Fuji GP 2007?

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
WebSlave sanoi:
Paitsi ettei nopeissa kaarteissa nykyaerodynamiikalla pysty ajamaan aivan peesissä. Takaa-ajettavaa pääsuoralla siis olisi ollut paljon enemmän kuin (uudistusten jälkeisten) hitaiden mutkien jälkeen.
Indianapolisissa pystyy tulemaan perässä kaasu pohjassa.. Siellähän saman tallin kuskit käyttivät imuetäisyydellä ajoa hyväkseen vanhan hyvän aika-ajo formaatin aikaan. Väitän edelleen että tuo takakaarre olisi niin edellä, kuin takana ajavalle ollut kaasu pohjassa-paikka. Helposti.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9312
petrolhead sanoi:
Indianapolisissa pystyy tulemaan perässä kaasu pohjassa.. Siellähän saman tallin kuskit käyttivät imuetäisyydellä ajoa hyväkseen vanhan hyvän aika-ajo formaatin aikaan. Väitän edelleen että tuo takakaarre olisi niin edellä, kuin takana ajavalle ollut kaasu pohjassa-paikka. Helposti.
Tämä johtuu pohjimmiltaan siitä, että viimeinen kaarre on kallistettu, minkä takia se ei ole samalla tavalla kaarre kuin esimerkiksi Barcelonan radan viimeinen mutka.
 

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
Bleu sanoi:
Tämä johtuu pohjimmiltaan siitä, että viimeinen kaarre on kallistettu, minkä takia se ei ole samalla tavalla kaarre kuin esimerkiksi Barcelonan radan viimeinen mutka.
Kaartosäde on aivan eri luokkaa Barcelonan vikamutkassa, kuin Fujilla tai Indyssä. V^2/r ja sitä rataa...
Vrt. Suzukan 200R jossa ajetaan kaasupohjassa niin edellä kuin jäljessä.
Tästä klik löytyy kuva aiheesta, johon on merkitty (epäselvästi) mutkien säteet.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
petrolhead sanoi:
Indianapolisissa pystyy tulemaan perässä kaasu pohjassa.
Johtunee siitä, että se on käytännössä lähes "suora". Eli ettei sen läpiajoon kaasu pohjassa tarvita mahdottomasti aerodynaamista pitoa. Tarvittava määrä syntyy ilmeisesti häiriintyneelläkin ilmavirralla, sillä radan syheröiden takia siipeä on tuohon kohtaan reippaasti yli tarpeen.

Oliko Fujin viimeinen mutka sitten yhtä loiva (ja kallistettu), en tiedä. Rata oli kuitenkin pienen siiven rata, ja on käsittääkseni edelleen. Häiriöt o(lisi)vat siis paljon ratkaisevammassa roolissa.
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
kehtais sitä ranskan kisaakin vaihtaa takasin Paul Ricardille, näyttää olevan puitteet kunnossa. Toyota ton ilmeisesti omistaa nykyään.
 

Laareni120

Banned
Liittynyt
11.6.2005
Viestit
766
Sijainti
Karjalohja
CaPtEeNi sanoi:
kehtais sitä ranskan kisaakin vaihtaa takasin Paul Ricardille, näyttää olevan puitteet kunnossa. Toyota ton ilmeisesti omistaa nykyään.
Ainoo vaan että sielt puuttuu katsomot kokonaan... Mutta eihän siinä tosin kauaa kestä semmosia rakentaa kait... :ahem:
 

Laareni120

Banned
Liittynyt
11.6.2005
Viestit
766
Sijainti
Karjalohja
Otto Hokkanen sanoi:
Paha sanoa, kun en tiedä millainen tuo Fuji 90's on, mutta tämän ketjun toisessa viestissä näkyy tuo nykyinen rata, joka taisi valmistua viime vuonna.

Ja jos tahtoo tutkailla radan kehitystä kannattaa vilkaista racingcircuits.net-sivulta.
racingcircuits.net on valitettavasti ajettu alas mutta tässä ois tällanen sivusto, ei kylläkään yhtä hyvä mutta... http://www.etracksonline.co.uk/
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
CaPtEeNi sanoi:
kehtais sitä ranskan kisaakin vaihtaa takasin Paul Ricardille, näyttää olevan puitteet kunnossa. Toyota ton ilmeisesti omistaa nykyään.
Tästähän on ollut ollut oikeasti puhettakin. Että Paul Ricardilla järjestettäisiin "Mediterranean GP", eli Välimeren GP. Aika erikoistahan se olisi, jos kisa olisi pelkkää televisiota varten. Ja tosiaan, rata on Ecclestonen omistuksessa.
 

McHaka

Well-known member
Liittynyt
24.3.2006
Viestit
269
Osaisikohan joku nimetä tuon Fuji Speedwayn mutkat alla olevan ratakartan mukaan - länsimaisin kirjaimin? Lienen joko huono tai sokea, mutta osan mutkista nimien kanssa on ongelmia.

Olen selvittänyt jo mutkat 1: Daiichi, 3: Suntory, 4: 100R ja 5: Hairpin. Siitä en ole varma, lasketaanko Daiichiin mukaan mutkat 1 ja 2 vaiko vain mutka 1. Liekö tuo mutka 12 nimeltään sitten Last Corner? Muita en löydä, joten apu olisi tarpeen.

 

McHaka

Well-known member
Liittynyt
24.3.2006
Viestit
269
Suuri kiitos ja syvä kumarrus. Varmaan ainoa hakusana, mitä en ollutkaan kokeillut. :)
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
maradona sanoi:
Olen miekin yksi kun inhoan koko rataa jo ennen kuin olen sitä tositoimissa nähnyt :dunno: .

Kammottava tuo loppuosa, ihan turha koukero vielä siinä :yuck: .
Joo, tuskin kuljettajien mieleen muuten kuin että tuolla pyritään varmistamaan että pääsuoralle autot pääsevät kiihdyttämään mahdollisimman lähekkäin mahdollistaen ohitukset. Nopeassa mutkassa tämä ei olisi mahdollista edellä ajavan auton ilmavirrasta johtuen..

Rata sinänsä näyttää siltä että siellä tullaan näkemään tapahtumarikkaita kisoja, asvaltoidut turva-alueet vain kyrsivät, niinkuin aina :jaska:
 

de Cesaris

bastardo, ignorante
Liittynyt
18.12.2003
Viestit
146
Felix sanoi:
Lisäksi "nyppylät" eivät edes näy televisiossa vaan pitäisi tehdä kukkuloita.
Näinhän se on. Ja se jatkuva zoomi pohjassa kuvaaminen tappaa myös tv-kuvasta vauhdin täysin. Välillä näyttää kuin autot cruisailisivat 60km/h vaikka vauhtia olisi todellisuudessa lähemmäs 300km/h.

Eiköhän tuo Fuji kuitenkin aina kaikenmaailman Barcelonat, Nürburgringit ja Imolat voita mennen tullen. Toivottavasti ainakin.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Alonso, Kovalainen ja Fisichellahan ajoivat Fujin radalla viikkoa ennen Kiinan kisaa jäähyväisjuhlia Renaultin pitkäaikaiselle partnerilleen Mild Sevenille. Kuskien kommentit olivat radasta tapahtuman jälkeen kohteliaita, mutta pettymys oli luettavissa kasvoilta. MSa vertaa: Fuji maistuu F1-ässille suurenmoisen Suzukan jälkeen kuin lämmin olut vuoden 1990 Château Margauxin rinnalla! :alppu:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
jupla sanoi:
MSa vertaa: Fuji maistuu F1-ässille suurenmoisen Suzukan jälkeen kuin lämmin olut vuoden 1990 Château Margauxin rinnalla! :alppu:
Suzuka on lyhyehköstä historiastaan huolimatta semi-legendaarinen, lähinnä MM-ratkaisujensa takia. Ohituspaikkoja siellä on vähän, ja se on kapea ja vaarallinen.

Loppuosaa lukuunottamatta Fuji on todella kovavauhtinen ja 100R on haaste kuskeille ja aerodynamiikalle. Korkeuserojakin löytyy, tosin niiden suhteen pitänee odottaa televisiokuvia. Äkkiseltään tulee mieleen Turkki nykyisistä radoista.

Mutkien jyrkkyyden (tai loivuuden) saisi paremmin selville, jos joku tekisi mittakaavassa päällekäiskuvan vaikkapa Barcelonan kanssa, jossa on nyt yksi pisimmistä lähtösuorista. Omaan silmääni näyttää lupaavalta.
 

hokkane4

Member
Liittynyt
17.9.2006
Viestit
11
Sijainti
Tokio
WebSlave sanoi:
Suzuka on lyhyehköstä historiastaan huolimatta semi-legendaarinen, lähinnä MM-ratkaisujensa takia. Ohituspaikkoja siellä on vähän, ja se on kapea ja vaarallinen.

Loppuosaa lukuunottamatta Fuji on todella kovavauhtinen ja 100R on haaste kuskeille ja aerodynamiikalle. Korkeuserojakin löytyy, tosin niiden suhteen pitänee odottaa televisiokuvia. Äkkiseltään tulee mieleen Turkki nykyisistä radoista.

Mutkien jyrkkyyden (tai loivuuden) saisi paremmin selville, jos joku tekisi mittakaavassa päällekäiskuvan vaikkapa Barcelonan kanssa, jossa on nyt yksi pisimmistä lähtösuorista. Omaan silmääni näyttää lupaavalta.
Nyt on kayty FujiSpeedway ajamassa. Ajoaikaa ei ollut kuin 2x30min mutta kylla siita radasta alkoi jo vahan paasta sinuiksi. Muutamia kommentteja:
Radan alkuosa on kylla todella kovavauhtinen. Paasuoraa ajaessa jo maaliviivan kohdalla nopeusmittari naytti 299km/h(mittari ei nayta 3xx alkuisi nopeuksia ollenkaan), sen jalkeen sai ajaa viela ~5s kaasu auki. Eli mittari nopeutta ehti kelata pitkalti yli 300kmh:eek: (eipa ole koskaan tullut ajettua niin kovaa). Korkeuseroista sen verran etta vaikka niita ei paljoa olekkaan niin 4:ssa mutkassa sisaanmeno on "pimea". Lisaksi joka kurvissa on jonkin suuntaista kallistusta.
Rata on muuten kylla hyva mutta ylipitka paasuora(sopii kylla varmaan f1-kisoihin ohitusten takia) ja se hidas shikaani(varmaan f1 ratojen hitain, pl. monaco) tuntuu vahan epaonnistuneilta.

Laitoin videon tuubin :http://www.youtube.com/watch?v=WBW4DpsMJ98
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
hokkane4 sanoi:
Nyt on kayty FujiSpeedway ajamassa. Ajoaikaa ei ollut kuin 2x30min mutta kylla siita radasta alkoi jo vahan paasta sinuiksi. Muutamia kommentteja:
Radan alkuosa on kylla todella kovavauhtinen. Paasuoraa ajaessa jo maaliviivan kohdalla nopeusmittari naytti 299km/h(mittari ei nayta 3xx alkuisi nopeuksia ollenkaan), sen jalkeen sai ajaa viela ~5s kaasu auki. Eli mittari nopeutta ehti kelata pitkalti yli 300kmh:eek: (eipa ole koskaan tullut ajettua niin kovaa). Korkeuseroista sen verran etta vaikka niita ei paljoa olekkaan niin 4:ssa mutkassa sisaanmeno on "pimea". Lisaksi joka kurvissa on jonkin suuntaista kallistusta.
Rata on muuten kylla hyva mutta ylipitka paasuora(sopii kylla varmaan f1-kisoihin ohitusten takia) ja se hidas shikaani(varmaan f1 ratojen hitain, pl. monaco) tuntuu vahan epaonnistuneilta.

Laitoin videon tuubin :http://www.youtube.com/watch?v=WBW4DpsMJ98

Aika hyvin sä vedät. Onks tuo MotoGP Xboxille? Hieno grafiikka, toista luokkaa kuin ps2:ssa.

Varmaan formuloilla pääsee kierrosajoissa 2min tuntumaan...
 
Ylös