JahJahBlowJob
Well-known member
- Liittynyt
- 9.7.2010
- Viestit
- 640
Hienoja ohituksia viime kisoissa tehnyt noustessa takaisin kärkeen. Viime kisassakin nurtsin kautta Alonson ohi.Mutta jos joku ahdistelee on kuljettaja aiva toinen kuten Kanada osoitti![]()
Hienoja ohituksia viime kisoissa tehnyt noustessa takaisin kärkeen. Viime kisassakin nurtsin kautta Alonson ohi.Mutta jos joku ahdistelee on kuljettaja aiva toinen kuten Kanada osoitti![]()
Tiedä sitten puhutaanko ollenkaan samasta asiasta, mutta pointti oli että tuollaisia muutaman tonnin sakkoja jaellaan alle 10 miljoonan budjetilla pyöriville kiekkojoukkueille. Melko symbolista rangaista alle 100 tonnilla F1-tiimiä :wall:Jokereiden rike toki oli huomattavasti pahempi, Renaultin taas lähinnä huolimattomuusvirhe. Mutta kun budjetit ovat isommat, niin ovat sakotkin.
Vitsailetko? Likaisella puolella, väärällä ajolinjalla ennen ysikymppistä mutkaa, pakkohan sen oli jarruttaa normaalia aiemmin. Outoa muutenkin laittaa syytä peräänajosta edellä ajaneen niskaan. Schumihan siellä näytti olevan pallo hukassa keula kiinni Perezin vaihdelaatikossa tietämättä oikein itsekään minne on menossa.No joo tuo nyt saattoi aivan yhtä hyvin olla rookienkin vika. Kun takana kuumottaa kova kuski, ni menee pasmat sekasi eikä osaakaan ajaa niinkuin pitäisi... alkaa jarruttelemaan ennenaikojaan jne...
Suoraa ja rehellistä puhetta.Alonso oli avautunut espanjalaiselle medialle...
Kun aika-ajot päättyivät, LaSextan toimittaja Nira Juanco meni yksityisen kameran kanssa puhumaan Alonsolle. Hän sanoi Alonsolle jotakin tällaista: "Vaau Fernando, teit uskomattoman kierroksen, aivan mielettömän, mutta koska sinun autolla ei tietysti ole siipiä niin et olisi voinut tehdä mitään paremmin, eikö?"
Fernandito vastasi "joo, annoin 120 % ja otin riskejä monessa mutkassa. Jos en olisi tehnyt niin, olisin ollut sekunnin hitaampi, kuten Massa joka ei edes yritä niinkuin minä teen".
Mikähän sitä Jaimea oikein kismittää, onko Lonsolla komeemmat kulmakarvat?Ja espanjalaisen median mukaan Jaime Alguersuari ja Alonso ovat jonkinlaisessa sodassa keskenään.
Alonso sanoi että hän ei ollut palkintokorokkeella koska joutui ohittamaan kierroksella olevia autoja ja Jaime taas on sanonut että Alonsolta puuttuu ammattilaisuus.
Näin Suomessa.Näin Espanjassa :thumbup:
Nimenomaan symbolinenhan tuo Renaultin sakko onkin, tahattomasta virheestä kun oli kyse. Näpäytys, ei muuta.Tiedä sitten puhutaanko ollenkaan samasta asiasta, mutta pointti oli että tuollaisia muutaman tonnin sakkoja jaellaan alle 10 miljoonan budjetilla pyöriville kiekkojoukkueille. Melko symbolista rangaista alle 100 tonnilla F1-tiimiä
Jos tuolla nyt viitattiin siihen, että Jaime ei päästänyt Alonsoa ohi, niin ei se yllätys ole, kun Alonso jahtasi Red Bullin Webboa. Kyllä Sebkin minusta ohitti kisan lopussa STR:n helpommin kuin Button.Alonso oli avautunut espanjalaiselle medialle...
Kun aika-ajot päättyivät, LaSextan toimittaja Nira Juanco meni yksityisen kameran kanssa puhumaan Alonsolle. Hän sanoi Alonsolle jotakin tällaista: "Vaau Fernando, teit uskomattoman kierroksen, aivan mielettömän, mutta koska sinun autolla ei tietysti ole siipiä niin et olisi voinut tehdä mitään paremmin, eikö?"
Fernandito vastasi "joo, annoin 120 % ja otin riskejä monessa mutkassa. Jos en olisi tehnyt niin, olisin ollut sekunnin hitaampi, kuten Massa joka ei edes yritä niinkuin minä teen".
Ja espanjalaisen median mukaan Jaime Alguersuari ja Alonso ovat jonkinlaisessa sodassa keskenään.
Alonso sanoi että hän ei ollut palkintokorokkeella koska joutui ohittamaan kierroksella olevia autoja ja Jaime taas on sanonut että Alonsolta puuttuu ammattilaisuus.
Näin Espanjassa :thumbup:
Näihin nyt taas vaikuttaa hyvin vahvasti mistä lähtökohdasta tilanteita katsoo tai arvio... On minusta joskus mennyt toisinkin päin, että ns. junnutallin kuski on pidetellyt ns. emotallin autoa enemmän kuin muita...Jos tuolla nyt viitattiin siihen, että Jaime ei päästänyt Alonsoa ohi, niin ei se yllätys ole, kun Alonso jahtasi Red Bullin Webboa. Kyllä Sebkin minusta ohitti kisan lopussa STR:n helpommin kuin Button.
Jostain syystä Singaporessa kärki tuntuu aina menevän paljon kovempaa kuin muut. Joku vuosi se oli Massa, olisko viime vuonna Alonso ja Vettel...Järkyttävän suuret erot autojen välillä. Keskikastin jampat otti 4-5 sekkaa kierroksella takkiin kärjeltä.
Se, millä kierroksella nopein on tehty paljastaa aika paljon. Molemmat Force Indiat ja Rosberg kävivät viimeisen kerran varikolla Safety Carin aikana kierroksella 29. Autojen ollessa kevyitä renkaat olivat siis jo aika huonossa kunnossa.Kovalainen komeasti kolmantenatoista nopeimissa kierroksissa, vaikka ero kärkeen järkyttävä. Rosberg ja Voimaintiat??? http://www.pitpass.com/44816-Singapore-GP-Fastest-Race-Laps
Tuli tosin vähän deja vu tunne, kun STR jäi kolarin jälkeen aika pahaan paikkaan, kun Jenson oli saavuttamassa Sebiä.Näihin nyt taas vaikuttaa hyvin vahvasti mistä lähtökohdasta tilanteita katsoo tai arvio... On minusta joskus mennyt toisinkin päin, että ns. junnutallin kuski on pidetellyt ns. emotallin autoa enemmän kuin muita...
Tuntuu liioittelulta... Eihän asiassa kuitenkaan olla päästy vielä edes selkääntaputtelun asteelle kuten Hamilton - Massa -tapauksessa, ja näiden herrojen keskinäinen historia ulottuu vuoteen 2007. Alguersuari haukkuu joka tapauksessa väärää puuta. Repsol-maksukuski ajaa vain, koska isi haluaa pitää pojan pois nurkista näinä nuorisotyöttömyyden aikoina Epsanjassa. Alonso joutui taistelemaan tiensä huipulle Paul Stoddartin Minardilla, jolla pääsi antamaan myös tietä kokeneemmille ja paremmilleen. Luulen, että siitä vuodesta kumpuaa Alonson kunnioitus kanssakilpailijoitaan kohtaan.Ja espanjalaisen median mukaan Jaime Alguersuari ja Alonso ovat jonkinlaisessa sodassa keskenään.
Alonso sanoi että hän ei ollut palkintokorokkeella koska joutui ohittamaan kierroksella olevia autoja ja Jaime taas on sanonut että Alonsolta puuttuu ammattilaisuus.
Ainakin kovalaisen piti alunperin selvitä 2 stopilla ja olisi halunnutkin ajaa loppuun asti , mutta talli kehotti tekemään vielä yhden stopin.Lotukset ei näemmä käyttäny super-softeja kuin lähdössä...
Ajoko ne muka kaks settiä jo loppuun aika-ajossa? Tai sit ei vaan auto toiminu ss:lla.
Tallin toiminnalle: :wall:Ainakin kovalaisen piti alunperin selvitä 2 stopilla ja olisi halunnutkin ajaa loppuun asti , mutta talli kehotti tekemään vielä yhden stopin.
Silläpä olisin sen super-softin nähny mielessäni sillä vikalla "ylimääräsellä" ja lyhyellä stintillä...Ainakin kovalaisen piti alunperin selvitä 2 stopilla ja olisi halunnutkin ajaa loppuun asti , mutta talli kehotti tekemään vielä yhden stopin.
Tuo on kieltämättä aika mielenkiintoinen juttu noissa turva-autotilanteissa, yleensä kannattaa tulla sisään, mutta kierroksellaohitetun ei kannata, jos se pääsee radalla pysymällä samalle kierrokselle johtajan kanssa. Ero taaksepäin saattaa olla vain 10 sec, mutta SC:n jälkeen se on about 1 min.Yksi mielenkiintoinen detalji Singaporen kisassa oli se, miten mm. Buemi, Kobayashi ja Maldonado olivat jo joutuneet kierroksella ohitetuiksi kun turva-auto saapui radalle, mutta pari kierrosta myöhemmin vain Kobayashi oli näistä kuljettajista kierroksen verran Vetteliä jäljessä. Buemi ja Maldonado siis hyötyivät turva-autosta, mutta Sauber tunaroi ajoittamalla Kobayashin varikkokäynnin väärin.
Ennen turva-autoa Maldonado oli itse asiassa kymmenen sekuntia Kobayashia perässä (ja Kobayashi taas oli puolen sekunnin päässä Buemista), mutta Maldonado oli käynyt renkaidenvaihdossa jo muutamaa kierrosta aiemmin, joten Kobayashin kaartaessa varikolle Vettelin perässä Maldonado jatkoi radalla (samoin kuin Buemikin). Koska Kobayashi oli jo tullut kierroksella ohitetuksi ennen turva-autoa ja koska hän tuli varikolle heti Vettelin jälkeen, niin Kamui myös palasi radalle kierroksen kärkipäätä jäljessä.
Buemi ja Maldonado sen sijaan jatkoivat radalla Vettelin varikkokäynnin aikana, ja Vettelin palattua varikolta he olivatkin jo samalla kierroksella Vettelin kanssa. Buemi käväisi vaihtamassa renkaansa pari kierrosta myöhemmin, turva-auton hidastaessa edelleen muita kilpailijoita.
Williamsilla ja Toro Rossolla ei riittänyt Singaporessa vauhtia pistesijoista taisteluun, mutta Kobayashi oli kierrosaikojen perusteella selvästi nopeampi kuin Barrichello, Maldonado ja Buemi. Kun katsoo miten tiukkaa kamppailu sijoista 7-10 oli, niin Kobayashi olisi periaatteessa saattanut napata Singaporessa useammankin pisteen, jos Sauber olisi vaan malttanut jättää Kamuin varikkokäynnin pari kierrosta myöhemmäsi, kuten Toro Rosso teki Buemin kohdalla.
Itse olen taas sitä mieltä että ne pitäisi poistaa sieltä välistä, mutta ongelmahan on se että sitten joutuisi odottamaan että ne ehtivät letkaan takaisin ennen kuin uusintalähtöä voisi tehdä+ että ratavirkailijat eivät saisi sen kokonaisen kierroksen ajan siivota sotkua joka on aiheuttanut SC:n.Autosportin forumilla on nyt käyty paljon keskustelua, pitäisikö kierroksella ohitetut autot ottaa peräkkäisillä sijoilla olevien autojen välistä pois, koska selvästi Sebin takana olleen brittikuski Buttonin olisi faniensa mielestä pitänyt turva-auton ansiosta saada mahdollisuus ohittaa Seb uusintastartissa. Minusta nykysysteemi on hyvä, Jensonin olisi ilman turva-autoakin pitänyt kierroksellaohittaa nuo autot.
Kompromissiratkaisu voisi olla se, että kielletään siltä johtoautolta nykytyylin jättäytyminen+kiihdytys turva-auton poistuessa. Vettelillähän oli ihan mieletön etu jo maaliviivan ylittäessään juuri siksi, että uusien tallien autot jäivät kuin seisomaan Sebin lähtiessä. Toki siellä hieman nukuttiinkin, ei muutamassa mutkassa niin monen sekunnin eroa pitäisi pystyä synnyttämään.Itse olen taas sitä mieltä että ne pitäisi poistaa sieltä välistä, mutta ongelmahan on se että sitten joutuisi odottamaan että ne ehtivät letkaan takaisin ennen kuin uusintalähtöä voisi tehdä+ että ratavirkailijat eivät saisi sen kokonaisen kierroksen ajan siivota sotkua joka on aiheuttanut SC:n.