Normaalisti minä puolustan henkeen ja vereen F1:ssä ohitusta yrittävää. Monacon kämmit vielä ymmärrän - siellä oli oikeasti ahdasta, mutta nyt alkaa "virhetili" olla jo aikalailla täynnä. Hamilton on täysin kykenemätön arvioimaan riskiä. Hamilton selviytyy tilanteista vain voittaessaan selkeästi, jolloin taakse jäävä antaa sen riittävän tilan.Ja kun tota toimintaa ei voi puolustella mitenkään.
Täsmälleen.Ja kun tota toimintaa ei voi puolustella mitenkään. Tallitoveri Jenson Button on samaan aikaan ohitellut eniten koko kauden aikana ja yhtään vastaavaa tilannetta ei ole sattunut (en ainakaan muista äkkiseltään). Ohittaa voi ilman kolareitakin. Toi on vaan räikeää piittaamattomuutta toisia kuljettajia ja turvallisuutta kohtaan. Noissa kun vielä käy niin että toisen kuljettajan kisa menee totaalisen pilalle. Niin kuin tänään Massalla ja Monacossa Maldonadolla.
No tänään ei ollu ainakaan paljon väistettävää jos ohitusyrityksen jälkeen ihan tilanteen ulkopuolelta ajoi edellä ajavan takapyörään.Hamilton luottaa siihen, että toinen väistää mikä on aivan väärä lähestymistapa.
No sisälinjalta tai myöhemmän jarrutuksen jälkeen tuo oletus on ihan ok. Ongelma on se, että Hamiltonin päässä ei liiku mitään enää brake pointin jälkeen, vaan linja on se mitä hän oli ennen jarrutusta päättänyt. Ihan riippumatta mitä vastapeluri touhuaa. Tottahan siinä rytisee, jos Hamilton vastoin odotuksiaan jarruttaakin aiemmin ja koittaa silti kääntää sisään normilinjalla :wall:Hamilton luottaa siihen, että toinen väistää mikä on aivan väärä lähestymistapa. Mutta Sennakin teki, niin miksen minäkin?
Hamilton on käsittämättömän huono hävitessään ohitustilanteen. Silloin pitäisi ajaa sen mukaan, mitä edellä oleva tekee mutta sellaiseen laskelmointiin Hamilton ei kykene.Keittiöpsykologi minussa uskoo itseluottamuksen kadonneen viime kauden lopun epäonnistumisiin kaksinkamppailuissa, mikä näkyy helppoina virheinä tilanteissa, jotka ovat joskus olleet Lewisin vahvuus.
Itse ainakin olisin ihan mieluusti nähnyt Hamiltonin taistelemassa podiumista, ennemmin kuin ryssivän oman ja Massan kisan. Mutta kun ei prkl mitään liiku päässä...Suht neutraalisti ajateltuna niin kyllähän F1 ehdottomasti tarvitsee Hamiltonin kaltaista tyyppiä josta ei ikinä tiedä mitä se saa aikaiseksi, hyvässä ja pahassa :alppu:
Samat ajatukset täällä, keväästä asti olen odottanut että Lewis nousisi Sebin kovimmaksi haastajaksi mestaruuskamppailussa. Näyttää vaan Lewisillä olevan niin paljon muuta ohjelmaa, ettei kerkeä.:wall:Itse ainakin olisin ihan mieluusti nähnyt Hamiltonin taistelemassa podiumista, ennemmin kuin ryssivän oman ja Massan kisan. Mutta kun ei prkl mitään liiku päässä...
No kaksi viimeisintä kolari eivät ole parhaita esimerkkejä Hamilton piittaamattomuudesta, vaikkakin jarrutusalueella seilaaminen on minun mielestäni osoittaa piittaamattomuutta. Mutta kyllä tosta piittaamattomuudesta löytyy useampi esimerkki tältä kaudelta. Monacossakin oli muutama epätoivoinen viime hetken sukellus. Nämä kolarit eivät kumminkaan ole yksittäistapauksia vaan näitä sattuu jatkuvasti. Lisäksi puheet siitä ettei tyyliin ole tulossa mitään muutoksia rangaistuksista huolimatta kertovat siitä ettei mies paljon välitä. Sitten tilanteiden jälkeen on ollut vielä tapana hakkua muut kuljettajat ja välillä tuomaristokin. Se jos mikä osoittaa piittaamattomuutta.Hitusen olen eri mieltä Hamiltonin piittaamattomuudesta. Kaksi viimeisintä osumaa tänään ja Spassa eivät ole tulleet tilanteessa, jossa Lewis olisi ollut aiempaan tapaansa röyhkeä tai edes opportunistinen, vaan ne ovat olleet todella selkeitä virhearvioita tilanteen ollessa jo ohi.
Nimenomaan Monacossa molemmat kolarit oli edellä ajavan hölmöilyä. Sisäkurvin puolelle päästetylle pitää jättää tilaa, eikä Massa ja Maldonado(?) jättäneet. Olisivat sitten blokanneet sen sisälinjan ja pakottaneet Hamiltonin ulos, niin olisi kolarilta vältytty siellä.Mutta kyllä tosta piittaamattomuudesta löytyy useampi esimerkki tältä kaudelta. Monacossakin oli muutama epätoivoinen viime hetken sukellus.
Jos mutkassa ei ole tilaa kahdelle niin miten sitä tilaa jätetään?Nimenomaan Monacossa molemmat kolarit oli edellä ajavan hölmöilyä. Sisäkurvin puolelle päästetylle pitää jättää tilaa, eikä Massa ja Maldonado(?) jättäneet. Olisivat sitten blokanneet sen sisälinjan ja pakottaneet Hamiltonin ulos, niin olisi kolarilta vältytty siellä.
Toisin oli tänään, kun Hamilton oli ulkona ja kämmäsi itse.
Hämiksen yritys ohittaa Maldonado Monacossa oli niin "toivottaa-toivotaan laitetaan silmät kiinni ettei osu", Maldonado käänsi jo Apexin suuntaa ja Hämis yrittää sukeltaa sisältä ohi.Nimenomaan Monacossa molemmat kolarit oli edellä ajavan hölmöilyä. Sisäkurvin puolelle päästetylle pitää jättää tilaa, eikä Massa ja Maldonado(?) jättäneet. Olisivat sitten blokanneet sen sisälinjan ja pakottaneet Hamiltonin ulos, niin olisi kolarilta vältytty siellä.
Maldonado teki Monacossa saman kämmin kuin Hamilton tänään. Maldonado käänsi sisään vaikka sisäpuolelta tuli out brake. Niin kauan kuin ulkopuolella olevalla on tilaa, sisälle mennyt ei ole syypää. Syypää ei ollut Hamilton Monacossa eikä Massa tänään.Jos mutkassa ei ole tilaa kahdelle niin miten sitä tilaa jätetään?
Olen koittanut miettiä miten muotoilisin asiani mutten keksi. Siis miten joku voi nähdä tuon Maldonado-Hamilton kolarin Maldonadon syyksi. Jos Hamilton juuri ja juuri saa jarrutuksessa tungettua etusiiven Maldonadon takarenkaiden kohdalle niin tämän pitäisi hypätä sivuun ja tehdä tietä? Jos unohdetaan se että Monacossa etenkään ei ole ylimääräistä tilaa. Jokainen täysipäinen kuski olisi siinä jäänyt taka-alalle kun ei päässyt rinnalle. Täysin käsittämätöntä vain tunkea siihen rakoon.Nimenomaan Monacossa molemmat kolarit oli edellä ajavan hölmöilyä. Sisäkurvin puolelle päästetylle pitää jättää tilaa, eikä Massa ja Maldonado(?) jättäneet. Olisivat sitten blokanneet sen sisälinjan ja pakottaneet Hamiltonin ulos, niin olisi kolarilta vältytty siellä.
Toisin oli tänään, kun Hamilton oli ulkona ja kämmäsi itse.