Suoritan yhdynnän kirjoitukseesi:thumbup:herb sanoi:Kyllönen selostamaan, sehän on ainoa jolla irtoaa todellista tunnetta kun radalla tapahtuu jotain. Asiantuntemus on tietysti heikohkoa mutta niinhän se on kaikilla muillakin selostajilla. Itse asiassa asian tuntemus puuttuu melko tyystin myös, yllättävää kyllä, kaikilta ex-kuskeilta. Kuinka monta kertaa itse olette katsonut esim. kisaa missä nopeampi kuski on juuttunut hitaamman taakse eikä pääse ohi vaikka kuinka yrittäisi ja selostamosta kuuluu asiantuntijoiden syvä rinta-ääni: " Kimi on yht´äkkiä sekunnilla hitaampi kuin kärjessä ajava Schumi... mistä ihmeestä se johtuu... no, toisaalta se ajaa 0,2 sekuntia toro-rosson takana eikä ole helppoa ohittaa, mutta kuitenkin, kuinka se voi olla sekunnin hitaampi kuin Schumi?" Hello?
Entäs kun sattuu huono rengas satsi? ensin kuski ajaa parasta tai ainakin samaa vauhtia kärjen kanssa, sitten välittömästi ekan stopin jälkeen vauhti hyytyy, niin mikä on JJ:n tai Salon järkeily? no sehän on jotta:" kumman epätasaisia aikoja Kimi ajaa, äsken se oli paljon nopeampi ja nyt yht´äkkiä vauhti katosi... kummallista, Schumi kyllä ajaa yhtä kovaa kuin aikaisemminkin. Kyllä Kimillä on vielä paljon opittavaa."
Oikeasti, siis aikuisten oikeesti, selostuksen ainoa merkitys on luoda tunnelmaa, näkeehän sitä itse ruudusta mitä radalla tapahtuu ja 99 kertaa sadasta sen myös tulkitsee paremmin kuin selostaja/ex-kuski kommentaattori. Joten ainoa syy kuunnella selostusta on fiiliksen nostaminen ja sehän on just se missä Kyllönen on omaa luokkaansa.
Selostajan tehtävä on mielestäni luoda nimenomaan sitä tunnelmaa http://www.youtube.com/watch?v=k2FVf33FgDg toki siellä saa asiantuntijoitakin olla, mutta ovat kovasti vähissä suomen maassa.
Itse en ainakaan tahdo jaksaa hallintopäällikkö yms. juttuja varsinkaan saari ei saa aikaan mitään muuta tunnelmaa kuin negatiivisia ajatuksia.
paina, paina Mika