnustanut käskyä noudattaneensa, veikkaan kyllä että noudatti.
Hyvin se sitten feikkasi painavansa päälle kuin yleinen syyttäjä kaksi viimeistä kierrosta. Säästi vielä viimeisellä kierroksella KERSin tarkoituksella vanhalle lähtösuoralle hyökätäkseen siinä.
Tallimääräys lieni sitten loppujen lopuksi turha kun Webber ei iskuasemaan päässyt kuitenkaan.Ainakaan ei mitenkään väkisin yrittänyt ohi eikä ajanut päin, niinkuin esim. Vettel silloin Turkissa...
Öh... katsoitko sinä sitä kisan loppua lainkaan? Lähetyksessä kuultu radioviesti oli "maintain the gap" (säilytä ero). Se oli annettu jo pari kierrosta aikaisemmin, jonka jälkeen Webber ajoi usean sekunnin kaulan kiinni. Eli teki juuri toisin kuin tallimääräys käski. Kiinniottoa toki helpotti myös se, että Vettel löysäili ja jäähdytti renkaitaan radan märällä linjalla.Tallimääräys lieni sitten loppujen lopuksi turha kun Webber ei iskuasemaan päässyt kuitenkaan.
En, muuta kuin mitä urheilu-uutisissa näytettiin. Siksi käytänkin kovasti konditionaalia, veikkaan ja kyselen kun en varma asioista ole. Oon ihmetellyt päivittelyjä Red Bullin tallimääräyksestä kun ne nykyään on sallittuja ja Webber ei sitten sitä edes totellut (mikä on pari kertaa mainittu miehen oman kommentin lainauksina). Eikä päässyt Vettelistä ohi, mikä ei kai edes määräyksen takana ollut vaan nimenomaan pyrkimys estää heppuja kolaroimasta nolosti kisan viime metreillä.Öh... katsoitko sinä sitä kisan loppua lainkaan? Lähetyksessä kuultu radioviesti oli "maintain the gap" (säilytä ero). Se oli annettu jo pari kierrosta aikaisemmin, jonka jälkeen Webber ajoi usean sekunnin kaulan kiinni. Eli teki juuri toisin kuin tallimääräys käski. Kiinniottoa toki helpotti myös se, että Vettel löysäili ja jäähdytti renkaitaan radan märällä linjalla.
Webber yritti ohi sillä vanhalla lähtösuoralla toiseksi viimeisellä kierroksella, mutta Vettel sulki väylän ja Webber joutui perääntymään. Viimeisen kierroksen hyökkäys jäi näkemättä, koska ohjaaja leikkasi juuri pois. Mutta sen ehti nähdä, että Webber käytti KERSinsä siinä kohdassa, eli otti autosta irti sen minkä sai. Ei vaikuttanut eron säilyttämiseltä. Iskuasemalta vaikutti.
Oisko taas aika tulla jaloittelemaan tänne kuolevaisten seuraan sieltä ylimielisyyden norsunluutornista? Vai pistetäänkö helteiden piikkiin?Koko muu varikkosuora ja FIA olivat tuolloin kuitenkin kanssani samaa mieltä.
Voisitko ystävällisesti selittää miten rinnalla ajavan kilpailijan lähes nurmikolle kiilaaminen on rehtiä sijoituksensa puolustamista? En oikein ymmärrä?Webber toimi kuten kilpaa ajettaessa kuskien tulee toimia, puolusti rehdisti.