Formulat maikkarilla

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

Karhu sanoi:
Minun periaatteeni maksutelevisiota vastaan meni, kun Canal+ alkoi näyttämään hokia. Ei tuo kymppi tunnu missään, kun suomalaiset ovat tuollaisessa asemassa ennen kauden alkua ja lajia on kuitenkin seurannut niin kauan kuin muistaa.
Ei mullakaan tuntuisi, eikä tunnukaan kymppi missään. Mutta mää vaan periaatteesta haraan vastaan. Mua vaan ottaa äärimmäisen paljon kupoliin juuri tuo jääkiekon ja formuloiden siirtyminen maksullisille kanaville. Myös mää olen näitä kahta lajia seurannut lähes koko muistini ajan. Ainakin kiekkoa. Formulaa alkoi tulla TV:sta vasta joskus 80-luvun alkuvuosina. Intissä tuli katseltua Keken ajoja.

Ja tämän asian kruunaa vielä se, että mää voin mennä kauppaan ja ostaa upouuden telkkarin vaikka n. 1500 €urolla, enkä tee sillä mitään ! (Jaa, DVD:eet vissiin pelittää). Sitä tarkoitan, et se kirottu dikilaatikko pitää olla.

Kaapelitalous, nääs, kaapelitalous.

Loewella on kyllä telkkareita kaapelijärjellä, mutta, mutta... Tietääkös kaikki ihmiset tätäkään ?
 

Karhu

Well-known member
Liittynyt
28.1.2005
Viestit
51
Il Tempo Gigante sanoi:
Ja tämän asian kruunaa vielä se, että mää voin mennä kauppaan ja ostaa upouuden telkkarin vaikka n. 1500 €urolla, enkä tee sillä mitään ! (Jaa, DVD:eet vissiin pelittää). Sitä tarkoitan, et se kirottu dikilaatikko pitää olla.

Kaapelitalous, nääs, kaapelitalous.
Älähän veli murehdi. Jos mä vielä asuisin siinä puhelinkopin vieressä, niin kaikki olisi helpompaa. Digilaatikko nykyään pitää olla, mutta on se kuitenkin mukavampaa hakea se kaupasta, kuin odottaa kunnollista satelliitti/maanpäälisen kehittämistä. Canal+ vielä alkaa hannaamaan vastaan ja uhittelee ettei HD toimi muilla kuin heidän toimittamilla vehkeillä. Sulla on hyvin pullat uunissa tässä kehityksessä ja ei sitä kymppiä olisi tarvinnut korostaa, kun ei kai se monellakaan siitä rahasta kiinni ole.
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Il Tempo Gigante sanoi:
Tässä ei ole kyse mistään kympistä, tai kympeistä, vaan periaatteesta.
Ei varmasti kaikilla olekaan, ymmärrän kyllä kantasi. Kympillähän ei myöskään pääse mihinkään, mikäli oma laitteisto on vielä jurakaudelta ja se pitäisi saattaa ajanmukaisesti ensin, kuten itsekin jouduin tekemään. Tästä aiheesta on kuitenkin tullut myös liuta kommentteja, joissa on heitetty viimeisetkin järjen rippeet narikkaan ja syytetty Maikkaria jokseenkin kaikesta analogisten lähetysten loppumisesta ilmastonmuutoksen kautta holokaustiin. Tällaista hurmoshenkistä suhtautumista oli tarkoitukseni karrikoida.
 
Viimeksi muokattu:

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Tuli tuossa päivänä eräänä rautakaupassa asioidessa joku plusTV:n esittelijä hihkumaan, kun näki minun F1-forum paidan. Oletti, että kuulun ilman muuta MAX:n tilaajiin :rolleyes: Ei ole eikä tule tuolla tarjonnalla.

Radiosta voisin kuunnella kisoja. Tuleekohan miltään kanavalta?
 

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
Sam sanoi:
Tuli tuossa päivänä eräänä rautakaupassa asioidessa joku plusTV:n esittelijä hihkumaan, kun näki minun F1-forum paidan. Oletti, että kuulun ilman muuta MAX:n tilaajiin :rolleyes: Ei ole eikä tule tuolla tarjonnalla.

Radiosta voisin kuunnella kisoja. Tuleekohan miltään kanavalta?
No kerropas mitä ihmeen lisätarjontaa vielä odotat kun koko viikonlopun tapahtumat näytetään suorana ilman mainoksia? Aina eka harkoista itse kisaan saakka.

En ainakaan itse keksi enää mitään lisättävää. Joku incar kuva valitsemastasi autosta koko kisan ajalle voisi olla kiva lisä, mutta en ainakaan itse tykkää katsoa jaettua ruutua.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Sam sanoi:
Radiosta voisin kuunnella kisoja. Tuleekohan miltään kanavalta?
"Radio Nova tarjoaa tunnelmia kisapaikoilta

Myös valtakunnallinen radio on pitkästä aikaa mukana aidon F1-tunnelman välittämisessä suoraan paikan päältä ja kisatapahtumien kulisseista. Radio Novan mukaantulo Formula 1 –ohjelmiston välittämisessä täydentää MTV MEDIAn tarjoamaa kokonaisuutta, joka palvelee kattavasti suomalaista F1-fania."
http://www.mtv3.fi/info2004/tiedotteet.shtml/a01

Sitä en tiedä mitä tuo käytännössä tarkoittaa. Suoria kisaselostuksia? Tusknpa.
 

quartal

the rule
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
331
No juu. Ymmärrän kyllä minkä takia porukka on vähän vastaan tätäkin muutosta ja ohan se periaatteista kiinni. Totuus kuitenkin on, että ollaan täällä suomessa nautittu jostain tarjonnasta mikä muualla on ollut maksu-tv piikissä jo hyvinkin pitkään.

Ajat muuttuu ja formula1 tv lisenssit tulee kokoajan kalleemmaksi ja kalleemmaksi. Mitä nopeammin päästää irti noista periaatteista sitä nopeammin pääsee kattomaan niitä lähetyksiä. Tulevaisuudessa se ei tule enään menemään takasin vanhaan ja todennäköisesti voimme odottaa jossain välissä mainoksiakin noihin maksu-tv lähetyksiin.

Tällä hetkellä ne on vielä ilman mainoksia joten katsotaan ainakin sen aikaa ku se on mahdollista. Itse vietin 8kk Calgaryssa vaihdossa ja kattelin formuloita siellä. Lähetykset näkyi todellakin vain maksullisessa kaapelissa tai satelliitissa. Kaiken huvin lisäksi mainoksia tuli noin 10 minsan välein. :alppu:
 

paskanmarja

Lihamestari
Liittynyt
1.3.2007
Viestit
21
Bobakki sanoi:
Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta jotkut on väittäneet, että lähetys menee poikki formulakisojen ajaksi. Satelliitin kautta varmaan onnistuu.
No tätä vähän pelkäsin. Palveluntarjojaltani kun kyselin eivät osanneet vastata, vaan viittasivat ns Kopioston lupaan. Mielenkiintoista: Kopioston kommarit päättävät puolestani miltä kanavalta mitäkin ohjelmia pitää katsoa.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
äxä sanoi:
No kerropas mitä ihmeen lisätarjontaa vielä odotat kun koko viikonlopun tapahtumat näytetään suorana ilman mainoksia? Aina eka harkoista itse kisaan saakka.

En ainakaan itse keksi enää mitään lisättävää. Joku incar kuva valitsemastasi autosta koko kisan ajalle voisi olla kiva lisä, mutta en ainakaan itse tykkää katsoa jaettua ruutua.
Olenko minä ollut vaatimassa lisää tarjontaa maksulliselle puolelle :confused: Tietääkseni en. Viimeiseen kolmeen vuoteen olen tainnut katsoa formulalähetyksiä yhteensä alle viiden kisan edestä. Vaikka ne ovatkin tulleet ilmaiseksi. Tällä lähtökohdalla pitäisin itseäni hulluna, jos vielä formuloiden takia hommaisin a) digiboxin, missä on kortinlukija b) maikkarin maksullisen palvelun.

Minulle riittää vallan mainiosti tulosten ja spekulaation seuraaminen. En muutenkaan välitä rajoittaa elämääni minkään TV-viihteen aikataulujen mukaan. Radiota voi helposti pitää taustalla päällä, toimii myös autossa.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Karhu sanoi:
Minun periaatteeni maksutelevisiota vastaan meni, kun Canal+ alkoi näyttämään hokia. Ei tuo kymppi tunnu missään, kun suomalaiset ovat tuollaisessa asemassa ennen kauden alkua ja lajia on kuitenkin seurannut niin kauan kuin muistaa.
Minulle kävi toisin päin. Canal+ -tilauksen aikana on tullut varsin selväksi, että jatkossa en enää maksukanavia tilaile. Ennen ku koittaa ajat, jolloin voi maksaa pelkästään niistä ohjelmista, jotka katsoo.
 

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
Sam sanoi:
Olenko minä ollut vaatimassa lisää tarjontaa maksulliselle puolelle :confused: Tietääkseni en. Viimeiseen kolmeen vuoteen olen tainnut katsoa formulalähetyksiä yhteensä alle viiden kisan edestä. Vaikka ne ovatkin tulleet ilmaiseksi. Tällä lähtökohdalla pitäisin itseäni hulluna, jos vielä formuloiden takia hommaisin a) digiboxin, missä on kortinlukija b) maikkarin maksullisen palvelun.

Minulle riittää vallan mainiosti tulosten ja spekulaation seuraaminen. En muutenkaan välitä rajoittaa elämääni minkään TV-viihteen aikataulujen mukaan. Radiota voi helposti pitää taustalla päällä, toimii myös autossa.
Erittäin omituista minun mielestäni, mutta mielipiteesi on täysin ok silti. Jos ei halua katsoa formuloita niin eihän kukaan pakota hommaamaan laitteita tai pakettia.

Mutta ainakaan omasta mielestäni silloin ei pidä kyllä rutistakaan asiasta millään tavalla.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
äxä sanoi:
Erittäin omituista minun mielestäni, mutta mielipiteesi on täysin ok silti. Jos ei halua katsoa formuloita niin eihän kukaan pakota hommaamaan laitteita tai pakettia.

Mutta ainakaan omasta mielestäni silloin ei pidä kyllä rutistakaan asiasta millään tavalla.
Ohhoh, olin siis kirjoittanut että ei ole eikä tule tuolla tarjonnalla. Juu, ei minulle ole mikään ongelma nykyinen systeemi. Ilmaisia (automaattisesti näkyviä) suoria lähetyksiä olisin tänä kautena saattanut jokusen seuratakin, mutta nyt jäänee väliin. Ei houkuta olla uutispimennossa jälkilähetykseen asti ja kun itse kisat on kuitenkin pääasiassa suht tylsää seurattavaa noin niinkuin tapahtumien puolesta, niin ollaan kuin ei olisikaan.
 

quartal

the rule
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
331
VJR sanoi:
Minulle kävi toisin päin. Canal+ -tilauksen aikana on tullut varsin selväksi, että jatkossa en enää maksukanavia tilaile. Ennen ku koittaa ajat, jolloin voi maksaa pelkästään niistä ohjelmista, jotka katsoo.
Pay-per-view lähetyksiä on tulossa jossain vaiheessa jahka digitekniikka suomessa edistyy tarpeeksi pitkälle. Kanadassa muistaakseni yksi nhl matsi maksoi jonkun 10 dollaria per lähetys. Noita matseja ei kyllä ole kuin muutama kaudessa. Käytännössä jotain paikallis kamppailuja.

Eihän tuo tietenkään vastaa sitä, että saisi maksaa kanavasta kerrallaan. :nope:

Se on oikeastaan aika hullua ja kritisoitua siellä. Ensiksi ostat itelles kaapelin. Sitten maksat jostain center ice paketista (vajaa 200$), jotta näkisit "kaikki" koti joukkuees matsit. Silti joku 20 matsia kaudessa on pimennetty siitäkin paketista(blackout). Osan näistä pimennetyistä matseista voi tilata itselleen 10 dollaria per lähetys. Loput näkeekin vain joko areenalla tai pubissa.

Arvatkaas mitä.. tämän lisäksi tulee vielä mainokset :alppu: :eek!:. Tästä johtuen istuttiinkin yleensä pubissa. Harmi vaan, että suosituissa pubeissa bissetki oli yleensä hieman kalleempia.

Toivottavasti en nyt tässä tule kauhean mtv3 myönteisen oloiseksi. Tietenkin mieluummin oisin nähnyt ilmaislähetyksiä, vaikkakin oisin todennäköisesti ottanut uuestaan tuon f1+ paketin. Yritän vain tuoda esille sitä faktaa, että huonomminkin asiat voisi olla. Ja ennenkuin tekee valintaa sen suhteen, että esim. boikotoi lähetyksiä. Niin onpahan kaikki puolet tuotu esille.
 
Viimeksi muokattu:

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Sam sanoi:
En muutenkaan välitä rajoittaa elämääni minkään TV-viihteen aikataulujen mukaan.
Tuo vaikuttaa minullakin yllättävän paljon. Rupesi ärsyttämään se, kuinka voimakkaasti F1-lähetykset vetivät puoleensa. Jos niistä vielä maksaisi, niin "katsomisvelvollisuus" vain korostuisi.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Hurmurisija sanoi:
Tuo vaikuttaa minullakin yllättävän paljon. Rupesi ärsyttämään se, kuinka voimakkaasti F1-lähetykset vetivät puoleensa. Jos niistä vielä maksaisi, niin "katsomisvelvollisuus" vain korostuisi.
Minulla taas asia on päinvastoin. Sen verran fani olen, että ärsyttää, jos joutuu jotain muuta tekemään, kun telkusta tulisi formuloita suorana. Harvemmin teenkään, kyllä melkein kaiken pystyy siirtämään. Vaikka maksan itseni kipeäksi 56 kanavastani, niin ei minulla mitään "velvollisuutta" ole kaikkea katsoa, vaan olen nimenomaan maksanut siitä, että minulla olisi enemmän valinnanvaraa.
 

jhn72

New member
Liittynyt
7.12.2006
Viestit
3
Pakkohan tähän oli kantaa ottaa.

Aikonaan kun maikkari osti oikeudet formulalähetyksiin ja herra Kyllönen oli äänessä, katsoin innoissani. Sitten tuli plussa, joka lisäsi ensimmäisen kerran vaihtoehtoisen mahdollisuuden seurata kaikki mahdollinen pikku maksua vastaan. Tällöin jo tiesin että kohta tullaan siihen että maikkari määrää hinnan ja me vouhakkeet maksetaan:nope: . Onko tässä enää mikään pyhää ja viihdyttävää sellaista? Tiedätte(kö) sen,että kohta maikkari laskuttaa jokaisesta kanavastaan mukaanlukien normikanava. Siihen loppuikin sitte mainostelevision ura. Eli NYT pitäis herätä ja vastustaa tätä epämääräistä kanavadiktatuuria. MTV3 pitää itseään mainostelevisiona. Eikös tämä termi tarkoita sitä,että mainoskatkoilla sponsoroidaan/mainostetaan tuotteita joita me ihmiset vapaaehtoisesti sitten kannatamme/emme kannata. Nythän tilanne on näin: Jokainen joka haluaa viihdyttävää ohjelmistoa , pakotetaan maksamaan siitä. Elokuvakanavien maksullisuuden ymmärrän, koska eiväthän ne koskaan ole väittäneetkään olevansa mainostelevisioita ja tästä syystä maksu on hyväksyttävää,jotta mainoskatkoja ei tarvitse laittaa keskeyttämään elokuvakokemusta.

Miksi tähän on tultu? Ensinnäkin tekniikka kun kehittyy ni ahneus kanavapäättäjillä suurenee. Dikitaalisuuden ansiosta kaikkea on nyt helpompi seurata ja laskuttaa. Kuinka moni on valmis ostamaan useampia dikiboxeja syystä,että korttipaikkoja ei ole kovin montaa yhdessä boxissa.Jos haluaa kaikki kanavapalvelut saada,niin todennäköisesti jossakin vaiheessa kortteja useampia kuin yksi ja tällöin dikiboxeja on ostettava lisää. Tähän ollaan tulossa,uskokaa tai älkää.:nope:
 
Viimeksi muokattu:

quartal

the rule
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
331
:mad_old:
jhn72 sanoi:
Aikonaan kun maikkari osti oikeudet formulalähetyksiin ja herra Kyllönen oli äänessä, katsoin innoissani. Sitten tuli plussa, joka lisäsi ensimmäisen kerran vaihtoehtoisen mahdollisuuden seurata kaikki mahdollinen pikku maksua vastaan. Tällöin jo tiesin että kohta tullaan siihen että maikkari määrää hinnan ja me vouhakkeet maksetaan:nope: . Onko tässä enää mikään pyhää ja viihdyttävää sellaista? Tiedätte(kö) sen,että kohta maikkari laskuttaa jokaisesta kanavastaan mukaanlukien normikanava. Siihen loppuikin sitte mainostelevision ura. Eli NYT pitäis herätä ja vastustaa tätä epämääräistä kanavadiktatuuria. MTV3 pitää itseään mainostelevisiona. Eikös tämä termi tarkoita sitä,että mainoskatkoilla sponsoroidaan/mainostetaan tuotteita joita me ihmiset vapaaehtoisesti sitten kannatamme/emme kannata. Nythän tilanne on näin: Jokainen joka haluaa viihdyttävää ohjelmistoa , pakotetaan maksamaan siitä. Elokuvakanavien maksullisuuden ymmärrän, koska eiväthän ne koskaan ole väittäneetkään olevansa mainostelevisioita ja tästä syystä maksu on hyväksyttävää,jotta mainoskatkoja ei tarvitse laittaa keskeyttämään elokuvakokemusta.

Miksi tähän on tultu? Ensinnäkin tekniikka kun kehittyy ni ahneus kanavapäättäjillä suurenee. Dikitaalisuuden ansiosta kaikkea on nyt helpompi seurata ja laskuttaa. Kuinka moni on valmis ostamaan useampia dikiboxeja syystä,että korttipaikkoja ei ole kovin montaa yhdessä boxissa.Jos haluaa kaikki kanavapalvelut saada,niin todennäköisesti jossakin vaiheessa kortteja useampia kuin yksi ja tällöin dikiboxeja on ostettava lisää. Tähän ollaan tulossa,uskokaa tai älkää.:nope:
Antennipuolella toi voi hyvinkin olla noin. Kaapelissa onneksi saa esim. welholta kaikki kanapaketit samaan korttiin.
 

Miss Piggy

Schufosa
Liittynyt
14.9.2006
Viestit
1827
WebSlave sanoi:
Minulla taas asia on päinvastoin. Sen verran fani olen, että ärsyttää, jos joutuu jotain muuta tekemään, kun telkusta tulisi formuloita suorana. Harvemmin teenkään, kyllä melkein kaiken pystyy siirtämään. Vaikka maksan itseni kipeäksi 56 kanavastani, niin ei minulla mitään "velvollisuutta" ole kaikkea katsoa, vaan olen nimenomaan maksanut siitä, että minulla olisi enemmän valinnanvaraa.
Voi kun mäkin voisin siirtää tekemisiäni formuloiden ajaksi, vaan kun ei. Eipä ole siis tarvetta maksukanaville lain, ku ei sieltä kerkee mitään katsomaan... Meillä näkyy siis jo valmiiksi satoja kanavia (demokortilla kaikki ei-salatut näkyy), mutta aika tyhjäksi mä oon tuon sisällön havainnut. Hyvä ehkä niin, koska tosiaan aikaakaan ei ole telkun katsomiseen. :jaska:
 

äxä

Johtaja
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
502
Sijainti
Maranello
Outoa, tässähän ihan tuntee olevansa poikkeava kun fanina en voisi millään jättää välistä yhdenkään kisan katsomista...

Luulin että täällä foorumilla yksi jos toinenkin ajattelisi näin?

Itse voin jättää kyllä aika-ajot ja harjoitukset väliin, mutta kisa on pakko nähdä. :wink:
 

Beza

Well-known member
Liittynyt
31.1.2007
Viestit
142
äxä sanoi:
Outoa, tässähän ihan tuntee olevansa poikkeava kun fanina en voisi millään jättää välistä yhdenkään kisan katsomista...

Luulin että täällä foorumilla yksi jos toinenkin ajattelisi näin?

Itse voin jättää kyllä aika-ajot ja harjoitukset väliin, mutta kisa on pakko nähdä. :wink:
Kyllä vain, meikäläisellä oli Helsingistä hirsimökki varattuna jo aikaa sitten, mutta huomasin että se on samana vknloppuna kuin Aussin GP, niin tuli varaus peruttua :alppu: Ei vain voi jättää kisoja väliin, varsinkaan kauden avausta.
 
Ylös