Formula1 - 2013 - Brasilia - Kilpailu

Sue_me

Well-known member
Nyt viimeistä kertaa Maikkarin kautta kauden katsoneena tuli jälkikäteen olo, että enemmän olisin heppi ojossa seurannut tapahtumia pelkän live timingin kautta.
Ei tuosta ilosta kyllä viitsi ~25e per kk maksaa.

2007 alusta ollut maikkarin kanavapaketti, mutta nyt loppui.

Loko

Ajatusrikollinen
Sijainti
Tampere
Ei tuosta ilosta kyllä viitsi ~25e per kk maksaa.
Katsomo F1 -paketti taisi maksaa luokkaa 4e per kisavkloppu. On ollut ihan hyvä diili alusta asti vaikka hinta täksi vuodeksi nousikin. Nykyään Katsomo on kai 720p, eikä tarvitse aina olla etsimässä mistä sen ilmastriimin saisi. Muita vähempi tärkeitä kisoja voi katella sitten pätkivistä piraattilähteistä.

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Sijainti
Helsinki
No mikäs maikkarin lähetyksissä oli vikana?
Maikkarin lähetyksissä on paljonkin vikaa, mutta suurin on se, poislukien Kyllösen parhaat ajat, että selostajat eivät malta selostaa tilannetta vaan katsovat dataa, eivätkä noteeraa radan tapahtumia. Esim. Sky Sportsilla selostetaan käytännössä jokaikinen ohitustilanne. Se on kuin jääkiekossa keskityttäisiin statistiikkaan ja sanottaisiin ohimennen, että samalla tuli maali.

Ganador

Banned
Maikkarin lähetyksissä on paljonkin vikaa, mutta suurin on se, poislukien Kyllösen parhaat ajat, että selostajat eivät malta selostaa tilannetta vaan katsovat dataa, eivätkä noteeraa radan tapahtumia. Esim. Sky Sportsilla selostetaan käytännössä jokaikinen ohitustilanne. Se on kuin jääkiekossa keskityttäisiin statistiikkaan ja sanottaisiin ohimennen, että samalla tuli maali.
Enempää ei tarvitsekkaan lukea. Onhan tuo nyt paljon parempaa selostamista nykyään kuin Kyllösen aikana :D
Toki fiilistä se Kyllönen toi vaikka ei tajunnut F1-autoista mitään.

Loko

Ajatusrikollinen
Sijainti
Tampere
Kaipa sitä Mertarannan ja Kyllösen tyylistä vouhotusta joku oikeasti kaipaa :confused:

Minusta Maikkarin tiimi on ollut Oskari Saaren aikana erinomainen juuri siksi, että keskittyvät enempi siihen mitä päälähetyksessä ei näy. Mulla on silmät ja katson itse sitä päälähetyksen kuvaa, joten ei sitä mulle tarvi selostaa. Tietty jos on sokea niin sitten se selostus on tarpeen :D

Maikkarin nykyinen malli on erinomainen, kun jättävät päälähetyksen kuvan usein kommentoimatta ja kertovat enempi mitä siellä kuvan ulkopuolella tapahtuu. Ei mulla ole hirmuista hinkua itse sitä ajanottoa, twitteriä yms. kisan aikana tutkia.

JoneZi

User
Kaipa sitä Mertarannan ja Kyllösen tyylistä vouhotusta joku oikeasti kaipaa :confused:
Niin ja kun tässä ei viimeaikoina ole suomalaiset voitoista ajaneet, Kimikin vain kaiken osuessa kohdalleen, niin ei kai tuosta Vettelin ylivoimasta sellaista hehkutusta saa aikaiseksikaan.

Sue_me

Well-known member
Niin ja kun tässä ei viimeaikoina ole suomalaiset voitoista ajaneet, Kimikin vain kaiken osuessa kohdalleen, niin ei kai tuosta Vettelin ylivoimasta sellaista hehkutusta saa aikaiseksikaan.
Kylliltä karkasi mopo välillä käsistä silloinkin kun JJ ja häkä ajelivat häntäpäässä Dallaroilla ja Lotuksilla.

Sue_me

Well-known member
Katsomo F1 -paketti taisi maksaa luokkaa 4e per kisavkloppu. On ollut ihan hyvä diili alusta asti vaikka hinta täksi vuodeksi nousikin. Nykyään Katsomo on kai 720p, eikä tarvitse aina olla etsimässä mistä sen ilmastriimin saisi. Muita vähempi tärkeitä kisoja voi katella sitten pätkivistä piraattilähteistä.
Tuota voisin jo harkita. Mutta katsellaan sitten maaliskuussa, mitä tekee, vai tekeekö mitään.

Raitaponi

Well-known member
Tää on kyllä ollu IHAN hyvä diili.

Pari asiaa vaan sylettää:

- Silverlight
- Silverlightin mukana tuoma ruudunpäivitysnopeusrajoitus ja muut toiminta vaikeudet.

Pystyn katsomaan 1080p/ 60fps/ 4500 kbps -tasoista, eli enemmän kuin mihin nykyiset HD-kanavat taipuu, striimiä NHL:stä silmätsulattavan kivuttomasti, kun se tarjoillaan tietokoneelleni puhtaana flv:nä ilman mitään välikäsiä. En voi oikeasti edes uskoa näkemääni kun sitä katson; aivan kuin paikanpäällä olisi ja ei yhden yhtä nykäystä koskaan, suoraan Amerikan USA:sta.

Pistetään väliin Silverlight, pudotetaan ruudunpäivitysnopeus alle puoleen, tiputetaan tarkkuutta 720p:hen, tiputetaan vielä helvetti bitratekin KOLMASOSAAN ja välillä on todella vaikeaa nähdä yhtään mitään formuloita. Milloin ruudulla välkkyy "Ladataan videota" tai milloin automaattinen kuvanlaadun säätäjä plärää videon laatua välillä kaurapuuro ja ruispuuro ees taas. Tällä kaudella olen hammasta purren taas ostanut tämän paketin ja usean palautteen joutunut laittamaan videoiden toisto-ongelmista.

En nyt sano, että tämä olisi pelkästään Maikkarin vika tai että tämä edes kuuluisi tähän aiheeseen. Samat ongelmat on kaikissa nettisoittimissa. Ja aina kun tarjotaan maksullista striimiä, se halutaan suojata loisilta ja se onnistuu todennäköisimmin näiden Silverlightien ja muiden rupusoittimien avulla.

Avautumisellani halusin vain sanoa, että pohjimmiltaan maksulliset nettistriimit on ihan paskaa ja tämä pitää ottaa huomioon ostopäätöksessä.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
(Ihan vain toisena esimerkkinä, ampumahiihto on aina ollut mielenkiinoista seurattavaa, vaikkei ennen Kaisa Mäkäräistä ketään omaa suosikkia ollutkaan.)
Tulee kanssa jonkin verran ampumahiihtoa seurailtua ja peesailen. Jotenkin kun saisi formuloihinkin saman efektin mikä ampumahiihdossa tulee ampumisesta ja sen paikoitellen hyvinkin suuresta vaikutuksesta hiihtäjien järjestykseen. Ampuma-F1 :idea:.

Mangelo

Well-known member
Tulee kanssa jonkin verran ampumahiihtoa seurailtua ja peesailen. Jotenkin kun saisi formuloihinkin saman efektin mikä ampumahiihdossa tulee ampumisesta ja sen paikoitellen hyvinkin suuresta vaikutuksesta hiihtäjien järjestykseen. Ampuma-F1 :idea:.
Vetteli kun saisi sakkokierroksen, tulisi tiukkoja kisoja voitosta.

Raitaponi

Well-known member
Ammunnat kahella eri tavalla: paikoiltaan ja drive-by:na. :idea:

Turso

Well-known member
Samalla kun vaihdetaan renkaat niin yksi mekaanikko antaa ilmakiväärin kouraan ja sitten aletaan ampua renkaan näkösiä maalitauluja. Jokainen huti tuo 10sec lisää stoppiin. E:Vai olisko että ainakun osuu niin vasta sitten saa mekaanikko hakea renkaan.

Drive-by:lle en lämpeä. Vastustajiakann ei saisi hirveesti paukutella. Ei ees vähän.

Viimeksi muokattu:

Pecca

Well-known member
Sijainti
Suomi
Kyllä moottoriurheilua voin seurata ilman suosikkiakin. Mutta fakta ollee se, että siinä menettäää sellaiset 70% kokemuksesta, jos ei ole ketään kenen puolesta jännittää. Kuulostaa hemmetin tylsältä "minä seuraan vain lajia" -kommentit.
Heh, tämä teksti tuli kuin minun suustani. Minusta empatia/eläytymiskyvyssä on jotain häikkää, jos ei omien menestys tuo lisäpotkua. Kyllä mulla ainakin startissa lyö sydän aina ihan maximia, jos Kimi on radalla. Jos Kimiä ei ole, niin syke on ihan perustasolla. Eikö teillä mene samalla tavalla?

Vertti

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Heh, tämä teksti tuli kuin minun suustani. Minusta empatia/eläytymiskyvyssä on jotain häikkää, jos ei omien menestys tuo lisäpotkua. Kyllä mulla ainakin startissa lyö sydän aina ihan maximia, jos Kimi on radalla. Jos Kimiä ei ole, niin syke on ihan perustasolla. Eikö teillä mene samalla tavalla?
Startti jännittää aina.

Kyllä Kimittömät vuodet 2010&2011 oli mukavaa seurattavaa, kun kisat olivat keskimäärin todella hyviä. Varsinkin 2010 oli hyvää hulinaa monessa kisassa ja mestaruustaisto oli super jännittävä. Vikassa kisassa olin todella hermona ja onneks Vettel sen sit voittikin.

Nyt kun Kimi kuitenkin tuli takaisin, niin kyllähän se Kimin suoritus kiinnostaa eniten ja harmittaa, jos sillä menee huonosti. Se on hyvä ja huono juttu.

Pecca

Well-known member
Sijainti
Suomi
Peesaan! Olikohan koko vuoden kisat jotain 59 euroa. Todella hyvin pelannut HD:lla. Saa extrajuttujakin, kuten kuskien sijoitukset radalla, livedatat jne. Lisäksi tykkään kytkeä HD-kuvan ja äänen taulutöllöön.

Sellainen kaveri ei minusta ole lajin fani ensinkään, joka laittomuuksia harrastaen katsoo. Silloin tosin saattaisin ymmärtää, jos kuukaudessa ei ole yhteen baarin jaffaan hintaa (myös baareissa olen käynyt katsomassa, siten että ostanut yhden 2,5e juoman).

hercules

Well-known member
Minusta Maikkarin tiimi on ollut Oskari Saaren aikana erinomainen juuri siksi, että keskittyvät enempi siihen mitä päälähetyksessä ei näy. Mulla on silmät ja katson itse sitä päälähetyksen kuvaa, joten ei sitä mulle tarvi selostaa. Tietty jos on sokea niin sitten se selostus on tarpeen :D

Maikkarin nykyinen malli on erinomainen, kun jättävät päälähetyksen kuvan usein kommentoimatta ja kertovat enempi mitä siellä kuvan ulkopuolella tapahtuu. Ei mulla ole hirmuista hinkua itse sitä ajanottoa, twitteriä yms. kisan aikana tutkia.
Tätä voin kyllä komppailla :thumbup:
Välillä ihmetyttää etteikö jengi tajua etteivät ne selosta sitä kilpailua pasilassa 40" ruudusta vaan paikan päältä missä näkyy live-timingit eri monitoreissa ja ikkunasta kun ulos katsoo voi jopa nähdä tapahtumia mitä ei lähetyksessä näytetä.
Onhan siellä välillä kaikenmoista säheltämistä mutta ottaa ne huumorilla eikä yrittällä yritä etsiä niitä virheitä.

Tää on kyllä ollu IHAN hyvä diili.

Pari asiaa vaan sylettää:

- Silverlight
- Silverlightin mukana tuoma ruudunpäivitysnopeusrajoitus ja muut toiminta vaikeudet.
.
.
.

Avautumisellani halusin vain sanoa, että pohjimmiltaan maksulliset nettistriimit on ihan paskaa ja tämä pitää ottaa huomioon ostopäätöksessä.
Ikävä kyllä tämänkin voin täysin kompata, mutta voin kyllä tulla tässä maikkaria vastaan kun on tullut minuakin hinnassa :alppu:

Quasimodo

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Mulla ainakin sydän hakkaa vähemmän, jos Kimi ei ole radalla. Siltikin F1 kiinnostaa lajina valtavasti ja seuraisin yhtä tiiviisti (=kisaviikonloput, uutiset, forumien keskustelut yms.) ykkösiä, vaikka mukana ei olisikaan ketään suosikkikuskia.

pekeke

Well-known member
Samalla kun vaihdetaan renkaat niin yksi mekaanikko antaa ilmakiväärin kouraan ja sitten aletaan ampua renkaan näkösiä maalitauluja. Jokainen huti tuo 10sec lisää stoppiin. E:Vai olisko että ainakun osuu niin vasta sitten saa mekaanikko hakea renkaan.

Drive-by:lle en lämpeä. Vastustajiakann ei saisi hirveesti paukutella. Ei ees vähän.
https://i.minus.com/iegUb0vs8eEyq.gif

Näin.