312T4
Lehtori
Kenestäkään muusta kuin Mannerheimista ei olisi ollut niinhin saappaisiin, mihin Marski joutui!:thumbup:
Ja eikös Matti Nykänen vienyt voiton niin Paavo Nurmesta kuin Lasse Virenistäkin?Ylen Sankia Priha sanoi:Marski.
Mitä helevettiä Ville Valo teki 13. sijalla???
Entä Antti Tuisku sijalla 89???
Ja kuka widdu on Arto Saari (26.)???
Ei saatana.. teinixxxt liikkeellä.. :nope:
Ja miten helvetissä Tarja Halonen pääsi finaaliin. Ensimmäinen nainen maamme presidenttinä ja jolla on minuakin vähemmän valtaa tässä maassa, ei nyt oikein kriteerejä täytä.Ylen Sankia Priha sanoi:Marski.
Mitä helevettiä Ville Valo teki 13. sijalla???
Entä Antti Tuisku sijalla 89???
Ja kuka widdu on Arto Saari (26.)???
Ei saatana.. teinixxxt liikkeellä.. :nope:
Masa oli sijalla 11.thInk sanoi:Missä on Nykänen?
AMSTERDAM. Keväällä 2002 murhattu siirtolaisvastainen poliitikko Pim Fortuyn on valittu Hollannin television äänestyksessä "suurimmaksi hollantilaiseksi". Fortuyn osoitti näin olevansa maanmiestensä keskuudessa arvostetumpi kuin muun muassa kirjailija Anne Frank ja taidemaalarit Rembrandt ja Vincent van Gogh.
Tulokset julkaistiin alle kaksi viikkoa sen jälkeen, kun dokumenttiohjaaja Theo van Gogh, taidemaalari van Goghin veljen pojanpoika, tapettiin raa’asti Amsterdamin kadulla. Murhasta epäilty mies on tiettävästi radikaalimuslimi, mikä nostatti Hollannissa siirtolaisvastaisen aallon.
"Suurin hollantilainen" valittiin televisiokanava KRO:n yleisöäänestyksessä samoin kuin "Suurin suomalainen" meillä. Äänestykseen osallistui yli 300 000 ihmistä, mutta sen tulos on manipuloitavissa.
Siirtolaisvastaisen poliitikon nouseminen suurimmaksi hollantilaiseksi tyrmistytti poliitikkoja ja historioitsijoita tiistaina. Hollannin on nyt kiristettävä äärioikeiston vastaisia toimia ja vältettävä siirtolaisvastaista populismia, Hollannin kuningattaren neuvonantaja, entinen ulkoministeri Max van der Stoel sanoi.
HS 17/11/04
Luin eka että Martti Servo ja olin vastaamassa olevani samaa mieltä. :wink:Mr Natural sanoi:Mutta ehkäpä Martti Skytte oli sitten Mikael Agricolaakin suurempi suomalainen?
Ei tulos minulle ainakaan mikään ylläri ollut Ei ehkä ko. hahmo ole suomalainen, jos puhutaan suomalaisuudesta. Mutta nykyiseen elämäämme vaikuttaneista (jos ei puhuta kulttuurin luomisesta) varmaan se suurin....Olga sanoi:No jopas oli tulos. Ei ollut voittaja minulle se suuri suomalainen.