Formula 1 maailman tylsin laji!

McHaka

Well-known member
Totta kai suomalaisten pärjääminen vaikuttaa lajin kiinnostavuuteen, mutta miettikääpä myös niitä kausia, kun suomalaiset ovat pärjänneet. Jokaisella kaudella ratkaisu on venynyt viimeiseen pariin-kolmeen kilpailuun, eikä mistään helpoista mestaruuksista tai kakkossijoista ole todellakaan tarvinnut puhua.

Jos suomalainen dominoisi tuota sarjaa mielin määrin, sen kiinnostavuus laskisi myös silloin. Sitä en tiedä, laskisiko se esim. nykyiselle tasolle, mutta dominointia ei ole ikinä hauska katsoa. Esim. jääkiekossa ei hirveästi nappaa katsella mitään 8-0 voittoja, mutta esim. 4-1 kiinnostaa jo vähän enemmän.

Ja jos vaikka USA:n kilpailu olikin tylsä, kehittyi koko sarja paljon mielenkiintoisempaan suuntaan - Räikkösen tuloksesta huolimatta. Nyt kiinnostaa katsoa, jatkuuko trendi myös Magny Coursilla, vai rullaako Renaultti siellä odotettavaan tahtiin.

Viimeksi muokattu:

Rip3

Well-known member
Sijainti
Vaasa
Hermanni sanoi:
Varmasti, sen jälkeen tallin kuin tallin autot hyytyy satunnaisesti radalle bluescreen virheilmoituksen saattelemana.
Ja jokaisella tallilla on ratissa ctrl+alt+del näppäinyhdistelmä varustettuna vielä hardware reset näppäimellä.... :D
Juuri näin :wink: moottorinohjausyksikkö on suorittanut laittoman toiminnon joten se suljetaan :alppu: kuinkahan virusherkkä tosta tulee..........

vmjs

Well-known member
Törni sanoi:
Tulkitsit Schumacherin ja Alonson kannattajien tuntoja niin tarkasti, että se ei voi mielestäni onnistua kuin henkilöltä joka itse lukeutuu tuohon samaan porukkaan. Jos et lukeudu siihen -kuten ymmärsin asian olevan- niin älä yritä keksiä miltä heistä tuntuu. Kerro vain miten itse koet asiat.
OK. Harvoin olen onnistunutkaan kuvaamaan mitään asiaa niin tarkasti kahdella virkkeellä. Ehkäpä siis olen Schumacher- tai Alonso-fani, hyvä tietää jatkossa tämäkin asia.

edit: Ai niin, meinasi unohtua. Haittaako sinua kovasti jos tilanne minun kohdalla on tällainen? Olen pahoillani jos näin on.
Anteeksi, jos annoin ymmärtää, että mua kiinnostaa sun tilantees.

Meleren~

Well-known member
Eiköhän tehän nyt niin että vaihetaan näitten F1-hiilikuitu-leluautojen tilalle Nascarin tapaset autot, ohituksia nähdään ja maailma pelastuu.

Eihän tavallisissa henkilöautoissakaan oo siipiä ym. muita vekottimia.
Joten ohittaminen on helppoa takana tulijalla. HAaaahaHAHHAahha olipas taas huippuvertaus :jaska:

se ois oikeesti unelma, jos NASCAR autot laitettaisiin tilalle.

Nähtäs mahtavaa vääntöä Rään, Scmummelin ja Alonson välillä.

Viimeksi muokattu:

Laareni120

Banned
Sijainti
Karjalohja
Jarnatkaa jarnatkaa! F1 on tylsä laji! Ensin Miihkali Suumahheri hallitsi 2000-2004 ja nyt vaikuttaa että Vernanto Alfonso hallitsee ainakin edellisen ja tän kauden. :jaska: Sehän on todella tylsää, okei on Suumahherilla vielä mahikset mestaruuteen, mutta tuskin se sitä voittaa. Tai voihan se vetää sen pitemmän korren.

WebSlave

Trackman
Laareni120 sanoi:
Jarnatkaa jarnatkaa! F1 on tylsä laji! Ensin Miihkali Suumahheri hallitsi 2000-2004 ja nyt vaikuttaa että Vernanto Alfonso hallitsee ainakin edellisen ja tän kauden. :jaska: Sehän on todella tylsää, okei on Suumahherilla vielä mahikset mestaruuteen, mutta tuskin se sitä voittaa. Tai voihan se vetää sen pitemmän korren.
F1-fanille F1 ei voi olla tylsää. Sehän on F1! Tapahtumaköyhiä kisat voivat olla, mutta niitä seuraa silti mielenkiinnolla. Vähän sama, kuin että jos tykkää vaikkapa jostain bändistä, niin sitten tykkää, vaikka tulisi vähän huonompikin biisi/levy välillä. Eikä se haittaa, että biisit ovat samantyylisiä ja ne osaa läpikotaisin.

Se on sitten eri asia, jos tosiaan ei fanita ykkösiä lajina, vaan seuraa sitä "oman" kuskin menestyksen toivossa (ja vain siksi). Tosin minusta ajaminen paalulta voittoon kenenkään uhkaamatta on tylsempää kuin keskeytys. Keskeytyksessäkin sentään tapahtuu jotain.

Petri L

Well-known member
Laareni120 sanoi:
Mä fanitan ykkösiä (Rallicross tosin on listassani ykkönen, sen jälkeen tulee kaikki muut lajit)! Ja rakastan autourheilua myös. Kyllä se vaan niin on, että vaikka Kimi voittais kaikki kilpailut niin se ei tapahtumia kyllä pelasta. Tylsää mitä tylsää. Tai vaikka Alonso voittaa kaikki kisat, niin silti kisat ratkaistaan edelleenkin varikolla. Kuninkuuslaji muka. Se on sama kun jalkapallo ottelut ratkaistaisiin pukukopissa. Varikkokäynnit pois ja rengasseokset kovemmiksi! Yksinkertainen ratkaisu. Myös Keke keke keke ruusperi sanoi aikoinaan noin ja piru soikoon oikeessa taitaa olla...

Viimeksi muokattu:

patriot

Foorumin senaattori
Miksi kaverit on F1-foorumilla sitten? :doubtful: :thumbup:

Törni

Well-known member
Leeds sanoi:
Siksihän täällä tuleekin notkuttua...
Niinpä, ei millään jaksaisi enää lukea tätä topiikkia kun tää on niin pirun tylsä :p

Meleren~

Well-known member
patriot sanoi:
Miksi kaverit on F1-foorumilla sitten? :doubtful: :thumbup:
No kyllhän nykymuotonenkin F1 on kuitenkin sen verran kiinnostavaa, vaikka kilpa-ajoa ei löydy. Ja lisäksi ei muita kunnollisia ja ilmaiskanavilta tulevia luokkia tule ja muutenkaan tule teeveestä ku roskaa. Joten kyllähän tähän on vähän koukkuunkin jääty.

Ja lisäksi suomalaisten menestys vaikuttaa aika pirusti katsojalukuihin eli jos ketään suomalaista Formula-Ykkösissä niin unohtuis tämäkin "kuninguusluokka" suurelta osalta suomalaista F1-yleisöä.

Mutta kun se F1 voisi olla niin pirun kiinnostavampaakin! eli jos saisi sen vanhan kunnon kilvanajon takaisin. :mad:

Jos näillä autoilla voisi perään tulla, eikä tartteis olla huolissaan aerodynamiikan sotkeutumisesta niin kuljettajatkin taistelivat loppuun asti optimisijoituksista eikä tyytymään passiivisesti ajelemaan edessä-ajavan auton perässä maaliin asti. Eivätkä luovuttaisi taistelua kun viimeisellä varikkokäynnillä ei onnistunut pääsemään edellä-ajavan ohi.

Törni

Well-known member
Meleren~ sanoi:
Mutta kun se F1 voisi olla niin pirun kiinnostavampaakin! eli jos saisi sen vanhan kunnon kilvanajon takaisin. :mad:
Ai meinaat niitä hirvittäviä taisteluita silloin kun Häkä oli huipulla tai kun Senna ja Prost ohittivat toisiaan kymmeniä kertoja saman kilpailun aikana :rolleyes:

Japapapa

Well-known member
Itse kaipaan Häkän ja shumin taistelua aika-ajossa. Takaisin vanhaan, sanon minä!

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Häkän ja Schumin taistelu oli (toistaiseksi) viimeinen todellinen kaksintaistelu.. sähköäkin oli ilmassa ihan eri tavalla, osittain kiitos Eddie Irvinen värikkäiden lausuntojen. Toivottavasti saadaan lisää semmoista vielä tämän vuosikymmenen puolella, se olisi hyvää nostetta ykkösille. Nythän tämä on vähän tämmöistä tasapaksua möllistelyä.. :(

Meleren~

Well-known member
Törni sanoi:
Ai meinaat niitä hirvittäviä taisteluita silloin kun Häkä oli huipulla tai kun Senna ja Prost ohittivat toisiaan kymmeniä kertoja saman kilpailun aikana :rolleyes:
Kieltämättä Häkän huippuvuosina nähtiin jännittäviä taisteluja, mutta kyllä silloinkin oli ohittaminen jo hyvin vaikeaa.

Joo mä meinaan just niitä Sennan ja Prostin aikaisia kisoja, jotka oli hyvää viihdettä koko kisan ajan :thumbup: :p

Viimeksi muokattu: