Fuji GP 2007?

Timppa78

License to SPY
Liittynyt
28.8.2006
Viestit
1523
Sijainti
Täällä
formulastara sanoi:
Aika hyvin sä vedät. Onks tuo MotoGP Xboxille? Hieno grafiikka, toista luokkaa kuin ps2:ssa.

Varmaan formuloilla pääsee kierrosajoissa 2min tuntumaan...
Ekkös sä tienny et toi on vedetty commodore 64:lla.
 

Metanolman

Well-known member
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
548
Sijainti
Lappeenranta
Hyvin sä hokkane4 vedät...:D Siin oli menemisen makua. Oikee kateeks käi.

Mites tuonne pääsee kruisailee, vai asutko tuolla puolen muailmaa?
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
hokkane4 sanoi:
Nyt on kayty FujiSpeedway ajamassa. Ajoaikaa ei ollut kuin 2x30min mutta kylla siita radasta alkoi jo vahan paasta sinuiksi. Muutamia kommentteja:
Radan alkuosa on kylla todella kovavauhtinen. Paasuoraa ajaessa jo maaliviivan kohdalla nopeusmittari naytti 299km/h(mittari ei nayta 3xx alkuisi nopeuksia ollenkaan), sen jalkeen sai ajaa viela ~5s kaasu auki. Eli mittari nopeutta ehti kelata pitkalti yli 300kmh:eek: (eipa ole koskaan tullut ajettua niin kovaa). Korkeuseroista sen verran etta vaikka niita ei paljoa olekkaan niin 4:ssa mutkassa sisaanmeno on "pimea". Lisaksi joka kurvissa on jonkin suuntaista kallistusta.
Rata on muuten kylla hyva mutta ylipitka paasuora(sopii kylla varmaan f1-kisoihin ohitusten takia) ja se hidas shikaani(varmaan f1 ratojen hitain, pl. monaco) tuntuu vahan epaonnistuneilta.

Laitoin videon tuubin :http://www.youtube.com/watch?v=WBW4DpsMJ98
Mahtavaa! :thumbup: Ajatko Jaappanissa kilpaakin?

Se shikaani on todella hidas.

Missäs kamera oli kiinni? Katteen ulkopuolella jossain kun ilmavirta hakkasi mikin tukkoon?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Tämähän oli jees.

Fujin radan heikoista liikenneyhteyksistä on ollut jonkun verran puhetta, oliko sinne yliluonnollisen vaikeaa selviytyä ja löytääkö F1-kolonna mielestäsi tyydyttävästi perille?
 

hurjapäätön

formulat kulkee kovaa
Liittynyt
20.10.2006
Viestit
218
Sijainti
MONACO!!!
formulastara sanoi:
Aika hyvin sä vedät. Onks tuo MotoGP Xboxille? Hieno grafiikka, toista luokkaa kuin ps2:ssa.

Varmaan formuloilla pääsee kierrosajoissa 2min tuntumaan...
jupla sanoi:
Mahtavaa! Ajatko Jaappanissa kilpaakin?

Se shikaani on todella hidas.

Missäs kamera oli kiinni? Katteen ulkopuolella jossain kun ilmavirta hakkasi mikin tukkoon?
Ota tästä nyt selvää...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
hokkane4 sanoi:
Rata on muuten kylla hyva mutta ylipitka paasuora(sopii kylla varmaan f1-kisoihin ohitusten takia) ja se hidas shikaani(varmaan f1 ratojen hitain, pl. monaco) tuntuu vahan epaonnistuneilta.
Jos tarkoitat "takasuoran" jälkeistä shikaania, niin se on ymmärtääkseni tarkoitettu ainoastaan moottoripyörille. Autot vetävät siinä vajaan ysikymppisen ilman shikaania (kts. rataprofiili ketjun 1. sivulta). Monacon jälkeen hitaimmat mutkat F1-sirkuksessa (hatusta vedettynä) taitavat olla Indianapolisin typerät ässät.
 

hokkane4

Member
Liittynyt
17.9.2006
Viestit
11
Sijainti
Tokio
jupla sanoi:
Mahtavaa! :thumbup: Ajatko Jaappanissa kilpaakin?

Se shikaani on todella hidas.

Missäs kamera oli kiinni? Katteen ulkopuolella jossain kun ilmavirta hakkasi mikin tukkoon?
Kamera oli etukatteen sivussa kiinni. Vaikka laitoin teippia mikin eteen niin silti aanet meni vahan mossoksi. On vahan hankalaa saada pleksin taakse kameraa. Tankin paalle olisi ehka saanut mutta sitten ei olisi itse paassyt pleksin taakse suojaan. Olisi varmaan kypara lahtenyt paasta siina paasuoralla..
Eipa talla treenilla viela viitsi kilpaa lahtea ajamaan. 2-3 kertaa vuodessa oon kaynyt taalla japanissa radalla. Ja pyorakin on lahes vakio katupyora(gsxr1000 -05).
Ja niista liikenneyhteyksista. Vaikka radan lahelle tuleekin tokiosta pari motaria niin silti radalle vievat pikkutiet menisi kylla heti tukkoon. Niimpa jarjestejat eivat laske yhsityisautoilijoita ollenkaan omalla autolla radalle f1 kisojen aikaan. Ympari rataa on jarkatty parkkialueita joilta on sitten bussikuljetus FSW:lle. Yksi asia mika tuolla radalla pistaa silmaan on se, etta paakatsomo on ainut katsomorakennus. Missaan muualla ei ole mitaan katsomoita viela pystyssa. Onhan tassa tietysti viela melkein vuosi aikaa rakentaa niita. Jos viela ensi vuonna asun taalla niin eikohan tuonne tule itsekkin lahdettya kattomaan kun Kimi Ja Heikki tappelee MM:sta:D .
 

hokkane4

Member
Liittynyt
17.9.2006
Viestit
11
Sijainti
Tokio
WebSlave sanoi:
Jos tarkoitat "takasuoran" jälkeistä shikaania, niin se on ymmärtääkseni tarkoitettu ainoastaan moottoripyörille. Autot vetävät siinä vajaan ysikymppisen ilman shikaania (kts. rataprofiili ketjun 1. sivulta). Monacon jälkeen hitaimmat mutkat F1-sirkuksessa (hatusta vedettynä) taitavat olla Indianapolisin typerät ässät.
Ainakin Japanin GT autot ja formula Nippon ajaa tuon shikaanin kautta. Eli veikkaan etta myos F1:t ajaa. Ja miksi ei, ainakin siina on yksi hyva ohitus paikka. Japanin super bike sarjassa ei muuten ajeta ollenkaan fujin radalla. Onkohan syyna juuri asfaltoidut "turvaalueet":dunno: Paasuoran jarruissa jos tapahtuisi kaatuminen taydesta vauhdista niin pyora menisi kipinasuihkuna >200kmh kaidetta kohti... Kuulin etta jopa kautumotoristien ratapaivilla on useampikin pyora tuhoutunut taydellisesti kun bensaa on laikkynyt tankista ja kipinat sitten sytyttaa pyoran kokoksi:nope:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
hokkane4 sanoi:
Ainakin Japanin GT autot ja formula Nippon ajaa tuon shikaanin kautta. Eli veikkaan etta myos F1:t ajaa. Ja miksi ei, ainakin siina on yksi hyva ohitus paikka.
No, lopullisesti asia nähdään ensi vuonna. Ihmettelen kyllä miksi vaihtoehtoinen reitti olisi luotu, jos kaikki kuitenkin vetävät shikaanin kautta. Taitaisi tuo jarrutuspaikka olla ohituspaikka ykkösille ilman shikaaniakin.
 

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
Fujilla tullaan muuten varmaan näkemään kovempia huippunopeuksia kuin Monzassa, suora on 400 metriä pidempi ja slipstream-kamppailut pitäisi olla taattu juttu. Alkaako joku turvallisuusneitien taho sitten taas vaatimaan muutoksia kun "on niin vaarallisen kovat vauhdit":confused: :nope:
Käyköhän muuten niin että suoralla tasaväkisten toisiaan lähellä olevien autojen sijoitus vaihtuu joka kierroksella, kuten takavuosina sillä ranskalaisella radalla jonka nimeä en saa päähäni.
 
Viimeksi muokattu:

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
petrolhead sanoi:
Fujilla tullaan muuten varmaan näkemään kovempia huippunopeuksia kuin Monzassa, suora on 400 metriä pidempi ja slipstream-kamppailut pitäisi olla taattu juttu. Alkaako joku turvallisuusneitien taho sitten taas vaatimaan muutoksia kun "on niin vaarallisen kovat vauhdit":confused: :nope:
Käyköhän muuten niin että suoralla tasaväkisten toisiaan lähellä olevien autojen sijoitus vaihtuu joka kierroksella, kuten takavuosina sillä ranskalaisella radalla jonka nimeä en saa päähäni.
No ei muuten varmasti tulla. Fujin radalla tarvitaan välillä enemmän dragia kuin Monzassa. Selkeesti. Vaikka suora olis kuinka pitkä, niin ne huiput ei enää tietyn pisteen jälkeen nouse, kun on pakko laittaa enemmän siipeä. Monzassa mennään jotain 7Km/h nopeampaa veikkailisin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
formulastara sanoi:
No ei muuten varmasti tulla. Fujin radalla tarvitaan välillä enemmän dragia kuin Monzassa.
Dragia (=ilmanvastus)? Tarkoittanet downforcea.
Petrolhead sanoi:
Käyköhän muuten niin että suoralla tasaväkisten toisiaan lähellä olevien autojen sijoitus vaihtuu joka kierroksella, kuten takavuosina sillä ranskalaisella radalla jonka nimeä en saa päähäni.
Viitannet Paul Ricardin/Le Castelletin 1,2 km pitkään Mistral-suoraan?
 

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
formulastara sanoi:
No ei muuten varmasti tulla. Fujin radalla tarvitaan välillä enemmän dragia kuin Monzassa. Selkeesti. Vaikka suora olis kuinka pitkä, niin ne huiput ei enää tietyn pisteen jälkeen nouse, kun on pakko laittaa enemmän siipeä. Monzassa mennään jotain 7Km/h nopeampaa veikkailisin.
Monzassa nopeita mutkia on Lesmot (2) ja Parabolica, suorien/ kaasu pohjassa ajettavien pätkien pituudet on pääsuoralla n. 1000 metriä ja 3 muuta pätkää n. 800 metrin molemmin puolin.

Fujilla pääsuora on päälle 1400metriä ja radan takaosalla mennään jalka lattiassa n. 700 metriä, nopeita mutkia on 2.
Syksymmällähän tuo selviää missä on korkeammat huiput.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
formulastara sanoi:
Varmaan formuloilla pääsee kierrosajoissa 2min tuntumaan...
Vanhaa Fujia (jossa siis takaosan shikaaneja ei ole) Formulat kiertää noin 1.10 luokkaa. Tuo uuskaan rata ei ole mitenkään hirveän pitkä, tai hidas, eikä ajat taida paljoa nousta. Monzan luokkaa..

Oma vaikutelmani koko radasta on tylsä. Hienoa että saadaan uusia ratoja ykkösiin, mutta tää Fuji on aika huono sellaisena. Ainakin sellainen vaikutelma tuli.
 

Overhouse

Well-known member
Liittynyt
26.2.2007
Viestit
280
Eikö tuo kierrostenrajoitin tuhoa aika tehokkaasti tuon pitkän suoran mahdollisuudet?
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
F1 Challenge pelissä olen ajellut tosiaan tuota vanhaa Fujia eikä se hirveesti säväytä. Kierrosaika siinä 1.10 tietämissä pyörii.
 

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
Overhouse sanoi:
Eikö tuo kierrostenrajoitin tuhoa aika tehokkaasti tuon pitkän suoran mahdollisuudet?
Ei.
Moottoreissa on aina ollut kierrosrajoitin, nyt se on vain kaikilla samassa.
Haetaan vain sopiva kompromissi välityksiin.
Ero huippunopeudessa imulla ja ilman sitä lienee kyllä Fujilla Melko Isohko.
 

Partsi

Kuollut apina
Liittynyt
2.3.2005
Viestit
2114
Sijainti
Kaatopaikka
petrolhead sanoi:
Muuten hyvä mutta asvaltoidut turva-alueet on ihan ..rseestä.
Hiekkaahan ne on Paul Ricardilla olleet ainakin aikaisemmin. Näkyy noista kuvistakin. Tai ei näy mutta siis eriväristä hiekkaa lanattu radan ulkopuolelle.
 
Ylös