Formula 1 - Singapore - Jälkilöylyt

Loko

Ajatusrikollinen
Sijainti
Tampere
Ja kun tota toimintaa ei voi puolustella mitenkään.
Normaalisti minä puolustan henkeen ja vereen F1:ssä ohitusta yrittävää. Monacon kämmit vielä ymmärrän - siellä oli oikeasti ahdasta, mutta nyt alkaa "virhetili" olla jo aikalailla täynnä. Hamilton on täysin kykenemätön arvioimaan riskiä. Hamilton selviytyy tilanteista vain voittaessaan selkeästi, jolloin taakse jäävä antaa sen riittävän tilan.

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Hamilton luottaa siihen, että toinen väistää mikä on aivan väärä lähestymistapa. Mutta Sennakin teki, niin miksen minäkin? :rolleyes:

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
J:vi
Ja kun tota toimintaa ei voi puolustella mitenkään. Tallitoveri Jenson Button on samaan aikaan ohitellut eniten koko kauden aikana ja yhtään vastaavaa tilannetta ei ole sattunut (en ainakaan muista äkkiseltään). Ohittaa voi ilman kolareitakin. Toi on vaan räikeää piittaamattomuutta toisia kuljettajia ja turvallisuutta kohtaan. Noissa kun vielä käy niin että toisen kuljettajan kisa menee totaalisen pilalle. Niin kuin tänään Massalla ja Monacossa Maldonadolla.
Täsmälleen.
Uskomatonta on se, että mitä enemmän kokemusta Lewisille karttuu, niin sitä enemmän tulee myös kämmejä. Monesti vieläpä hyvin alokasmaisia.
Turhautumista todennäköisesti, mutta ei silläkään voi kaikkea selittää.

Loko

Ajatusrikollinen
Sijainti
Tampere
Hamilton luottaa siihen, että toinen väistää mikä on aivan väärä lähestymistapa. Mutta Sennakin teki, niin miksen minäkin? :rolleyes:
No sisälinjalta tai myöhemmän jarrutuksen jälkeen tuo oletus on ihan ok. Ongelma on se, että Hamiltonin päässä ei liiku mitään enää brake pointin jälkeen, vaan linja on se mitä hän oli ennen jarrutusta päättänyt. Ihan riippumatta mitä vastapeluri touhuaa. Tottahan siinä rytisee, jos Hamilton vastoin odotuksiaan jarruttaakin aiemmin ja koittaa silti kääntää sisään normilinjalla :wall:

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Hitusen olen eri mieltä Hamiltonin piittaamattomuudesta. Kaksi viimeisintä osumaa tänään ja Spassa eivät ole tulleet tilanteessa, jossa Lewis olisi ollut aiempaan tapaansa röyhkeä tai edes opportunistinen, vaan ne ovat olleet todella selkeitä virhearvioita tilanteen ollessa jo ohi. Tähän kun liittää kyvyttömyyden löytää ohituspaikkaa Schumacherista Monzassa, vaikuttaa pikemminkin siltä, että Hamilton ei kykene enää toimimaan ohitustilanteissa. Jos hän onkin aina ollut röyhkeä ohituksissaan, on hän silti tehnyt aiempina kausina voittopuolisesti oikeita ratkaisuja siinä, milloin ottaa riskiä ja miten. Keittiöpsykologi minussa uskoo itseluottamuksen kadonneen viime kauden lopun epäonnistumisiin kaksinkamppailuissa, mikä näkyy helppoina virheinä tilanteissa, jotka ovat joskus olleet Lewisin vahvuus.

Loko

Ajatusrikollinen
Sijainti
Tampere
Keittiöpsykologi minussa uskoo itseluottamuksen kadonneen viime kauden lopun epäonnistumisiin kaksinkamppailuissa, mikä näkyy helppoina virheinä tilanteissa, jotka ovat joskus olleet Lewisin vahvuus.
Hamilton on käsittämättömän huono hävitessään ohitustilanteen. Silloin pitäisi ajaa sen mukaan, mitä edellä oleva tekee mutta sellaiseen laskelmointiin Hamilton ei kykene.

Edit: Tai paremminkin, Hamiltonin ajatusmaailmaan ei mahdu, etteikö hän selviäisi voittajana. Mitään laskelmointia muista vaihtoehdoista ja niitä huomioon ottavista linjoista ei ikinä nähdä. Paitsi, jos peileissä/edellä on Button :)

Ukyo Katayama

Well-known member
Suht neutraalisti ajateltuna niin kyllähän F1 ehdottomasti tarvitsee Hamiltonin kaltaista tyyppiä josta ei ikinä tiedä mitä se saa aikaiseksi, hyvässä ja pahassa :alppu:

Toki ymmärrän myös että jotain Massaa voi jossain kohtaa jo ruveta vituttamaan kun on tarpeeksi monta kertaa ottavana osapuolena. Mutta eipä ainakaan minua haittaa, pääasia että on kivvoo...

Loko

Ajatusrikollinen
Sijainti
Tampere
Suht neutraalisti ajateltuna niin kyllähän F1 ehdottomasti tarvitsee Hamiltonin kaltaista tyyppiä josta ei ikinä tiedä mitä se saa aikaiseksi, hyvässä ja pahassa :alppu:
Itse ainakin olisin ihan mieluusti nähnyt Hamiltonin taistelemassa podiumista, ennemmin kuin ryssivän oman ja Massan kisan. Mutta kun ei prkl mitään liiku päässä...

Keittiöpsykolokki

Webberin kytkin
Sijainti
Ankkalampi
VilleH taisi sekoittaa Coran ja Corinnan, hups.

Kisa oli kauden aikaisempiin kisoihin verrattuna melkoisen tylsä. Ei muuta kommentoitavaa.

Teoderik

Banned
Itse ainakin olisin ihan mieluusti nähnyt Hamiltonin taistelemassa podiumista, ennemmin kuin ryssivän oman ja Massan kisan. Mutta kun ei prkl mitään liiku päässä...
Samat ajatukset täällä, keväästä asti olen odottanut että Lewis nousisi Sebin kovimmaksi haastajaksi mestaruuskamppailussa. Näyttää vaan Lewisillä olevan niin paljon muuta ohjelmaa, ettei kerkeä.:wall:

oldez

Well-known member
Hitusen olen eri mieltä Hamiltonin piittaamattomuudesta. Kaksi viimeisintä osumaa tänään ja Spassa eivät ole tulleet tilanteessa, jossa Lewis olisi ollut aiempaan tapaansa röyhkeä tai edes opportunistinen, vaan ne ovat olleet todella selkeitä virhearvioita tilanteen ollessa jo ohi.
No kaksi viimeisintä kolari eivät ole parhaita esimerkkejä Hamilton piittaamattomuudesta, vaikkakin jarrutusalueella seilaaminen on minun mielestäni osoittaa piittaamattomuutta. Mutta kyllä tosta piittaamattomuudesta löytyy useampi esimerkki tältä kaudelta. Monacossakin oli muutama epätoivoinen viime hetken sukellus. Nämä kolarit eivät kumminkaan ole yksittäistapauksia vaan näitä sattuu jatkuvasti. Lisäksi puheet siitä ettei tyyliin ole tulossa mitään muutoksia rangaistuksista huolimatta kertovat siitä ettei mies paljon välitä. Sitten tilanteiden jälkeen on ollut vielä tapana hakkua muut kuljettajat ja välillä tuomaristokin. Se jos mikä osoittaa piittaamattomuutta.

Loko

Ajatusrikollinen
Sijainti
Tampere
Mutta kyllä tosta piittaamattomuudesta löytyy useampi esimerkki tältä kaudelta. Monacossakin oli muutama epätoivoinen viime hetken sukellus.
Nimenomaan Monacossa molemmat kolarit oli edellä ajavan hölmöilyä. Sisäkurvin puolelle päästetylle pitää jättää tilaa, eikä Massa ja Maldonado(?) jättäneet. Olisivat sitten blokanneet sen sisälinjan ja pakottaneet Hamiltonin ulos, niin olisi kolarilta vältytty siellä.

Toisin oli tänään, kun Hamilton oli ulkona ja kämmäsi itse.

oldez

Well-known member
Nimenomaan Monacossa molemmat kolarit oli edellä ajavan hölmöilyä. Sisäkurvin puolelle päästetylle pitää jättää tilaa, eikä Massa ja Maldonado(?) jättäneet. Olisivat sitten blokanneet sen sisälinjan ja pakottaneet Hamiltonin ulos, niin olisi kolarilta vältytty siellä.

Jos mutkassa ei ole tilaa kahdelle niin miten sitä tilaa jätetään?

markot

Well-known member
Hämiksen yritys ohittaa Maldonado Monacossa oli niin "toivottaa-toivotaan laitetaan silmät kiinni ettei osu", Maldonado käänsi jo Apexin suuntaa ja Hämis yrittää sukeltaa sisältä ohi.

Kaikesta Hämiksen kämmeistä paistaa läpi turhautuminen (hyvä auto ja tulosta ei synny) milloin nämä johtuu omista virheistä, tallin taktiikasta tai puhtaasti epäonnesta kuten eilen aika-ajossa. Ei näin mestaruuksia voiteta kuten ei vuonna -08 ja -09 oli melko lähellä että Massa olisi vienyt MM:n, sillä kertaa onni oli Hämiksen puolella.

Loko

Ajatusrikollinen
Sijainti
Tampere
Jos mutkassa ei ole tilaa kahdelle niin miten sitä tilaa jätetään?
Maldonado teki Monacossa saman kämmin kuin Hamilton tänään. Maldonado käänsi sisään vaikka sisäpuolelta tuli out brake. Niin kauan kuin ulkopuolella olevalla on tilaa, sisälle mennyt ei ole syypää. Syypää ei ollut Hamilton Monacossa eikä Massa tänään.

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
J:vi
Maikkarilla nähtävissä tuo Hamilton-Massa-haastattelutilanne.

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Sijainti
Tampere

Olen koittanut miettiä miten muotoilisin asiani mutten keksi. Siis miten joku voi nähdä tuon Maldonado-Hamilton kolarin Maldonadon syyksi. Jos Hamilton juuri ja juuri saa jarrutuksessa tungettua etusiiven Maldonadon takarenkaiden kohdalle niin tämän pitäisi hypätä sivuun ja tehdä tietä? Jos unohdetaan se että Monacossa etenkään ei ole ylimääräistä tilaa. Jokainen täysipäinen kuski olisi siinä jäänyt taka-alalle kun ei päässyt rinnalle. Täysin käsittämätöntä vain tunkea siihen rakoon.