Formula 1 jatkaa Maikkarilla.

CARTer

Well-known member
Hannub sanoi:
Jos haluat halveksia jotakin tv-yhtiötä, valitse jokin muu kuin ITV.
Ymmärsit nyt täysin väärin.
Olen mahdollisuuden tultua aina kehunut ITV:n F1-lähetyksiä enkä niistä kovin helposti pahaa sanaa sano. Halveksia on sitä paitsi vahva sana, enkä kovin montaa asiaa moottoriurheilunmaailmassa halveksi. En ainakaan RTL:n ja ITV:n F1-tuotantoa.

Mikä jää usein suurelta yleisöltä kokonaan huomioimatta on se, että ITV:n lähetyksistä vastaa North One niminen tuotantoyhtiö. Samainen firma tekee mm. AXN Shakedown ralli-ohjelmaa. Suomessa F1-ohjelmista vastaa Maikkarin oma production team, joka koostuu AKK:n mediapajan työntekijöistä ja ovat nimellisesti MTV3:n moottoriurheiluasiantuntijoita. Maikkari ei tuotantoon paljoa panosta, koska oikeuksiin uppoaa vuosittain hirveät määrät rahaa. Pitäisi siis saada ulkopuolinen tuotantoyhtiö, jotta ohjelman taso paranisi. En voi tietää varmasti toisiko Kyllönen mukanaan oman porukkansa, mutta ei se varmasti neuvottelupöydässä ainakaan heikentävä tekijä ole. Kuten todettua Crea Sportilla on jo maksu tv-tuotantoa ja DTM-lähetykset on tehty huolellisesti ja ammattitaidolla.

Hannub sanoi:
ettei Kyltsin porukoilla ole mahdollisuuksia samaan laatuun! Varma tieto!
Miksei? ITV:n lähetyksessä ei ole mitään mitä ei joku toinen pysty tekemään. Varsinkin kun malli, jonka varastaa on jo olemassa. Enemmän haastetta vaatisi keksiä jokin uusi formaatti.
Otaksun Maikkarin uuden sopimuksen olevan yhtä laaja kuin ITV:n, jolloin paikalla oleville toimittajille varmistetaan täydet mediaoikeudet ja rajaton pääsy varikkoalueella. Muuta ei tarvita.
Ainoat ITV:n lähetyksissä olevat osiot joita ei ole edes järkevää toteuttaa ovat MB:n Grid Walk ja F1 Inside. Suomalaista toimittajaa ei kansainväliseen lähtöruudukkoon suorassa tv-lähetyksessä kannata laittaa itseään nolaamaan eikä minkään kanavan budjetilla osteta F1-autoa. Nämä osiot voitaisiin ostaa suoraan Briteiltä, jos joku niitä jää kaipaamaan.
Ei hyvän lähetyksen tekemiseen tarvita hirvittäviä määriä seteleitä vaan vain joukko, joka haluaa tehdä hyvää TV-ohjelmaa.

Yksi parivaljakko: Murray Walker - James Hunt.
Kuten itse lisäsit toinen on eläkkeellä ja toinen vainaa. Huntin vertaista on vaikea löytää, mutta suomalaisista häntä lähimpänä on Mika Salo. Walker puolestaan on ilman muuta legenda, mutta ei enää parhaimmassa vedossaan. Mikäli olet GP Master-lähetyksiä seurannut tiedät mitä tarkoitan.

Calvin

Well-known member
Jacques sanoi:
Vaikka kyllösestä en pidäkään, niin kyllä nyt jopa ennemmin kuulisin kyllösen kuin saaren selostusta. Ja Häkkinen ois kyllä mainio kommentaattori.
No jaa, kyllä minun valintani olisi Saari+Häkkinen. Kyltsistä olen saanut kyllikseni. Hitto, kun katsoo jotain vanhoja Kyltsin aikasia nauhoja... äääh, ei sitä enää, pliis. Jos Häkä saadaan kommentoimaan, sitten Kyltsiäkin sietää. Ehkä.

HÖYNÄ

Well-known member
Sijainti
Bunkerland
Kun ne nelosella taas mainostivat sitä Viron kolmosta, niin vieläkin vain ihmetyttää että miten Viron tv3:lla on varaa näyttää kisat ilmaiskanavalla, maikkarilla ei. :confused:

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
HÖYNÄ sanoi:
Kun ne nelosella taas mainostivat sitä Viron kolmosta, niin vieläkin vain ihmetyttää että miten Viron tv3:lla on varaa näyttää kisat ilmaiskanavalla, maikkarilla ei. :confused:
No ei se nyt kovin kummallista ole. Suomessa TV-oikeuksille on monta muutakin ottajaa, Virossa ei. Mahtaisikohan nostaa hintaa?

Hermanni

Well-known member
Sijainti
Mänttä Finland
HÖYNÄ sanoi:
Veikkaampa että Virossa F1 kiinnostus on himpun verran pienempää ja lähetysoikeuksista ei varmaankaan ole tarvinnut pahemmin kilpailla, hyvä kun on joku edes oikeudet ostanut. ;)

EDIT Bobakki kerkisikin vastata ensin. ;)

Hakkis

Hitain hämäläinen
Krikke sanoi:
Jaahas, mun kaappaamalta DVD:ltä video. Pitäkääs huoli,ettette postaile niitä muualle nettiin, tai lopetan niitten pätkien kaappaamisen. :wink:
[off-topic]
Saanen kysyä, miksi? Minulle on ihan sama, jos minun videoita jossain youtubessa leviääkin. Ei me niitä videoita enää siinä vaiheessa omisteta, kun nettiin kerran on pistetty. Näin se menee.
[/off-topic]
Mielenkiintoista omistaa kolmoispersoonan kolmessa eri foorumissa.:wink:

Viimeksi muokattu:

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Sijainti
Kauhajoki
patriot sanoi:
Erkin on aika siirtyä eläkkeelle.
Ei vaan sinne varikolle. Pois ruudusta. Varikkotoimittajana Erkki on ihan ok, kunhan ei pahemmin sieltä mitään puhele. Korkeintaan toteaa välillä, että Kimi tulee varikolle tms.

Ruutuun Eki ei tosiaankaan kuulu. Aika uskomatonta, että joskus joutuu tosiaan tuntemaan häpeää jonkun tv-esiintymisen puolesta. Erkin kanssa näitä hetkiä oli menneellä kaudella turhan monta. Mies tosiaan vaikutti useaan otteeseen vanhalta höppänältä jo.. :nope:

Hannub

Well-known member
[Off-topic]
CARTer sanoi:
Ymmärsit nyt täysin väärin.
Olen mahdollisuuden tultua aina kehunut ITV:n F1-lähetyksiä enkä niistä kovin helposti pahaa sanaa sano. Halveksia on sitä paitsi vahva sana, enkä kovin montaa asiaa moottoriurheilunmaailmassa halveksi. En ainakaan RTL:n ja ITV:n F1-tuotantoa. [jasitärataa]
O'K, pyydän [oikeasti] anteeksi väärinymmärrystäni, ja kiitokset sen oikeasti asiallisesta korjauksesta. :)

CARTer sanoi:
Kuten itse lisäsit toinen on eläkkeellä ja toinen vainaa... Walker puolestaan on ilman muuta legenda, mutta ei enää parhaimmassa vedossaan. Mikäli olet GP Master-lähetyksiä seurannut tiedät mitä tarkoitan.
Molemmat niin totta, valitettavasti. Tuo oma kommenttinihan parivaljakosta oli toki nostalgiahenkinen. Mutta olivat Walker ja Hunt kovia poikia selostamossa 90-luvun alun kisoissa, sen huomaa, kun vilkaisee videoclipejä. Mutta kuten sanoit, ei se Murraykaan aina jaksa. :([/Off-topic]

Viimeksi muokattu:

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Sijainti
Kauhajoki
Murrayllähän on jo ikääkin todella kunnioitettavasti. Olisi minun mielestä ansainnut jo eläkepäivänsä, eikä olisi enää pitänyt repiä miestä naftaliinistä selostuskoppiin. :nope:

mh_84

Well-known member
Jotain hyvääkin sentään.

MTV3 ja MTV3 Max -kanavien ohjelmistoon astuu vuoden 2007 aikana maailman suosituin autoiluohjelma Top Gear.

BBC:n tuottamalla ohjelmalla on maailmanlaajuisesti yli 350 miljoonaa katsojaa, ja nyt sitä pääsevät seuraamaan myös siis suomalaiset televisionkatsojat.

Top Gear on pilke silmäkulmassa tehty autoiluohjelma, joka on palkittu muun muassa Emmy ja BAFTA -voitoilla. Sarja on herättänyt paljon kohua kotimaassaan Englannissa reippaalla ja räväkällä otteellaan.

Pelkästään Englannissa ohjelmaa seuraa 5 miljoonaa katsojaa joka viikko, ja sen juontajat Jeremy Clarkson, Richard Hammond ja James May ovat saarivaltion tunnetuimpia tv-kasvoja.

Top Gear -sarjaa on tehty tähän mennessä kahdeksan kautta, ja yhdeksännen kauden teko päästäneen aloittamaan kunhan auto-onnettomuuteen joutunut Richard Hammond on jälleen työkunnossa.

MTV3

hurjapäätön

formulat kulkee kovaa
Sijainti
MONACO!!!
MTV3 ja MTV3 Max -kanavien ohjelmistoon astuu vuoden 2007 aikana maailman suosituin autoiluohjelma Top Gear.

BBC:n tuottamalla ohjelmalla on maailmanlaajuisesti yli 350 miljoonaa katsojaa, ja nyt sitä pääsevät seuraamaan myös siis suomalaiset televisionkatsojat.

Top Gear on pilke silmäkulmassa tehty autoiluohjelma, joka on palkittu muun muassa Emmy ja BAFTA -voitoilla. Sarja on herättänyt paljon kohua kotimaassaan Englannissa reippaalla ja räväkällä otteellaan.

Pelkästään Englannissa ohjelmaa seuraa 5 miljoonaa katsojaa joka viikko, ja sen juontajat Jeremy Clarkson, Richard Hammond ja James May ovat saarivaltion tunnetuimpia tv-kasvoja.

Top Gear -sarjaa on tehty tähän mennessä kahdeksan kautta, ja yhdeksännen kauden teko päästäneen aloittamaan kunhan auto-onnettomuuteen joutunut Richard Hammond on jälleen työkunnossa.
Ymmärtääkseni tuon ysi kauden kuvaukset oli jo lopuillaan kun Hammond teki dragsterillä voltteja. Tietenkiin studio osuudet ovat vielä tekemättä.

osku1619

Well-known member
Olen ihan pihalla asioista. Maksaako kaapelilla kaikki 4 kanavaa yhteensä noin 10 euroa vai kaikki 4 kanavaa erikseen 10 euroa?

Chip^

Well-known member
Tänäänhän tuo MTV3 MAX -kanava näkyi ilmaiseksi.
Aika moista kuraahan tuo ohjelmatarjonta on tuolla kanavalla, ainut mikä kiinnosti oli se Harley-Davidson ohjelma ja Motormania + MTV3 MAX 2006-2007 urheilutarjonta esittely. Ehkä tuo Enduro saattaisi kiinnostaa mutta itse olen melko tyytymätön katsomaan (jos ostan) MTV3 MAXilta pelkkiä Formuloita viikonloppuisin tuolla kuukausi hinnalla ( ja viikolla tuolla kanavalla ei ole oikein mitään käyttöä ) :thumbdown

Seuraava kausi kun tulee olemaan mielenkiintoinen niin pakkohan tuo on ostaa..

mh_84

Well-known member
Chip^ sanoi:
Tänäänhän tuo MTV3 MAX -kanava näkyi ilmaiseksi.
Aika moista kuraahan tuo ohjelmatarjonta on tuolla kanavalla, ainut mikä kiinnosti oli se Harley-Davidson ohjelma ja Motormania + MTV3 MAX 2006-2007 urheilutarjonta esittely. Ehkä tuo Enduro saattaisi kiinnostaa mutta itse olen melko tyytymätön katsomaan (jos ostan) MTV3 MAXilta pelkkiä Formuloita viikonloppuisin tuolla kuukausi hinnalla ( ja viikolla tuolla kanavalla ei ole oikein mitään käyttöä ) :thumbdown

Seuraava kausi kun tulee olemaan mielenkiintoinen niin pakkohan tuo on ostaa..
Täyttä scheissea oli. Tuo Motormaniakin ainakin 5 vuotta vanha..

mariko

Well-known member
osku1619 sanoi:
Olen ihan pihalla asioista. Maksaako kaapelilla kaikki 4 kanavaa yhteensä noin 10 euroa vai kaikki 4 kanavaa erikseen 10 euroa?

-ainakin minun kaupungissa 4 kanavaa maksaa soneran kaapeli verkossa 9,90e/kk.....ei hirveen paha...:yuck:

burb

.
Tuleehan se Welhonkin verkkoon:
Ennakkotieto: MTV3:n uudet maksu-tv-kanavat Welhon verkkoon joulukuun ensimmäisellä viikolla
1.12.2006

Welho aloittaa uuden MTV3 Kanavapaketin myynnin ja jakelun verkossaan joulukuun ensimmäisellä viikolla. Tarkempi ajankohta sekä pakettia ja tilaamista koskevat tiedot ilmoitetaan viimeistään tiistaina 5.12.
http://www.welho.fi/Default.aspx?f=252&d=55664

CARTer

Well-known member
Viikonloppuna saadaan sitten vastaus toivottavasti moniin kysymyksiin, sillä MTV lähettää oman kausiennakkonsa sunnuntaina klo 18:30-18:40. F1 ja Ralli 2007 - Edessä kaikkien aikojen moottoriurheiluvuosi.

Jos joku ei rallipuolelta ole tätä sattunut näkemään niin laitan Heikki Kullan kirjoituksen tännekin. Eli näin Turun Sanomat eilen:
Kyllönen keskustelee yhä paluusta

Television selostajapuolella tilanne elää. Matti Kyllönen kertoo jatkaneensa tunnusteluja paluusta MTV 3 -kanaville nyt, kun Maikkarilla on menossa kaikkien aikojen laajennusremontti autourheilussa.
- Meitä kiinnostaa kuitenkin vain laiva, missä airomiehet ovat kunnossa, Kyllönen kuittaa asetelmat, joihin mieluusti liittää myös Mika Häkkisen ja Jyrki Järvilehdon ajoittaisina kommentointikumppaneinaan.
Crea Sport on mukana kilvassa! ;)

herb

Well-known member
Kyllönen selostamaan, sehän on ainoa jolla irtoaa todellista tunnetta kun radalla tapahtuu jotain. Asiantuntemus on tietysti heikohkoa mutta niinhän se on kaikilla muillakin selostajilla. Itse asiassa asian tuntemus puuttuu melko tyystin myös, yllättävää kyllä, kaikilta ex-kuskeilta. Kuinka monta kertaa itse olette katsonut esim. kisaa missä nopeampi kuski on juuttunut hitaamman taakse eikä pääse ohi vaikka kuinka yrittäisi ja selostamosta kuuluu asiantuntijoiden syvä rinta-ääni: " Kimi on yht´äkkiä sekunnilla hitaampi kuin kärjessä ajava Schumi... mistä ihmeestä se johtuu... no, toisaalta se ajaa 0,2 sekuntia toro-rosson takana eikä ole helppoa ohittaa, mutta kuitenkin, kuinka se voi olla sekunnin hitaampi kuin Schumi?" Hello?

Entäs kun sattuu huono rengas satsi? ensin kuski ajaa parasta tai ainakin samaa vauhtia kärjen kanssa, sitten välittömästi ekan stopin jälkeen vauhti hyytyy, niin mikä on JJ:n tai Salon järkeily? no sehän on jotta:" kumman epätasaisia aikoja Kimi ajaa, äsken se oli paljon nopeampi ja nyt yht´äkkiä vauhti katosi... kummallista, Schumi kyllä ajaa yhtä kovaa kuin aikaisemminkin. Kyllä Kimillä on vielä paljon opittavaa."

Oikeasti, siis aikuisten oikeesti, selostuksen ainoa merkitys on luoda tunnelmaa, näkeehän sitä itse ruudusta mitä radalla tapahtuu ja 99 kertaa sadasta sen myös tulkitsee paremmin kuin selostaja/ex-kuski kommentaattori. Joten ainoa syy kuunnella selostusta on fiiliksen nostaminen ja sehän on just se missä Kyllönen on omaa luokkaansa.