ForumGPL 24h Karting

Eppu1

Well-known member
Liittynyt
2.8.2001
Viestit
158
Sijainti
Tre
Ekassa stintissä mulla oli alla 21, joka ei kulkenut oikein mihinkään. Ajo oli pirun helppoa kun ei saanut oikein kunnon vauhteja aikaseks. Aika oli joku alhainen 0:53.

Tokassa stintissä sit oli eri autot ja kerättiin läjä kunnon kisaa varten. Latella meni muistaakseni toisella kiekalla t2 vähän pitkäksi ja pääsin ohi, kai sammyn kantaan? En muista oikein tätä taistelua :) ... No sitten kelasin paljon lupaavamman tuntuisella biilillä muutaman läppikierroksen kunnes jäin venaamaan muita ja sieltähän niitä tulikin ohi. Niko, Mikko (vai olikohan Marko) ja varmaan Sammykin pääsi hetkeksi. Nikoa sai jahdata jonkin aikaa ja sitten väännettiin ja vaihdeltiin sijaa monen monta kertaa kunnes se pirun pitkä takaoikea meni nikolla leveäksi, ja ansionsa tapahtumassa oli ilmeisesti mikolla, joka paineli sitten minustakin ohi kun kattelin miten niko pärjäilee :D .... Ja sitten vaihdeltiin mikon kanssa sijaa monta kertaa, ja se jätkä pysyi suorilla aina kannassa ja kerran vetäsi oikein puun takaa sisäpuolelle t1:een :p ... Näissä kärhämissä mikko ajo sen hall of fame -kierroksenkin. Hyvää matsia. Eikä yhtään kuumuus haitannut radalla.

Hyvä että meillä on tasasta porukkaa, saa hyviä kisoja. Harmi että ainakin se yks auto oli vähän paska.
Kaanaa r0x0rm0x0rf

<small>[ 26-07-2003, 19:28: Message edited by: Eppu ]</small>
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Näin. Ajelut tosiaan taas tuli ajeltua.

Ensimmäinen stintti tosiaan alkoi radan harjoittelulla ja opettelulla. No, kahden kierroksen jälkeen ajattelin että kyllä se jo tästä ja ajattelin kokeilla kuinka kovaa autolla oikeasti pääsee. Kovaa pääsi. Ikävä kyllä vain kaksi mutkaa. Kolmannessa mutkassa meni jarrutuksessa jotain hyvin hyvin pieleen ja radan toiseltakin puolelta näki kuulemma hyvin hienon hiekkamyrskyn. Kun auto sitten pysähtyi, huomasin olevani todellakin pusikossa. Muutama kirosana tuon jarrutuksen missaamisen ja auton vedon takaisin radalle välillä tuli lausuttua, olihan mielessä tuo ihana viiden euron ulosajomaksu.

Ensimmäinen stintin loppu meni sitten vähän säätäessä ja vaan ajellessa. 53.91 oli paras ja tuli viimeisellä kierroksella, oli ensimmäinen kierros millä yritin jo lapata.

Toisesta stintistä ei oikein ole sanomista. Mulla oli alla se surullisen kuuluisa 21. Eka ihmettelin että miks kaikki menee ohi, onko ajolinjoissa jotain vikaa vai? Sitten tajusin, kun kaikki olivat menneet ohi, että tämähän häviää kiihdytyksessä ja huippunopeuksissa valovuoden jälkeen. Näytin ja tunnuin hitaalta siis. Pientä v*tutusta oli ilmassa ja vaikka kuinka tappelin auton kaa,niin 53.50 oli paras muiden ajaessa alle 51:sia.

No, tuosta sisuuntuneena päätin vielä ajaa kymmenen minuuttia. Ajelu menikin tosi hyvin, ja itsekin oli tyytyväinen kun huomasin että helposti pysyn pienen välimatkan päässä Nikosta. No meinasin sitten T6:ssa (se vasemmalle kääntyvä ja kirraava) hävitä 5 euroa lisää ja jarrut vinku taas. Onneksi pysyi auto radalla ja rahat taskussa. Auto todella tuntui heti paljon nopeammalta kuin se 21 ja siitä merkkinä paras aika 51.52. Ja tasasta alle 52 kierrosta pukkasi lähes koko ajan.

Ensi vuoden 24 h kisassa me ollaan kyllä aika kova ja tasanen talli :)

Kivaa oli ja vielä joskus uusiks?

-edit- mikä 51 muka :p

<small>[ 27-07-2003, 22:20: Message edited by: PeePee ]</small>
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Joo, metka viikonloppu kaikenkaikkiaan.

Kaanaalla ei tuhlattu hirveästi aikaa radan harjoitteluun. Olin ekan session nopein ajalla, joka jäi vielä selvästi tulevista (52.64?).
Tokassa sessiossa autot ja järjestys jaettiin uudestaan vauhdin mukaan ja se teki tokasta sessiosta tosi hauskan. Pelkäsin vähän auton puolesta, mutta kyllä se kohtuuhyvin meni. Kolmen kierroksen jälkeen seiskapaikka oli vaihtunut tokaksi. Sammyn jouduin ohittamaan parikin kertaa kun ei mies luopunut paikastaan kakkosena. Eppu oli siinä vaiheessa keulilla jo melkein suoranmitan päässä. Eppu kyllästyikin sitten jo yksinajeluun jossain vaiheessa ja alkoi päästää porukkaa ohi. Yritin siinä näyttää, että älä nyt liikaa löysää etten karkuun pääse, mutta se osoittautui vähän optimistiseksi. Muutaman kierroksen kuluttua Eppu oli jo kannassa ja tuli aika helpolla ohi. Heti tilaisuuden tullen menin kuitenkin puoliväkisin takaisin ohi, ettei Eppu pääse liian helpolla. Tätä sitten toistettiinkin muutaman kierroksen aikana monta kertaa ja oli pitkästä aikaa oikeen meininkiä. Mieleenpainuvin tilanne oli ehkä kerran T1:een mennessä kun Eppu meni sisälle. E joutui vähän nostamaan, että linja pysyisi sisällä ja mulle jäi tilaa mennä hampaat irvessä ulkokautta ja takaisin ohi. Taistelu tietysti rokotti aikaa ja Mikko pääsi koko ajan lähemmäs. Takaosan pitkässä oikeassa sitten kerran yritin toistaa ulkokauttakiertotempun ja vituiksihan se meni. Ei se muutenkaan olisi onnistunut, mutta kun himmasin ja oli tarkoitus taittaa Epun perään olikin Mikko jo sisälinjalla. Pienen linjankorjauksen jouduin tekemään ja meni ensin vähän pölyiselle osalle ja sitten pelkästään pölyiselle osalle. Sakkosuoritus se ei sentään ollut, mutta kärjestä jäin sen ratkaisevan parikyt metriä. Aitiopaikalta sitten seurasin Epun ja Mikon kivaa vääntöä johtopaikasta. Taistelu söi jälleen vauhtia ja pysyin selvästi nopeampieni kannassa, mutta en ihan päässyt leikkietäisyydelle. Mikko ajoi tosi kovaa (51.35) ja Eppukin reilusti alle 52:n. Oma aika jäi johonkin 52.2:n tienoille ja asiaankuuluvasti syytin siitä autoa. :D
Jotkut meistä ajoivat sitten vielä lyhyen bonussession ja mulle tyrkytettiin Mikon kasia autoksi ja ajattelin, että kyllä oikealla autolla kärkiaika tehdään. Muutaman kierroksen siina "hotlappasin" ja PeePee seurasi aika lähellä kannassa. Sitten oli tarkoitus vähän venailla PeePeetä, mutta mies oli mystisesti kadonnut. Lappasin sitten loppuun asti, mutta ilmeisesti sorruin liikaan yrittämiseen koska kärkiaikaa ei tullut. Marginaali tosin oli pienin mitattavissa oleva. Auto tuntui kyllä hyvältä. Kahvia ostamaan mennessä huomasin viikon kovimpien aikojen listan ja oma aika sivusi viidettä. Se tarkoitti, että Mikko pääsi kunniakkaalle listalle. PeePeekin ajoi kovaa, mutta HoF:iin ei ollut asiaa vaikka
tasasta alle 51 kierrosta pukkasi lähes koko ajan.
(mini-burn :D )

Kaanaa oli kieltämättä loistava rata, kuin mitoitettu vuokra-autoille, mutta sinne on täältä perhana kahen ja puolen tunnin ajomatka ja se on keskellä korpea. No, onneksi viikonlopulle osui Ylöjärvelle toinenkin tapahtuma ja ei tuntunut järjettömältä.
Pancho Villassa käytiin sitten syömässä ja Diablon sipulipihvin (ison sellaisen) jälkeen olutkin maistui sipulilta.

Epulle suurkiitokset, että majoitti meidät ja vältyimme leirintäaluekohtalolta. Lisäksi Eppu kunnon isäntänä olikin järjestänyt illaksi unohtumatonta ohjelmaa ja kesti vielä pari kännisempää yöpyjää.

Lämmintä riitti ( wink ) ja lauantaina jaksoi taas lähteä katsomaan toisenlaista moottoriurheilua. Kuvamateriaalia sekä Kaanaalta että Ylöjärveltä varmaan ilmestyy, kunhan aikaiseksi saadaan.
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
Eppu:
Tämä on juuri oikea kohta kertoa, etten tyksää jessen seikkailuista :D
rofl... Pitääkö ne aatteet aina vetää joka paikkaan? Ajattelin ensin piirtää kruunun päähän, mutta en tiennyt mikä on suhteesi monarkiaan. Sädekehällä yritin symboloida jalon eleen tehnyttä miestä, koska en keksinyt miten tosta ois saanut "The man" -henkisen. Ai joo, sekin ois varmaan ollu huono. :p
 

Marko

Well-known member
Liittynyt
15.11.2001
Viestit
241
Sijainti
Helsinki
Kivaa oli, kiitos kaikille mukana olleille...

Eka stintti meni rataa 'opetellessa' ja yllätys vauhti tuntui olevan kohdallaan kun kukaan ei mennyt ohi, mutta harmikseni jäin Nikolle nopeimmassa kierrosajassa reilun kymmenyksen (52.87). Yllätys oli suuri kun aikaisemmin radalla ajaneet olikin takana... eek! Sammy näytti hitaalta niin radalla kuin varikolla ollessa kiitos F1-Forumin t-paidan. :D

Toiseen stinttiin hyvillä mielin olihan vauhti löytynyt, mutta kutaleen auto nro. 20 jolla sammy ajoi ensimmäisessä sessiossa ei vaan kulkenut riittävästä ja parhaaksi tuli 52.32, kivaa oli seurata Mikon, Nikon ja Epun vääntöä n. 20 metrin päästä mutta koskaan en päässyt iskuetäisyydelle kiitos auton ja sekös söi miestä... :mad:

Vielä kerran SUURET KIITOKSET Epulle majoituksesta!
 

NS

Well-known member
Liittynyt
26.2.2002
Viestit
505
Sijainti
Esmoo
nopeille kavereille sälää

raan.zip (2.2MB) kolme videopätkää kaanaan bonus-sessiosta (markon ottamia?)

roon.zip (62.4MB) ja läjä kuvia ja videonpätkiä sieltä moto-keitaalta
 

Marko

Well-known member
Liittynyt
15.11.2001
Viestit
241
Sijainti
Helsinki
Järjestäjiltä tuli postia koskien ensikesän kisaa. Valitettavasti pohojanmaan vihepipeltäjät onnistuivat terrosoimaan mika salo circuitille aiotun kisan. Kaikki kyselyyn vastanneet antoivat äänensä tälle radalle mutta
VITUN ALAHÄRMÄN ympäristölautakunta ei myöntänyt kisalle lupaa! :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: Kirveelle ja pohojan maalla yleiselle puukolle ois vähän töitä.

Kisa ajetaan liiankin tutuksi tulleelle Paimion radalla, vastapäivään kuulemma...(jos tarkastaja kerkeis kerrankin ajoissa paikalle)
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Prkl viherpiipertäjät. Söisivät nyt vaikka salaattia jossain metsässä eivätkä meidän kisaa pilais. :)
 

Kenny

Thö spesölist
Liittynyt
5.4.2000
Viestit
100
Sijainti
tampere, finland
Marko:
Järjestäjiltä tuli postia koskien ensikesän kisaa.

Kisa ajetaan liiankin tutuksi tulleelle Paimion radalla, vastapäivään kuulemma...(jos tarkastaja kerkeis kerrankin ajoissa paikalle)
Juu käytiin viime kesänä ajamassa Paimiossa väärään suuntaan ja en usko että tulee radantarkastuksesta mitään. Väärään suuntaan ajettaessa pääsuoran jälkeisessä vasurissa on turva-aluetta metrin verran ennen paksuja puita.

Eihän sinne tietenkään kukaan tahallaan aja mutta jos ja kun johonkin autoon tulee kisan aikana vikaa niin voi sattua leukaan kun vetää urku auki puuhun.
 

Jape

Well-known member
Liittynyt
6.7.2001
Viestit
1089
Kenny:
Marko:
Järjestäjiltä tuli postia koskien ensikesän kisaa.

Kisa ajetaan liiankin tutuksi tulleelle Paimion radalla, vastapäivään kuulemma...(jos tarkastaja kerkeis kerrankin ajoissa paikalle)
Juu käytiin viime kesänä ajamassa Paimiossa väärään suuntaan ja en usko että tulee radantarkastuksesta mitään. Väärään suuntaan ajettaessa pääsuoran jälkeisessä vasurissa on turva-aluetta metrin verran ennen paksuja puita.

Eihän sinne tietenkään kukaan tahallaan aja mutta jos ja kun johonkin autoon tulee kisan aikana vikaa niin voi sattua leukaan kun vetää urku auki puuhun.
Hmm...mutta toisesta suunnastahan tuohon samaiseen paikkaan tullaan ehkäpä yhtä kovaa (?) ja ei ne puut yhtään sen kauempana ole silloinkaan. Ne ovat vain eri puolella... doubtful

<small>[ 09-01-2004, 00:07: Message edited by: Jape ]</small>
 
Ylös