Rip3 sanoi:
Eiköhän tässä puhuttu nimenomaan selostajan tekemistä legendoista?
WebSlave sanoi:
En tiedä mistä puhut. Hassuista sanakäänteistä? Kuten sanoin, minulle legendaariset tilanteet tapahtuvat radalla, ei selostuskopissa.
WebSlave sanoi:
F1:ssä tilanteet kehittyvät hitaasti, ja vain harvoin tapahtuu paljon lyhyessä ajassa.
Minä kerron mistä täällä puhutaan kun kerran tiedän, eli täällä puhutaan F1 selostajista, ei F1:ten tapahtuma rikkaudesta.
Myös minulle legendaariset tilanteet tapahtuvat radalla, mutta minua ei haittaa, vaikka joku loisikin tunnelmaa ja hehkuttaisi ihan itse keksityin adjektiivein, substantiivein, verbein... (vaikka sitten paperille kirjoitettuna) kisan kulkua.
Itse katselen joka vuosi kymmeniä lähtöjä moottoriurheilua radan varrelta, ihan itsekseni tai kavereiden kanssa, eikä siinä selostajaa tarvita. Voisin ihan hyvin katsoa Formuloitakin ilman selostajaa. Kyllähän niistä moottorin äänistä nauttisi, mutta kieltämättä jotain jäisi puuttumaan.
Kuten itsekkin tässä jankkaan, niin maku kysymyksiin tämä aina päättyy. Joten olisiko meidän aika siirtyä käsittelemään jossain topicissa erikseen, mikä tekee hyvän selostajan kenenkin mielestä Formuloihin? Taitaapi jo vapaan puolelta löytyä.
Tätä ei liian vakavasti saa ottaa (huomatkaa punainenlanka :thumbup: ), mutta eikö historia tunne useita suur miehiä vuosisatojen saatossa (kuten Kyllönen
), jotka osasivat kansaa kiihottaa hurmokseen mukaansa tempaavilla puheilla ja julistuksilla. Eivät nämäkään miehet kaikkia saaneet puolelleen, mutta enemmistö kansaan ne vetosivat.
Joistakin henkilöistä löytyy sitä jotain, karismaa, särmää, mikä vuosienkin jälkeen laittaa täällä ihmiset toivomaan, että kunpa vielä kerran, edes yhden kerran saisi istua television ääreen Mattia kuuntelemaan.
Ps. Tämä oma hehkutus ampuu jo niin yli, että en olisi uskonut tällaista koskaan kirjoittavani. Enkä usko, että Kyllönen oikeasti sen kummemmin meikää ehkä lopulta enään säväyttäisikään.