Ghost_Glove
Jääkausi
Mun mielestä nuo autojen kuvat uusine osineen sopivat paremmin esim. tallien omiin topikkeihin. Sinne ne on ennenkin laitettu ja nyt niitä on alkanut tännekin hiipiin...
Omasta mielestä noita voi kyllä tännekin postata, näkee muutokset yhdeltä ja samalta sivulta. Syvällisemmät analyysit voi sitten kirjoittaa jokaisen tiimin omaan ketjuun.Mun mielestä nuo autojen kuvat uusine osineen sopivat paremmin esim. tallien omiin topikkeihin. Sinne ne on ennenkin laitettu ja nyt niitä on alkanut tännekin hiipiin...
Vertailua vartenhan pitäisi olla tyyliin oma aihe joka osalle/keksinnölle.Omasta mielestä noita voi kyllä tännekin postata, näkee muutokset yhdeltä ja samalta sivulta. Syvällisemmät analyysit voi sitten kirjoittaa jokaisen tiimin omaan ketjuun.
No joo jos halutaan tehdä kunnolla vertailua. Itse näen tämän ketjun tarkoituksena seurata ennen kautta olevia testejä joihin lukeutuu myös autojen kehitys ulkoisesti. Jos sitten tuntee kovempaa tarvetta keskustella testeissä nähdyistä osista niin tätä varten käytettänee sitten noita tallien omia ketjuja. Mutta tämähän oli taas vain minun mielipiteeni.Vertailua vartenhan pitäisi olla tyyliin oma aihe joka osalle/keksinnölle.
Esim. Etusiivet, pakoputket, diffut jne., joissa olisi kuvia vain ja ainoastaan ko. osista. Sillon pystyis vertaileen helpoiten eri tallien ratkaisuja.
Ongelmana tuossakin tulee vain se, että osa kuvista eksyy kuitenkin eri topikkeihin ja keskustelu karkaa jossain kohtaa..
Ei se niin hankalaa ole. Vanhaan autoon vaan uudet kumit alle. Tosin mitään hyötyä siitä tiedosta tuskin olisi auton kehittämisen kannalta....ja kuinka paljon raskaammasta autosta tai aerodynamiikan rajoituksista. Toisaalta KERS ja takasiipi nopeuttavat aikoja, joten vertailu edellisvuoteen on aika hankalaa.
Liittyy miten testikauteen?
Ilmeisen onnistunut päivä Team Lotukselle, eikä pahempia ongelmia auton kanssa kohdattu tänään.Fastest lap: 1.26.090(lap 79)
0900 - 0903: Run 1, Installation, 2 laps (constant speed aero test lap 2)
0903 - 0948: System checks / Changes: brake blanking & balance / front wing/ride height
0948 - 0954: Run 2, 3 laps
0954 - 1005: PAS adjustment
1005 - 1020: Run 3, 8 laps
1020 - 1043: Front wing / ride height adjustments
1043 - 1055: Run 4, 7 laps
1055 - 1153: Power steering change
1153 - 1203: Run 5, 6 laps
1203 - 1213: Setup change
1213 - 1228: Run 6, 8 laps - pitstop practice
1228 - 1236: Setup change for pitstop practice
1236 - 1241: Run 7, 2 laps - pitstop practice
1241 - 1435: Lunch - baseline setup change
1435 - 1501: Run 8, 17 laps - tyre degradation test
1501 - 1520: Camber change
1520 - 1545: Run 9, 16 laps
1545 - 1600: Camber change
1600 - 1607: Run 10, 4 laps
1607 - 1610: Fuel change
1610 - 1617: Run 11, 4 laps
1617 - 1624: Fuel change
1624 - 1643: Run 12, 12 laps
1643 - 1648: Front wing change
1648 - 1658: Run 13, 6 laps
End of session
JARNO TRULLI: "We're pretty happy with how the day went - completing
98 laps gave us a chance to work through a number of setup options
and we collected a lot of useful data on the tyre degradation.
They're behaving pretty much how we expected them to and the changes
we made to the car gave us the results we wanted so we'll look
through all the information we've gathered and see if we can take
another step forward tomorrow."
MIKE GASCOYNE, CHIEF TECHNICAL OFFICER: "Today was a very good day
for us, much more productive than a couple of the days we have had in
testing so far. It is good to complete 98 laps with no real problems
on the car. We concentrated on long runs, looking at tyre degradation
and setup options, and the pitcrew worked through a number of pitstop
practices in advance of the first race so we ran through the entire
plan and everyone is happy with the work that has been done today."
Vettel 15L 29,0 15L 28,8
Hamilton 12L 31,6
Massa 10L 25,8 13L 27,4 13L 27,7
Rosberg 10L 27,4 10L 27,1
Petrov 11L 31,6 16L 31,9 19L 29,9
Maldonado 12L 28,0
di Resta 10L 31,8 12L 32,0 17L 31,1 20L 30,9
Buemi 11L 28,3
Trulli 14L 31,4 14L 31,6
d'Ambrosio 10L 30,7
Toivotaan näin. Toki kolikon kääntöpuolella on se, että kuskit ei tee senkään vertaa ylimääräsiä liikkeitä radalla (lue: yritä ohittaa), kun riskinä on, että rengas menee pilalla ja varikko kutsuu...Ihan v**** hyvä homma että virheistä "rangaistaan", luvassa erittäin tapahtumarikkaita kisoja! :thumbup:
Formulat rikastuu! Ja katsojat tykkää
Mitä tulee Trullin aikoihin noilla vedoilla niin pitäisi olla täsmälleen samat bensakuormat (korkea bensakuorma http://twitter.com/MikeGascoyne/status/45476911257882625) ja renkaat. Ainoastaan takapyörien camber kulmaa säädetty, jotta saataisiin takarenkaat kestämään paremmin, ajoista päätellen tässä kuitenkaan onnistumatta.Koodi:Vettel 15L 29,0 15L 28,8 Hamilton 12L 31,6 Massa 10L 25,8 13L 27,4 13L 27,7 Rosberg 10L 27,4 10L 27,1 Petrov 11L 31,6 16L 31,9 19L 29,9 Maldonado 12L 28,0 di Resta 10L 31,8 12L 32,0 17L 31,1 20L 30,9 Buemi 11L 28,3 Trulli 14L 31,4 14L 31,6 d'Ambrosio 10L 30,7
Luulisi pari vuotta vanhan askin olevan jo luotettava...Lotuksella särkyi ilmeisesti vaihdelaatikko. Olivat eilen illalla vaihtaneet askin ja jotain meni vikaan... Nyt kaiketi vaihtavat taas uuden.
Ei särkynyt vaan paineet nousivat laatikossa jotenka päättivät vaihtaa sen.Lotuksella särkyi ilmeisesti vaihdelaatikko. Olivat eilen illalla vaihtaneet askin ja jotain meni vikaan... Nyt kaiketi vaihtavat taas uuden.
Johtui ilmeisesti laatikon kuumenemisesta mikä taasen johtui vesivuodosta tai näin ainakin tällä hetkellä asian ymmärrän.Ei särkynyt vaan paineet nousivat laatikossa jotenka päättivät vaihtaa sen.
Vaihdelaatikot lienee kyllä öljyjäähdytteisiä...Johtui ilmeisesti laatikon kuumenemisesta mikä taasen johtui vesivuodosta tai näin ainakin tällä hetkellä asian ymmärrän.
Ei pahemmin eroa vanhasta... mikä muuten mahtaa olla tuo "luukku" siiven pääprofiilin keskivaiheilla.Uusi etusiipi on sentään saatu paikalle