Forumin sanakirja

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tää on kyllä hyvä thread tällaiselle tuoreemmalle foorumistille!
Toikki. Sekin on tämän foorumin erikoisuuksia.

-Edit- Tosin karsastan sitä itse edelleen niin paljon, etten sitä käytä. Taisin tuossa yllä ensimmäistä kertaa kirjoittaa sen.
 
Viimeksi muokattu:

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Toikki. Sekin on tämän foorumin erikoisuuksia.

-Edit- Tosin karsastan sitä itse edelleen niin paljon, etten sitä käytä. Taisin tuossa yllä ensimmäistä kertaa kirjoittaa sen.
Sama juttu. Siksi pyrinkin käyttämään aina jotain muuta termiä kuin toikki. Threadin olen todennut kivaksi käyttää ja joskus käytän myös nimityksiä topic, keskustelu ja ketju.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Miten sulla noin muuten menee? - Yleensä vittuilutarkoituksessa heitetty retorinen haistavittukysymys. Vakavassa paikassa näitä ei parane mennä viljelemään.
 
Viimeksi muokattu:

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Sillointällöin puhutaan raamattu-keskustelusta. Saisiko lyhyen referaatin tuosta jutusta?
Raamattu-keskustelu
Forumin mytologiassa Pyhä Jarna, kaikkien jarnojen esi-isä ja -äiti, siis hermafrodiitti. Todisteet tästä myyttisestä kamppailusta hävisivät Suuressa Puhdistuksessa. Pyhän Jarnan perinteitä koetettiin herättää voimiinsa muutaman kerran toikkien muodossa Suuren Puhdistuksen jälkeen, yritykset epäonnistuivat surkeasti. Pyhä Jarna kuitenkin elää perimätietona tänä päivänäkin.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
:D

Raamattu-keskustelu, behind the scenes

Raamattu keskustelusta tekee eeppisen myös se fakta, että tietyt tahot, jotka silloin palavasti asiaansa uskoivat ja asiaa julisitivat ovat myöhemmissä elämäntilanteissa uskonsa jo menettäneet. Se, oliko Raamattu-keskustelulla tähän vaikutusta, jää mysteeriksi.

Toikin väittelijöiden vankkumattomuus ja koko vastakkainasettelun järjettömyys oli eeppistä. Koko tarinahan oli pattitilanteessa ensimmäisestä viestistä lähtien. Tästä huolimatta keskustelua taidettiin käydä satoja sivuja.

Paremmaksi ei todellakaan voi laittaa. Edes "Miten sulla noin muuten menee?"-heitot olivat tuossa toikissa aivan paperia.
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Imekää parsaa!
Parsa - Anonyymi sanalle paras. Tuli julkisuuteen Forumilla erään Schumacher-fanin toimesta, joka julisti jossain toikissa Schumacherin kykyjä fraasilla: Schumi on parsa! Olen itse käyttänyt Forumilla tätä myös negattiivisessa asiayhteydessä. Esim. "Suomen olympiajoukkueen suoritus Vancouverissa 2010 oli ihan parsa!"

Joku voi täydentää tätä, kun itsellä ei muisti riittävän pitkälle riitä.
 
Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Parsa - Anonyymi sanalle paras. Tuli julkisuuteen Forumilla erään Schumacher-fanin toimesta, joka julisti jossain toikissa Schumacherin kykyjä fraasilla: Schumi on parsa!

Joku voi täydentää tätä, kun itsellä ei muisti riittävän pitkälle riitä.
Squmi on parsa! Tajutkaa!
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Domppari - K.Yrjölän keksimä lempinimi hahmolle Dominic.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Aja parta ja perusta perhe (joku varmistanee, oliko fraasi juuri tässä muodossa esitetty?) - Hahmo Patriotin (mersumiehiä) elämänohje hulttioalkoholisti hahmolle RK-62.

RK-62 on nykyään eläkkeelle jäänyt. Paidan jäädytys olisi paikallaan, samoin hahmon Nopeahuoli voisi jäädyttää. F1-Forumin omaan Hall of fameen.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Squmi on parsa! Tajutkaa!
Tässä nimenomaisessa muodossaan kyseinen Staumacher-fani ei fraasia koskaan esittänyt. Squmi esiintyi eri postissa josta sitten nokkelatpokkelat vastav***uilijat yhdistivät sen parsaan. Näin syntyi tämä legendaarinen lausahdus.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Näyttää hitaalta
Vielä nykypäivänäkin F1-puolella on nähtävissä että auton suorituskykyä voi arvioida ulkomuodon perusteella. Se ei ole mikään uusi asia. Jo muinaiset forumilaiset osasivat tämän taidon, sieltä kumpusi fraasi "Näyttää hitaalta" jolla lopulta kommentoitiin kaikkia ajoneuvoja esittäviä forumille postattuja kuvia. Fraasin legendaarisuudesta kertonee jotain se että se on painettu F1-Forumin paitaan.
Nykyisin aktiivikäytössä vain harvakseltaan.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Horisontti vinossa
Aidosti tästä elämästä jo poistunut hahmo Tose postitti useasti Forumille itse ottamiaan kuvia. Hahmo X jossain vaiheessa hoksasi, että useassa Tosen ottamassa kuvassa oli horisontti hieman vinossa, mikä on karmea virhe valokuvauksen saralla, joten hän ilmoitti asiasta Toselle lauseella "Horisontti vinossa".

Nykyään horisontti vinossa -fraasia käytetään yleensä vain tapauksissa, jossa Forumille on liitetty jokin kuva jossa horisontti on enemmän tai vähemmän vinossa.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Aja parta ja perusta perhe (joku varmistanee, oliko fraasi juuri tässä muodossa esitetty?) - Hahmo Patriotin (mersumiehiä) elämänohje hulttioalkoholisti hahmolle RK-62.

RK-62 on nykyään eläkkeelle jäänyt. Paidan jäädytys olisi paikallaan, samoin hahmon Nopeahuoli voisi jäädyttää. F1-Forumin omaan Hall of fameen.
Tuosta tuli mieleen, kun patriot luuli RK-62:n numero-osuuden viittaavan syntymävuoteen:D
 

Puhis

Banned
Liittynyt
20.11.2009
Viestit
1449
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Sama juttu. Siksi pyrinkin käyttämään aina jotain muuta termiä kuin toikki. Threadin olen todennut kivaksi käyttää ja joskus käytän myös nimityksiä topic, keskustelu ja ketju.
Lankaa suosin itse myös, tosin en sitä täällä hirveämmin käytä. Tojck taitaa olla eräs toikki-väännös myös.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Vähän lempinimiä:
Kulmis - Fernando Alonso, nimi viittaa hänen massiivisiin kulmakarvoihin (jotka tosin kalpenevat Chandokin vastaavien rinnalla)
Kuutio/Cuutio - David Coulthard, nimi viittää hänen jykevään leukaansa, joka saa hänen päänsä näyttämään kuutiolta

En mä keksinytkään muita nimiä...

Mutta:
Kultainen ananas - Ensimmäinen ei pisteitä saanut kuljettaja saa kultaisen ananaan. Oskari Saaren letkautus jonkun kisan jälkimainingeissa, jonka jälkeen ruvettu viljelemään täällä

Ja sitten vain muita legendaarisia juttuja:
Dompparin skootteri - Dominicin skootteri, jonka talvikestävyyttä on mietitty tässä pitkin talvea.
 
Ylös