Forumin sanakirja

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
jaskattu polli - Oletan tämän lähteneen nimimerkki jaskan tekemistä vaihtoehdoiltaan epäonnistuneista polleista, mutta korjatkaa jos luulo on virheellinen.

Painike - Jenson Button. Alunperin Googlen kääntäjän synnyttämä nimitys.
 
Viimeksi muokattu:

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Mitäs muuten jarna tarkoittaa ja mistä se on saanut alkunsa (helpottais suunnattomasti, kun sitä nyt viljellään täällä niin palion)
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Mitäs muuten jarna tarkoittaa ja mistä se on saanut alkunsa (helpottais suunnattomasti, kun sitä nyt viljellään täällä niin palion)
Syntyhetkeä ei varmaan kukaan pysty sanomaan. Luulen, että K.Yrjölän suusta tämäkin on lähtenyt. Jarna on keskustelu, jossa on kaksi tai useampia osanottajia ja olennaista siinä että vastakkaiset puolet on hyvin vahvasti valittu ja ettei keskustelu näytä johtavan mihinkään vaan jatkuu ja jatkuu. Yleensä jarnat päättyvät henkilökohtaisiin loukkauksiin.

Jarna on myös aito henkilö, jonka K.Yrjölä on löytänyt.
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Mistä muuten tulee "alppu"-hymiö alunperin? Albert Oilista, mutta miten?
Koska hän tykkää kovin Lasol-tuotemerkistä, joten oli aihetta luoda miehelle ihan oma hymiö. Hymiötä voi käyttää rohkaisuna ottamaan miestä väkevämpää tai ilmaisemaan oman humalantilan aste.

Tai näin mä asian olen käsittänyt. :D
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Syntyhetkeä ei varmaan kukaan pysty sanomaan. Luulen, että K.Yrjölän suusta tämäkin on lähtenyt. Jarna on keskustelu, jossa on kaksi tai useampia osanottajia ja olennaista siinä että vastakkaiset puolet on hyvin vahvasti valittu ja ettei keskustelu näytä johtavan mihinkään vaan jatkuu ja jatkuu. Yleensä jarnat päättyvät henkilökohtaisiin loukkauksiin.

Jarna on myös aito henkilö, jonka K.Yrjölä on löytänyt.
Tähän lisäyksenä, että jos jokin hahmo jarnaa yksin, kuten minä nyt, on hyvin olennaista pelata "Miten sulla noin muuten menee?"-kortti. Sillä voittaa: Pelin.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Syntyhetkeä ei varmaan kukaan pysty sanomaan. Luulen, että K.Yrjölän suusta tämäkin on lähtenyt. Jarna on keskustelu, jossa on kaksi tai useampia osanottajia ja olennaista siinä että vastakkaiset puolet on hyvin vahvasti valittu ja ettei keskustelu näytä johtavan mihinkään vaan jatkuu ja jatkuu. Yleensä jarnat päättyvät henkilökohtaisiin loukkauksiin.

Jarna on myös aito henkilö, jonka K.Yrjölä on löytänyt.
Vastustan edelleen näin jyrkää jarnasanan tuomitsemista. Jarna on väittely...voi olla loputonkin, muttei välttämättä johda loukkauksiin jne.

Kukas muuten olikaan se hahmo, joka käytti aikansa No jopas -hokemaa. Ja monet muutkin matki sitä.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24210
Sijainti
lappeen Ranta
Entä mikä se levitaatiohommeli tms. on? Olen sellaisesta lukenut, mutta alkuperäinen juttu/lähde on mennyt ohi silmien.

edit. Sitten on muotoiluvaraus paskansyönti- yms. lupausten yhteydessä. Joku paremmin muistava saa keksiä kuvauksen sanalle.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
edit. Sitten on muotoiluvaraus paskansyönti- yms. lupausten yhteydessä. Joku paremmin muistava saa keksiä kuvauksen sanalle.
Formulastaran veikkauksesta tuo taisi lähteä. Tosin tuossa alkuperäisessä muotoiluvaraus-ennustuksessa taisi olla kyse votka- tai kossupulloista (koska muistan ehdottaneeni minipulloja ratkaisuksi). Ellei sitten ole jo vanhemmasta asiasta kyse.

Kuka alunperin käytti "lain"-lauseenlopetusta? Tuotakaan muotoilua en ole tavannut muualla kuin F1-Forumilla.
 
Viimeksi muokattu:

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Oisko tämä hyvä ratkaisu:

Muotoiluvaraus - Paskansyönti yms. lupausten jälkeen käytettävä kortti, jolla vältytään paskaiselta kohtalolta. Alkuperä johtaa Formulastaran veikkaukseen.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Missä polli? - Kyselyketjun avauksen ja itse kyselyn julkaisemisen väliin jäävän ajan täyttämiseen käytetty pseudohumoristinen malttamattmuuden ilmaus. [size=-2]Tai jotain.[/size]
 
Viimeksi muokattu:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Edellisellä sivulla:
- Hahmo - voorumilainen
- No jopas - yksi varhaisempia hokemia. Nyt melkein unohtunut
Pari lisää:
- se yks kuva - se yksi kuva, jossa joku päästää ripulipierut taivaisiin. Ei ole aikoihin nähty. Oopeen kuva!
- kääpiörabbi vai kääpiöarabi - siinäpä kysymys, joka kannattaa esittää AJ:lle

Leviaation uskon olevan peräisin myös K.Yrjölä, Howdy, Jusban ja Albert Oil porukoilta. Kuten aika monen muun elämään jääneen hokeman. Varmaan se lain juttu on sieltä samoin kuin kalapolut ja se yks korhonen

Jaskan kallis on halpaa tai jotain sinne päin...
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Edellisellä sivulla:
- Hahmo - voorumilainen
- No jopas - yksi varhaisempia hokemia. Nyt melkein unohtunut
Pari lisää:
- se yks kuva - se yksi kuva, jossa joku päästää ripulipierut taivaisiin. Ei ole aikoihin nähty. Oopeen kuva!
- kääpiörabbi vai kääpiöarabi - siinäpä kysymys, joka kannattaa esittää AJ:lle

Leviaation uskon olevan peräisin myös K.Yrjölä, Howdy, Jusban ja Albert Oil porukoilta. Kuten aika monen muun elämään jääneen hokeman. Varmaan se lain juttu on sieltä samoin kuin kalapolut ja se yks korhonen

Jaskan kallis on halpaa tai jotain sinne päin...
No jopas lyhennettä njps nähty useamminkin. Levitaatio lähti kait oldezin jutusta? Näin hatarasti muistelen.. Kääpiöarabi taisi liittyä NotSheen avattareen (myös)?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mites töipaikka tai -matka? Tämän foorumin insidejuttuja vaiko ei?

Niin ja tapa taivuttaa numerot: 28:ahdeskymmeneskahdeksas?

-Edit- Onko nämä levinneitä, vai vain jonkin foorumilaisen erikoisuuksia?
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Mites töipaikka tai -matka? Tämän foorumin insidejuttuja vaiko ei?

Niin ja tapa taivuttaa numerot: 28:ahdeskymmeneskahdeksas?

-Edit- Onko nämä levinneitä, vai vain jonkin foorumilaisen erikoisuuksia?
Mä imin ton tavan ihan suoraan ja selittelemättä Il Tempo Gigantelta, kun hää töipaikasta aina puhuu. Liekö raumalainen juttu.
 
Ylös