Formula 1 - Singapore - Jälkilöylyt

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mutta, jos peliä haluttaisiin tasoittaa niin miksi sitten palattiin vanhaan systeemiin, jossa kierroksellaohitettavat ovat välissä.
Koska se ei ole primääritavoite, vaan toivottu lisävaikutus. Siinä kokeillussa systeemissä oli enemmän miinus- kuin pluspuolia, joten palattiin vanhaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Formula1.comin virallisessa Race Editissä kuullaan radioviesti, jota ei kuultu lähetyksessä. Siinä Smedley sanoo radiossa Massalle: "Hold Hamilton as much as we can. Destroy his race as much as we can. Come on, boy...".

Ei tosin muuta sitä, että kolari oli silti Hamiltonin vika. Mutta saattaa olla syynä Hamiltonin turhautumiseen sekä Massan takana että kisan jälkeen. Ei tulppana oleminen sinällään ole sääntöjen vastaista vaikka suoranainen ohitusten estely onkin. Onhan noita nähty aiemminkin.
Autosport
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Ainakin tulee selkeästi esiin Massan "koiranvirka" Ferrarilla. :rolleyes:
 

Leo

User
Liittynyt
14.1.2008
Viestit
530
Sijainti
Location
Tuossa on saattanut olla tarkoituksena vain motivoida Massaa pysymään Hamiltonin edellä. Mutta olisi mielestäni parempi vain keskittyä omaan kisaan, eikä turhaan välittää siitä ketä siellä peileissä on. Rob Smedleyllä on muutenkin tapana tarinoida radioon turhia, jotka ainakin minua ärsyttäisi kuljettajana. Esim. eräässä aikaisemmassa kisassa Smedley kertoi, että takaa tuleva kuljettaja ajaa kisan nopeimpia kierroksia, siis mielestäni tietoa jolla ei ole mitään merkitystä ja se saattaa antaa kuljettajalle aivan turhia ajatuksia. Myös turhautuminen kuuluu usein Massan tiimiradiossa, kun tavallisesti tallien radioviestit ovat lyhyitä ja asiallisia.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Ainakin tulee selkeästi esiin Massan "koiranvirka" Ferrarilla. :rolleyes:
Massa oli eri taktiikalla Hamiltoniin verrattuna. Muutaman kierroksen pidättely kaverin ollessa supersofteilla olisi voinut olla todella tärkeää kisan loppuvaiheissa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Niin siis tuo viestihän on voinut tulla sen jälkeenkin, kun Hamilton oli jo Massan takarenkaan puhkaissut. Lewis tippui drive-throughn takia Felipen taakse ja oli tulossa uudelleen ohi. Ainakaan Ferrarilla ei ollut mitään syytä sympatiseerata McLaren-kuskia tuossa vaiheessa.
 
Viimeksi muokattu:

tsinivuo

Well-known member
Liittynyt
31.5.2004
Viestit
310
Onhan tuo silti aika perseilyä kuskia kohtaan, joka ehkä haluaisi ajaa omaa kisaa, eikä pilata vastustajan kisaa, että oma tallikaveri ei joutuisi uhatuksi. Ihme, kun ei järkätty sopivaa hetkeä vetäistä kunnon kolari ja saada Alonso safetycarilla kärkeen. Hmm... näin on muuten taidettu jo tehdä. :D
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Onhan tuo silti aika perseilyä kuskia kohtaan, joka ehkä haluaisi ajaa omaa kisaa, eikä pilata vastustajan kisaa, että oma tallikaveri ei joutuisi uhatuksi. Ihme, kun ei järkätty sopivaa hetkeä vetäistä kunnon kolari ja saada Alonso safetycarilla kärkeen. Hmm... näin on muuten taidettu jo tehdä. :D
Juu on se normaalia päästää kaveri menemään... Hei haloo näitä viestejä.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Juu on se normaalia päästää kaveri menemään... Hei haloo näitä viestejä.
Hondan kisainssi sanoi aikoinaan Rubensille, kun ajoi Heidfeldia takaa, että "Kill him!". Pitääkö nää kisainssin viestit nykyään ottaa kirjaimellisesti? Mut hei syytetään Massaa, koska se ei osaa ajaa ja se varmaan teki myös braketestin Hamiltonille.:rolleyes:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Kisaa ajatellen ja tilanteen seuraamista ajatellen varvatut autot pitäis saada pois letkasta.

Itse olen taas sitä mieltä että ne pitäisi poistaa sieltä välistä, mutta ongelmahan on se että sitten joutuisi odottamaan että ne ehtivät letkaan takaisin ennen kuin uusintalähtöä voisi tehdä+ että ratavirkailijat eivät saisi sen kokonaisen kierroksen ajan siivota sotkua joka on aiheuttanut SC:n.
Miten olis, että kun nippuun kerätty letka SC:n takana ohittaa varikon, niin kierroksella ohitetut/väärässä kohtaa jonoa olevat autot kaartais varikon kautta, jossa odottavat punaisen valon takana kunnes letka on ohittanut varikon... Ei menis aikaa hukkaan, kuin korkeintaan se yks kierros, jonko SC vielä ajaa tämän jälkeen...
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Kisaa ajatellen ja tilanteen seuraamista ajatellen varvatut autot pitäis saada pois letkasta.



Miten olis, että kun nippuun kerätty letka SC:n takana ohittaa varikon, niin kierroksella ohitetut/väärässä kohtaa jonoa olevat autot kaartais varikon kautta, jossa odottavat punaisen valon takana kunnes letka on ohittanut varikon... Ei menis aikaa hukkaan, kuin korkeintaan se yks kierros, jonko SC vielä ajaa tämän jälkeen...
En näe tässä mitään muuta ongelmaa kuin sen että silloinhan nämä autot ajavat yhden kierroksen vähemmän, ja silloinhan he eivät aja koko kisapituutta.
Muuten toimisi hyvin kyllä, mutta epäilen vahvasti että menisi läpi.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
En näe tässä mitään muuta ongelmaa kuin sen että silloinhan nämä autot ajavat yhden kierroksen vähemmän, ja silloinhan he eivät aja koko kisapituutta.
Muuten toimisi hyvin kyllä, mutta epäilen vahvasti että menisi läpi.
Täh? Eihän kierroksella jääneet ikinä aja koko pituutta. Vai oletko nähnyt Heikin painavan urku auki Vettelin jo tuuletellessa? :confused:
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Täh? Eihän kierroksella jääneet ikinä aja koko pituutta. Vai oletko nähnyt Heikin painavan urku auki Vettelin jo tuuletellessa? :confused:
No sittenhän se olisi hieman eri tyyppinen kuin mitä se ennen oli.
Kyllähän se noin menee. Jäin siihen vanhaan malliin kiinni että he tulevat sitten samalle kierrokselle. Sori mun moka.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
En näe tässä mitään muuta ongelmaa kuin sen että silloinhan nämä autot ajavat yhden kierroksen vähemmän, ja silloinhan he eivät aja koko kisapituutta.
Muuten toimisi hyvin kyllä, mutta epäilen vahvasti että menisi läpi.
Eihän siinä mitään kierroshäviötä tule kenellekään. Vain paikka radalla muuttuu. En siis tarkoita, että odottelisivat varikolla koko kierrosta. Vain sen ajan, että samalla kierroksella keskenään olevien letka menee varikon ohi. Sen jälkeen varvattujen letka palaisi jonon perään omassa järjestyksessään. Näin tilanne olisi täysin sama kuin nytkin, mutta varvatut autot eivät olisi sikinsokin letkassa mukana.

Ainoa mikä tässä olisi "huono puoli" olisi se, että letka pitäisi saada kokolailla nippuun, jotta varvattujen ei tarvi odottaa tolkuttoman kauaa varikolla. Vaikka toisaalta ei näitä varvattuja tarvi saada kuin esim. kympin kärjen seasta pois, jos letka muuten on vielä pitkin rataa...
Eli kuten eilen jo mainitsin, niin aika "tappiota" katsojille tässä voisi tulla se yksi kierros, jonka SC mahdollisesti joutuisi vielä ajamaan tämän letkan järjestelykierroksen ajaksi. Vaikka toki vastaava voitaisiin yhtä hyvin järjestää missä kohtaa rataa vain ajattamalla varvatut ajolinjalta sivuun, jolloin muu letka ohittaisi ne.

Ja tämän kaiken hallintahan onnistuisi yksinkertaisesti valolla tai teksti-ilmoituksella ratissa.
 
Viimeksi muokattu:

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
Eli kuten eilen jo mainitsin, niin aika "tappiota" katsojille tässä voisi tulla se yksi kierros, jonka SC mahdollisesti joutuisi vielä ajamaan tämän letkan järjestelykierroksen ajaksi. Vaikka toki vastaava voitaisiin yhtä hyvin järjestää missä kohtaa rataa vain ajattamalla varvatut ajolinjalta sivuun, jolloin muu letka ohittaisi ne.
Taisin tästä jo aiempana mainitakin.:)
 
Ylös