Forumin Suuri Suomalainen -äänestys

Kuka heistä on sinun mielestäsi "Suuri Suomalainen"

• Arvo Ylppö

Äänet: 3 3,8%
  • Urho Kekkonen

Äänet: 10 12,8%
  • Mikael Agricola

Äänet: 18 23,1%
  • Tarja Halonen

Äänet: 2 2,6%
  • Aleksis Kivi

Äänet: 3 3,8%
  • Risto Ryti

Äänet: 6 7,7%
  • Elias Lönnrot

Äänet: 1 1,3%
  • Adolf Ehrnrooth

Äänet: 4 5,1%
  • Jean Sibelius

Äänet: 8 10,3%
  • C.G.E. Mannerheim

Äänet: 23 29,5%

• Äänestäjiä yhteensä
    78
  • Äänestys suljettu. .

mn97

Banned
Voi hyvät hykkyrät. Kyllä mä hyväksyn, ettet arvosta Mannerheimia, mutta joku tolkku on aina hyvä pitää.
Kyllä minä arvostan Mannerheimia, mutta että oikein suurin suomalainen, phuuh!

patriot

Foorumin senaattori
Törni oli kova sotilas, mutta suurin suomalainen? Ei ei.. "Itse asiassa Suomen itsenäisyyssota on ainoa, missä Mannerheim seisoi voittajien puolella." Sanoisin kyllä, että Suomen taisteluita vuosina 1939-1944 voidaan pitää aika hyvinä torjuntavoittoina.

"Samalla tavalla kun katselen Jonkun Ehroothin edesottamuksia -> täys turha jätkä." Jaa, että täysin turha jätkä? Kyl mä sanoisin, että täällä foorumilta niitä turhia jätkiä löytyy. Esimerkiksi minä ja mn97. Ollaan aika kevyttä kauraa tossa joukossa.

Vaikea sanoa kuka on se suurin... Hyviä kandidaatteja on paljon. Ehkä Snellman vois olla aika kova nimi tässä kisassa. Vaikuttanut aika merkittävästi suomalaisuuteen.

http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman

Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
Pollin listasta uupuu Arndt Pekurinen ja eräänlaisena symbolina suomalainen nainen. Pekurisen kuuluisi olla listalla siinä missä Törninkin.

Archie

Well-known member
Pollin listasta uupuu Arndt Pekurinen ja eräänlaisena symbolina suomalainen nainen. Pekurisen kuuluisi olla listalla siinä missä Törninkin.
Pekurinen on poikkeuksellisen rohkea yksilö. Törnille kunnia maansa puolustamisesta. Noin muuten en suuremmin arvosta henkilöä, joka lähtee tappamaan ihmisiä vieraisiin sotiin.