Formula 1 - Talvikausi 2010/11

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Mun mielestä nuo autojen kuvat uusine osineen sopivat paremmin esim. tallien omiin topikkeihin. Sinne ne on ennenkin laitettu ja nyt niitä on alkanut tännekin hiipiin...
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Mun mielestä nuo autojen kuvat uusine osineen sopivat paremmin esim. tallien omiin topikkeihin. Sinne ne on ennenkin laitettu ja nyt niitä on alkanut tännekin hiipiin...
Omasta mielestä noita voi kyllä tännekin postata, näkee muutokset yhdeltä ja samalta sivulta. Syvällisemmät analyysit voi sitten kirjoittaa jokaisen tiimin omaan ketjuun.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Omasta mielestä noita voi kyllä tännekin postata, näkee muutokset yhdeltä ja samalta sivulta. Syvällisemmät analyysit voi sitten kirjoittaa jokaisen tiimin omaan ketjuun.
Vertailua vartenhan pitäisi olla tyyliin oma aihe joka osalle/keksinnölle.
Esim. Etusiivet, pakoputket, diffut jne., joissa olisi kuvia vain ja ainoastaan ko. osista. Sillon pystyis vertaileen helpoiten eri tallien ratkaisuja.

Ongelmana tuossakin tulee vain se, että osa kuvista eksyy kuitenkin eri topikkeihin ja keskustelu karkaa jossain kohtaa.. :)
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Vertailua vartenhan pitäisi olla tyyliin oma aihe joka osalle/keksinnölle.
Esim. Etusiivet, pakoputket, diffut jne., joissa olisi kuvia vain ja ainoastaan ko. osista. Sillon pystyis vertaileen helpoiten eri tallien ratkaisuja.

Ongelmana tuossakin tulee vain se, että osa kuvista eksyy kuitenkin eri topikkeihin ja keskustelu karkaa jossain kohtaa.. :)
No joo jos halutaan tehdä kunnolla vertailua. Itse näen tämän ketjun tarkoituksena seurata ennen kautta olevia testejä joihin lukeutuu myös autojen kehitys ulkoisesti. Jos sitten tuntee kovempaa tarvetta keskustella testeissä nähdyistä osista niin tätä varten käytettänee sitten noita tallien omia ketjuja. Mutta tämähän oli taas vain minun mielipiteeni.
 

Anaatti

Well-known member
Liittynyt
26.7.2009
Viestit
414
Sijainti
Jyväskylä
...ja kuinka paljon raskaammasta autosta tai aerodynamiikan rajoituksista. Toisaalta KERS ja takasiipi nopeuttavat aikoja, joten vertailu edellisvuoteen on aika hankalaa.
Ei se niin hankalaa ole. Vanhaan autoon vaan uudet kumit alle. Tosin mitään hyötyä siitä tiedosta tuskin olisi auton kehittämisen kannalta.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Voisko veikata, että jos pehmeet Pirellit kestää jotain 5-10 kierrosta, niin ei ne ainakaan hitaampia parhaimmillaan ole kuin viime vuoden SiltaKivet?
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Näyttäisi monet tiimit tekevän kisasimulaatioita. Taitaa olla ensimmäinen päivä milloin pystyy jotenkin laittamaan järjestystä tiimien voimasuhteiden osalta.
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Liittyy miten testikauteen?


Team Lotuksen päiväraporttia taas tarjolla:

Fastest lap: 1.26.090(lap 79)

0900 - 0903: Run 1, Installation, 2 laps (constant speed aero test lap 2)
0903 - 0948: System checks / Changes: brake blanking & balance / front wing/ride height
0948 - 0954: Run 2, 3 laps
0954 - 1005: PAS adjustment
1005 - 1020: Run 3, 8 laps
1020 - 1043: Front wing / ride height adjustments
1043 - 1055: Run 4, 7 laps
1055 - 1153: Power steering change
1153 - 1203: Run 5, 6 laps
1203 - 1213: Setup change
1213 - 1228: Run 6, 8 laps - pitstop practice
1228 - 1236: Setup change for pitstop practice
1236 - 1241: Run 7, 2 laps - pitstop practice
1241 - 1435: Lunch - baseline setup change
1435 - 1501: Run 8, 17 laps - tyre degradation test
1501 - 1520: Camber change
1520 - 1545: Run 9, 16 laps
1545 - 1600: Camber change
1600 - 1607: Run 10, 4 laps
1607 - 1610: Fuel change
1610 - 1617: Run 11, 4 laps
1617 - 1624: Fuel change
1624 - 1643: Run 12, 12 laps
1643 - 1648: Front wing change
1648 - 1658: Run 13, 6 laps

End of session

JARNO TRULLI: "We're pretty happy with how the day went - completing
98 laps gave us a chance to work through a number of setup options
and we collected a lot of useful data on the tyre degradation.
They're behaving pretty much how we expected them to and the changes
we made to the car gave us the results we wanted so we'll look
through all the information we've gathered and see if we can take
another step forward tomorrow."

MIKE GASCOYNE, CHIEF TECHNICAL OFFICER: "Today was a very good day
for us, much more productive than a couple of the days we have had in
testing so far. It is good to complete 98 laps with no real problems
on the car. We concentrated on long runs, looking at tyre degradation
and setup options, and the pitcrew worked through a number of pitstop
practices in advance of the first race so we ran through the entire
plan and everyone is happy with the work that has been done today."
Ilmeisen onnistunut päivä Team Lotukselle, eikä pahempia ongelmia auton kanssa kohdattu tänään.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Koodi:
Vettel		15L 29,0	15L 28,8	
Hamilton	12L 31,6
Massa		10L 25,8	13L 27,4	13L 27,7
Rosberg		10L 27,4	10L 27,1	 
Petrov		11L 31,6	16L 31,9	19L 29,9
Maldonado	12L 28,0
di Resta	10L 31,8	12L 32,0	17L 31,1	20L 30,9
Buemi		11L 28,3
Trulli		14L 31,4	14L 31,6	 
d'Ambrosio	10L 30,7
Siinä niitä sitten olis, stintin ajetut kierrokset ja keskiarvokierrosaika. Hankala noista on mitään päätellä. di Resta ja Petrov ajoivat aika suurella varmuudella oikeaa kisasimulaatiota, jolloin heidän kierrosaikojaan voi pitää jonkinlaisena vertailupohjana. Useat kuskit taas ajoi niin lyhyitä pyrähdyksiä että päätin vetää rajan tuohon 10 kierroksen kohdalle. Mutta kuten kierrosajoista näkyy, niin se ei meinaa sitä että kaikilla olisi saman verran bensaa tankissa, vaikka vähän useamman kierroksen ajaakin. Varmuudella voi sanoa ettei Massalla, Rosbergilla, Maldonadolla, Buemilla tai d'Ambrosiolla ole ollut tankki täynnä.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4389
Petrovin sanomaa renkaitten kulumisesta

"- Renkaiden suorituskyky menee suoraan alas ja sieltä vain alemmaksi ja alemmaksi. Kokeilimme keskiviikkona antaa renkaille aikaa suorituskyvyn palautumiseksi, koska jos Bridgestonen renkailla teki virheen esimerkiksi lukkojarrutuksen tai ylikuumentumisen suhteen, niin renkaan suorituskyky palautui, kun ajoi vähän aikaa sulavasti. Pirellien kanssa näin ei tapahdu, vaan rengas saattaa menettää jopa yhden mutkan aikana sekunnin verran suorituskykyä, Petrov taustoittaa."

Ihan v**** hyvä homma että virheistä "rangaistaan", luvassa erittäin tapahtumarikkaita kisoja! :thumbup:

Formulat rikastuu! Ja katsojat tykkää:D
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Ihan v**** hyvä homma että virheistä "rangaistaan", luvassa erittäin tapahtumarikkaita kisoja! :thumbup:

Formulat rikastuu! Ja katsojat tykkää:D
Toivotaan näin. Toki kolikon kääntöpuolella on se, että kuskit ei tee senkään vertaa ylimääräsiä liikkeitä radalla (lue: yritä ohittaa), kun riskinä on, että rengas menee pilalla ja varikko kutsuu...

Heikompi rengas on ehdottoman hyvä asia, mutta kuullostaahan toi aika hurjalta jos kierroksen aikana rengas on yhtäkkiä vain ihan loppu. Tai jopa yhden mutkan aikana!!

P.S. olis meillä tuo rengas topikkikin näiden renkaiden puimiseen....
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Koodi:
Vettel		15L 29,0	15L 28,8	
Hamilton	12L 31,6
Massa		10L 25,8	13L 27,4	13L 27,7
Rosberg		10L 27,4	10L 27,1	 
Petrov		11L 31,6	16L 31,9	19L 29,9
Maldonado	12L 28,0
di Resta	10L 31,8	12L 32,0	17L 31,1	20L 30,9
Buemi		11L 28,3
Trulli		14L 31,4	14L 31,6	 
d'Ambrosio	10L 30,7
Mitä tulee Trullin aikoihin noilla vedoilla niin pitäisi olla täsmälleen samat bensakuormat (korkea bensakuorma http://twitter.com/MikeGascoyne/status/45476911257882625) ja renkaat. Ainoastaan takapyörien camber kulmaa säädetty, jotta saataisiin takarenkaat kestämään paremmin, ajoista päätellen tässä kuitenkaan onnistumatta.

Ja mitä tulee muihin niin tosiaan Petrov ja Di Resta näyttäisivät ajaneen kisasimulaation. Tosin Force India twitterissään taisi asiasta jopa mainita, että aamusta kisasimulaatio ja iltapäivästä aika-ajo ellen nyt täysin väärin muista. Lisäksi varauksella Vetteliä voi pitää kisabensoilla ajaneena. Mielestäni (mainittiin autosportin seurannassa?) Hamiltonin piti kanssa ajaa pitkä veto, mutta auto hajosi kesken kaiken.
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Lotuksella särkyi ilmeisesti vaihdelaatikko. Olivat eilen illalla vaihtaneet askin ja jotain meni vikaan... Nyt kaiketi vaihtavat taas uuden.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Lotuksella särkyi ilmeisesti vaihdelaatikko. Olivat eilen illalla vaihtaneet askin ja jotain meni vikaan... Nyt kaiketi vaihtavat taas uuden.
Luulisi pari vuotta vanhan askin olevan jo luotettava...
Vaikka kaippa ne niitä aina koittaa viilata ja tais RB:lläkin olla pari vuotta sitten nykyistä enemmän luotettavuuspulmia...
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Juu kyseinen vesivuoto löydettiin samalla kun vaihdelaatikkoa vaihdettiin. Missään ei sanota näiden liittymisestä toisiinsa.

Näyttäisi tulevan Team Lotuksen testipäivästä täysi farssi. Trulli saanut ajettua 6 kierrosta ja Heikkiäkään ei ole radalla näkynyt. Uusi etusiipi on sentään saatu paikalle:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös