Yksi mielenkiintoinen detalji Singaporen kisassa oli se, miten mm. Buemi, Kobayashi ja Maldonado olivat jo joutuneet kierroksella ohitetuiksi kun turva-auto saapui radalle, mutta pari kierrosta myöhemmin vain Kobayashi oli näistä kuljettajista kierroksen verran Vetteliä jäljessä. Buemi ja Maldonado siis hyötyivät turva-autosta, mutta Sauber tunaroi ajoittamalla Kobayashin varikkokäynnin väärin.
Ennen turva-autoa Maldonado oli itse asiassa kymmenen sekuntia Kobayashia perässä (ja Kobayashi taas oli puolen sekunnin päässä Buemista), mutta Maldonado oli käynyt renkaidenvaihdossa jo muutamaa kierrosta aiemmin, joten Kobayashin kaartaessa varikolle Vettelin perässä Maldonado jatkoi radalla (samoin kuin Buemikin). Koska Kobayashi oli jo tullut kierroksella ohitetuksi ennen turva-autoa ja koska hän tuli varikolle heti Vettelin jälkeen, niin Kamui myös palasi radalle kierroksen kärkipäätä jäljessä.
Buemi ja Maldonado sen sijaan jatkoivat radalla Vettelin varikkokäynnin aikana, ja Vettelin palattua varikolta he olivatkin jo samalla kierroksella Vettelin kanssa. Buemi käväisi vaihtamassa renkaansa pari kierrosta myöhemmin, turva-auton hidastaessa edelleen muita kilpailijoita.
Williamsilla ja Toro Rossolla ei riittänyt Singaporessa vauhtia pistesijoista taisteluun, mutta Kobayashi oli kierrosaikojen perusteella selvästi nopeampi kuin Barrichello, Maldonado ja Buemi. Kun katsoo miten tiukkaa kamppailu sijoista 7-10 oli, niin Kobayashi olisi periaatteessa saattanut napata Singaporessa useammankin pisteen, jos Sauber olisi vaan malttanut jättää Kamuin varikkokäynnin pari kierrosta myöhemmäsi, kuten Toro Rosso teki Buemin kohdalla.